Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Supers!
Visst var det idag som du skulle till läkaren igen?! Hur har det gått?
Kram
Kramis
Supers!
Visst var det idag som du skulle till läkaren igen?! Hur har det gått?
Kram
Grattis Pemberly!
Själv plussade jag igår och pendlar mellan helt bubblande till jätteorolig!
Den här gången gick det på 1:a försöket vilket jag inte alls hade trott på. Vi har haft en väldigt svajig historik (1:a barnet på 1:a försöket, X oplanerad graviditet, 2:a barnet 9:e aktiva försöket exakt 1 år efter x, MF oplanerad graviditet).
Så nu väntar jag på v.7 så jag kan åka in på vul...
Stort GRATTIS Pemberly och Majbebbe!!
v.37+1 idag, så fr.o.m igår så är vårt lill- officiellt färdigbakad och redo för världen här ute BF är 29/10, så tror, och hoppas ändå på ngra veckor till..
Vi gjorde IVF och det gick vägen på 1a försöket!
Jag tyckte inte att det var en väldigt jobbig process ändå. Inte i jämförelse med att få X eller att vänta i ovisshet i 4år iaf...
Jag fick huvudvärk av sprayen och gick totalt upp 5-6kg av hormonerna på 1 mån, och det var ju jobbigt så klart. Huvudvärken höll i sig in i graviditeten och hade alltså ont konstant jan-april...Äggplocket gjorde fruktansvärt ont, trots morfin och de långa resorna till kliniken med övernattning osv gjorde ju det hela till ett större projekt.
Vänteperioderna, först på om behandlingen verkade, sen på om/när/hur många ägg som skulle mogna, till om ngra blev befruktade och skulle överleva och om/när det skulle bli ngn återföring, var så klart jobbiga, men inte så långa ju!
Ruvarperioden var värst, men inte heller den väldigt lång. Nu blev det ju plus på en gång, annars hade det säkert varit tyngre med flera behandlingar på varann liksom..
..sedan började ju stressen och väntan på v.12...RUL...v.32 osv
Supers, hur går det med vikten?
Guuu va' duktig du är!!! Hur mycket har du kvar? Hoppas på Julklapp för er då
Hej allihop, här pustar jag nu ut efter lyckat vul. Det sitter rätt, hjärtat slår och allt annat såg bra ut. Så nu sätter jag nästa milstolpe vid vecka 12...
Hej på er och grattis till er som plussat.
Här är det stiltje och det beror på oss själva. Jag satsar på viktnedgång och vi kände inte för nån insättning nu innan jul, mkt som händer och vi åker norrut till jul..känner att jag inte pallar med den stressen & ifall det inte skulle funka så blir man ledsen osv. Vi ska nog satsa på jan/feb så får vi hoppas vi på det bästa.
Ha det bra allihopa kram kram
Hej, jag var väldigt aktiv i den här tråden för några år sedan. Jag fick utomkveds 2010 och förlorade en äggledare. Sedan försökte jag med ivf som misslyckades. Nu är jag gift och min fru födde vår son för 7 månader sedan :) Vi kanske ska försöka med mig igen, men jag känner mig pessimistisk :/
Utomkveds april 2014, en äggledare togs bort och jag dog nästan.
Utreddes under hösten, inga andra fel.
Fortfarande barnlös och nu fast i ett remiss- och köhelvete med två sjukhus och en privatklinik inblandade. Utskriven från ett sjukhus, en remiss som ligger och skvalpar nånstans, ingen vet nånting och troligtvis tid för IVF först i augusti, fem månader efter vårdgarantin och åtta månader efter avslutad utredning.
Tack fina du.
Just nu känns det så jävla deppigt. Håller gärna kontakten.
Kram till er med.