• Supers

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Jag går aldrig på besök utan min sambo, han ska med in punkt slut..dock ingen som protesterat än ;)

• Supers
    Lilyy skrev 2014-01-27 10:02:44 följande:
    Jag tog ett gravtest i morse.. jag är GRAVID!!! herregud vad glad jag är. Försöker nu att ringa gyn för att få ett tidigt UL och se så att allt är okej ;) Jag vill också passa på att ge er alla ett tips! Clearblue ägglossnings stickor var vår hjälp! Jag hade aldrig märkt mig sena ägglossning som va på dag 26 ifall det inte hade varit för de super tydliga äl testet. En liten smile kom upp och 2 veckor senare står det gravid

Stort Grattis :)
  • Supers

Jag fick reda på att jag har endometrios efter operation..av en cysta. .har aldrig haft nga problem med smärtor förrän efter detta. Mest troligt tror mina läkare att endometriosen ställer till det med graviditet på naturligt sätt..och när jag fick utomkveds hade jag även en stor cysta som sprack. Sk chokladcysta el endometrios cysta. Nu vid mens och äl så brukar jag få lite ont ... jag har inte gjort ngn utredning .

• Supers

Tusa: Vad spännande :) Önskar er all lycka till. Våran FET blev uppskjutet pga min mens börjat ta 31 dagars cyklar :O ..men den som väntar på ngt gott ;)

Kramis

• Supers
    tusa skrev 2014-01-31 23:02:05 följande:
    När ser det ut att bli av för er då? Kram på dig med! 

Vi väntar på att läkarn ska höra av sig ang cystan. Min menscykel har ändrat sig så vi fick skjuta upp insättningen till v 10/11. Sista frysförsöket på första försöket. .så vi har ju ändå 2 hela försök kvar plus ev ägg som går till frysen :)

Kramis
  • Supers

Bebismamman : Min läkare ville att vi skulle köra pergo innan hon skickade remiss till ivf. Körde 3 omgångar men det gav inget resultat tyvärr. Pergo ska ju stimulera ägg produktionen men för mig handlade det nog om min endometrios. .så det hjälpte inte mig. Men självklart är det värt att prova.

• Supers
    kanske 4a skrev 2014-02-03 14:00:41 följande:
    Vad gullig du är som frågar! Det gick åt skogen igen men är redan på dag 11 och det känns ju alltid bättre när det närmar sig äl igen. Det som var positivt var att jag äntligen fick en normal temphöjning som jag inte haft på över ett halvår. Och jag fick också rätt lutealfas igen, 12 dagar istället för 9-10 som de sista månaderna. Men jag börjar bli mer och mer övertygad om att vi inte kommer få vår sista guldklimp. Önskar att vi fick tid för utredning nu så vi får veta om något är fel. 

kram

Ja förstår dig..det känns hopplöst ibland :( Stora kramar
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3