• Supers

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Gabbi88DA skrev 2013-12-03 09:59:29 följande:
    28/11 vecka för tidigt föddes mitt lilla underverk Malte. Vi mår båda såååå bra och x:et 20/8-12 är nästan glömt. Jag hoppas verkligen ni alla får chansen att uppleva detta, mäktigaste känslan

Stort Grattis :) gud så mysigt :)
  • Supers

Hel Tusa, kul att du är tillbaka. Här har vi en paus som sagt, tanken var att jag skulle försöka tappa nga kilon men det har väl gått så där..inte för att det är nån panik men nga kilo skulle inte skada, sen är det psykiskt jobbigt så jag kände att det var välbehövligt med en paus...även om längtan är stor.

Vi har 1 ägg kvar i frysen på första försöket,och om allt går bra kör vi i februari.

Tror att Lars som du pratar om var han som plockade ut mina ägg, minns dock inte efternamn el om han pratade skånska, jag var nog lite för nervös för att registrera det ;)

Vi körde oxå långa varianten med spray och sprutor,

Lycka till nu så hörs vi :)

• Supers
    tusa skrev 2013-12-09 23:23:51 följande:
    Håller tummar för er i morgon 

Jag kan ju inte jämföra så, jag fick ju min son oplanerad långt innan vi började försöka (har blir 14år till våren) men nu efter denna 2år långa pausen från allt detta så känner jag mig bara så positiv och förväntansfull När gjorde ni 1a? Hur många har ni gjort?

Blir ju februari för oss med 

Kör du långa nu åxå?

Lars Nilsson hette han. Har kollat runt på nätet och han verkar ok! Han figurerar inte i  några skandalrubriker och fick högt betyg på den där betygssajten, i alla fall. Han var bara såå trevlig och så "skröt" han ju om att vara ivfpionjär, så blev lite misstänksam bara, ha,ha! 

...nä, de där kilona och stressen kan vara riktigt knivigt att bli av med, när de väl bitit sig fast.. En dag i taget bara, så, hipps vipps...!! Kram Supers, du är verkligen en Superkvinna 

Vi gjorde första i maj, tog sig inte, pausade och gjorde andra i augusti( FET) det tog sig inte heller....nu har vi ett ägg kvar i frysen och planerar FET i februari..måste ringa Sahlgrenska kom jag på nu :p

Ja du sambo kilona är de svåraste ;) började med 5:2 igår så får se om det ger något resultat, tränar oxå men har legat på latsidan. Jag är ingen "diet" kvinna men ska ge det en chans.

Tack snälla :) nu håller vi tummarna i vår :)

Kram
  • Supers
    Pemberly skrev 2013-12-10 14:40:31 följande:
    Nu har jag fått ett fint sexcellgigt embryo insatt. Nu är det bara att hoppas på det bästa

Spännande, håller tummarna nu att allt går bra =)
  • Supers

Tusa: Gud vad duktig du är, jag o min sambo tränar mkt ihop men emellanåt får vi en svacka...gäller och hitta en balans ;) det har gått över förväntan denna vecka med 5:2, hela 7 hg ;) Alltid nått, man får bara ha koll på hur mkt och vad man stoppar i sig det andra dagarna. Ska försöka köra på även om det är jul snart :)

Ju äldre man blir desto svårare har jag märkt ;) inte lätt när båda är gottegrisar haha.

Ha en trevlig helg!! Kram

• Supers

Tusa: Nej 7 hekto ;)efter toa besök landade ja på 1 kg ;) hihi

Vi tränar 3-4 ggr i v när vi väl kör. Vet inte om min vikt direkt är avgörande i fertilitets syftet..beror nog mest på saknad äggledare och endometrios..men det skadar inte att tappa lite av sambo kilona.

Tror inte att det gör nått att det är gravid vitaminer kör på :)

Tror nog att 5:2 funkar ett bra tag, men framförallt blir man mer medveten om vad man stoppar i sig och suget försvinner, sen får man ju tänka på vad man häver i sig det andra dagarna.

Sambon är på julbord och mitt fredagsmys blev en apelsin..ät inte ens sugen på nått annat...få se hur morgondagen blir ;)

Köpte den boken av Ulrika Davidsson mga goa recept som man laga till middag :)

Vi får se hur det går.

Ha det gott!

• Supers
    mariekarolina skrev 2013-12-16 10:24:11 följande:
    Jag är i chock. Sitter och skakar i princip och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen.Tog precis ett graviditetstest för jag insåg att mensen varit ovanligt sen, men jag tänkte inte mer på det eftersom den har varit oregelbunden sen i somras. Fick även diagnosen hypotyreos för ett par veckor sedan då min sköldkörtel "lagt av" så behandlas mot det just nu. Hypotyreos ska göra det näst intill omöjligt att bli gravid. Ett värde för gravida ska ligga under 2,5 och jag har 4,7.Iallafall, testet är positivt. Ingen tvekan om saken. Två streck. Jag är chockad! Jag ska i princip inte ens kunna bli gravid, och på toppen av det har vi haft sex EN gång senaste månaden vilket borde göra det ännu mer omöjligt. Men här sitter jag, men ett positivt test i handen.Borde höra av mig till både gyn och läkaren, men kan nog inte prata just nu. Är helt handlingförlamad. Kunde inte ens ringa sambon utan skrev ett sms till honom.. Tusen tankar i huvudet just nu, kände att jag behövde skriva av mig nånstans.

Men gud vad roligt, det sker mirakel :) Hoppas du samlar dig snart och kan ringa gyn :) Ibland räcker det med 1 ggn ;)

Kram
  • Supers
    Kingston skrev 2013-12-15 21:46:22 följande:
    Jag önskar få vara med er här :)

Skulle ta mig en halv evighet att läsa igenom allt dock....

Jag X:ade i slutet av oktober, med allt vad det innebär både psykiskt och fysiskt.

Nu har jag bara vänster äggledare kvar och vi har påbörjat bebisverkstaden igen.

Jag hade ÄL för drygt en vecka sedan och har sedan dess känt en molande (och ibland stickande) värk på vänster sida...

Jag hoppas ju förstås att detta skall vara något positivt MEN det är ju nästan omöjligt att inte oroa sig!

Någon som känt samma och som kanske kan lugna mig lite? Det får vara vad som helst men INTE ett X till....

Välkommen, jag har oxå bara höger äggledare kvar pga ett utomkvedshavandeskap 2010, och håller på med ivf men har en paus just nu. Tycker jag har mer stickningar efter detta än tidigare men det är kanske för att man " tänker" mer på det..vid äl och sen dagarna innan mens. Hoppas ditt är positiva stickningar :) Men visst blir man nojjig så är det. Ring gyn om du oroar dig.
  • Supers
    Pemberly skrev 2013-12-19 08:20:17 följande:
    Idag tog jag ett graviditetstest och det var positivt!

Äntligen :) Vad glad jag blir :) Himla stort grattis vilken julklapp! Kraaaaaam
  • Supers

Kingston: Vad trist..min mens kom oxå idag, hoppades på att vi skulle lyckas själva denna gång men icke :( Bara fortsätta kämpa med ivf:en. Tråkigt och kämpigt. Stora kramar till dig.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3