Virrpirr skrev 2010-02-07 10:48:36 följande:
Hej igen!Jag operarades i onsdags och då hade äggledaren redan brustit så det blev en bukoperation. Detta var nog det värsta i smärtväg jag varit med om tror jag. Jag fick komma hem i fredags och är långt i från återhämtad än. Fostret/klumpen var stor som en valnöt och det hade blödit ut i buken massor.Jag skulle gärna vilja höra hur det var efteråt för ni andra som gjort en operation genom att man öppnade buken. Jag har fortfarande väldigt ont och feber kommer oftast på kvällarna. Det känns som det går så långsamt framåt liksom..
Virrpirr, jag beklagar verkligen! Men vet du, även om man mår fruktansvärt just nu, så går det sedan faktiskt bara uppåt. Det värsta är över, du är opererad och "bomben" är borta.
När du skriver att du opererades genom att buken öppnades, det är alltså inte en titthålsoperation som du har gjort?
Jag hade riktigt ont efter operationen i en vecka. Gick framåtlutad som en gammal tant. Värst var det dock med operationsgasen som de sprutat in. Den absorberas och går ut ur kroppen genom tarmen, och det var som att ha världens magsjuka gånger tio! Nu ett halvår efter operationen kan jag fortfarande få stickningar i magen, särskilt den sidan där X:et satt. Jag blev opererad genom titthål, och då går de in på fyra ställen i magen. Samtidigt som de tog bort X:et på höger sida så stackd e hål på en gulkroppscysta som vuxit fram på vänster sida, antagligen som en reaktion på mitt konstiga hormonläge.
Är det genom titthål du opererades, eller öppen bukoperation? Om det senare, varför valde de detta?