• Supers

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Grip skrev 2014-08-12 14:32:31 följande:

Supers!

Visst var det idag som du skulle till läkaren igen?! Hur har det gått?

Kram

Hej, vi var där igår. Det gick vak bra, vi fick svar på det vi ville och har tagit ett nytt sköldkörtelprov. Vi kommer att vänta ett tag även om tiden tickat, jag måste helt enkelt gå ner i vikt då jag anses vara överviktig..... Vill ju det själv oxå så nu är det bara köra på. Våran läkare är bra och hon menar på att än är det verkligen inte kört...det nog jag som har lite bråttom och blir otålig. Vi har ju 5 fina ägg i frysen.

Kramis
  • Supers
    Pemberly skrev 2014-09-06 14:53:13 följande:
    Hejsan! En liten uppdatering om att en lillebror föddes i slutet av augusti. Allt gick bra vid förlossningen och han verkar vara nöjd med tillvaron så länge han får äta när han vill (vilket är rätt ofta tidvis).
    Åh vad mysigt :) Grattis till er <3
  • Supers
    majbebbe skrev 2014-10-01 08:26:04 följande:

Grattis Pemberly!

Själv plussade jag igår och pendlar mellan helt bubblande till jätteorolig!

Den här gången gick det på 1:a försöket vilket jag inte alls hade trott på. Vi har haft en väldigt svajig historik (1:a barnet på 1:a försöket, X oplanerad graviditet, 2:a barnet 9:e aktiva försöket exakt 1 år efter x, MF oplanerad graviditet).

Så nu väntar jag på v.7 så jag kan åka in på vul... 

Grattis :) Mysigt. Här är det en paus och viktnedgång som gäller innan nästa insättning. Ev om jag tappat tillräckligt (enligt mig ) så tänkte vi på nov/dec.

Lycka till :)
  • Supers
    tusa skrev 2014-10-09 18:03:53 följande:

Stort GRATTIS Pemberly och Majbebbe!! 

v.37+1 idag, så fr.o.m igår så är vårt lill- officiellt färdigbakad och redo för världen här ute  BF är 29/10, så tror, och hoppas ändå på ngra veckor till..

Vi gjorde IVF och det gick vägen på 1a försöket!

Jag tyckte inte att det var en väldigt jobbig process ändå. Inte i jämförelse med att få X eller att vänta i ovisshet i 4år iaf...

Jag fick huvudvärk av sprayen och gick totalt upp 5-6kg av hormonerna på 1 mån, och det var ju jobbigt så klart. Huvudvärken höll i sig in i graviditeten och hade alltså ont konstant jan-april...Äggplocket gjorde fruktansvärt ont, trots morfin och de långa resorna till kliniken med övernattning osv gjorde ju det hela till ett större projekt. 

Vänteperioderna, först på om behandlingen verkade, sen på om/när/hur många ägg som skulle mogna, till om ngra blev befruktade och skulle överleva och om/när det skulle bli ngn återföring, var så klart jobbiga, men inte så långa ju!

Ruvarperioden var värst, men inte heller den väldigt lång. Nu blev det ju plus på en gång, annars hade det säkert varit tyngre med flera behandlingar på varann liksom..

..sedan började ju stressen och väntan på v.12...RUL...v.32 osv 

Supers, hur går det med vikten?

Mysigt för er <3

Jag kämpar på, det går bra. Om jag går efter sahlgrenskas våg så har jag snart gått ner 8 kg ;)

Når jag mitt mål i nov så vill vi göra ett försök i december tror vi.

Lycka till :) kramis
  • Supers
    tusa skrev 2014-10-11 17:23:37 följande:

Guuu va' duktig du är!!! Hur mycket har du kvar? Hoppas på Julklapp för er då 

Tack nu börjar det gå trögt men det är bara kämpa på. Har ca 4 kg kvar.

ja det vore mysigt...vågar inte hoppas för mkt.
  • Supers
    majbebbe skrev 2014-10-17 10:27:50 följande:

Hej allihop, här pustar jag nu ut efter lyckat vul. Det sitter rätt, hjärtat slår och allt annat såg bra ut. Så nu sätter jag nästa milstolpe vid vecka 12...

Härligt att höra :)
  • Supers

Hej på er och grattis till er som plussat.

Här är det stiltje och det beror på oss själva. Jag satsar på viktnedgång och vi kände inte för nån insättning nu innan jul, mkt som händer och vi åker norrut till jul..känner att jag inte pallar med den stressen & ifall det inte skulle funka så blir man ledsen osv. Vi ska nog satsa på jan/feb så får vi hoppas vi på det bästa.

Ha det bra allihopa kram kram

• Supers
    Mika1980 skrev 2015-03-05 08:38:12 följande:

Hej, jag var väldigt aktiv i den här tråden för några år sedan. Jag fick utomkveds 2010 och förlorade en äggledare. Sedan försökte jag med ivf som misslyckades. Nu är jag gift och min fru födde vår son för 7 månader sedan :) Vi kanske ska försöka med mig igen, men jag känner mig pessimistisk :/

Vad roligt. Grattis!!! Här har vi haft ivf uppehåll i snart 1 år. Vi ska mest troligt göra ett frysförsök efter påsk. Jag vill men ändå inte..rädd att misslyckas igen :/
  • Supers
    Ahla skrev 2015-03-31 13:55:47 följande:

Utomkveds april 2014, en äggledare togs bort och jag dog nästan.

Utreddes under hösten, inga andra fel.

Fortfarande barnlös och nu fast i ett remiss- och köhelvete med två sjukhus och en privatklinik inblandade. Utskriven från ett sjukhus, en remiss som ligger och skvalpar nånstans, ingen vet nånting och troligtvis tid för IVF först i augusti, fem månader efter vårdgarantin och åtta månader efter avslutad utredning.

Nämen fy, låter som mitt utomkveds 2011..var oxå nära att stryka med :/ och en äggledare mindre..

Vi fick remiss nästan direkt men flyttade ner till borås så vi fick genomföra nga undersökningar och testa pergotime osv. Vi har kört ivf ett par år nu...haft långa uppehåll. ..har känt att jag inte orkar..nu har vi 5 frysförsök kvar plus 1 till stimulerat försök. Fyller 39 i år så nu är det bara köra....om man orkar.

Hoppas ni får ordning på remisserna och att ni får hjälp snart.

Stora kramar till er.
  • Supers
    Ahla skrev 2015-04-01 02:55:34 följande:

Tack fina du.

Just nu känns det så jävla deppigt. Håller gärna kontakten.

Kram till er med.

Ja det är förståeligt. jag fattade inte att jag nästan dog förrän ett par månader efteråt. Hela min sjukhusvistelse var bara en bisarr upplevelse o dimmig. Nu blickar vi framåt men det kommer alltid finnas i bakhuvet.

Ha en fin dag. Och skriv gärna här om du vill prata el inboxa. Kram kram
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3