acinna skrev 2010-10-08 21:33:19 följande:
RaraS: Jag är förvånad att de inte mätt hcg-värdet, eller gett dig remiss på att testa det tills det är under 5. Mig har de följt stenhårt och idag kom sista brevet från dem, så nu släpper de mig! Och genom detta meddelar också att det är helt ok att försöka igen direkt efter mens.
Har känt mig så bra i veckan, men idag vaknade jag med huvudvärk och stel nacke, och efter en hel dag i klass på jobbet och 20 minuters lunchrast så hade jag riktigt ont i min vänstra äggledare när jag körde från jobbet och sedan när jag kom hem. Får ta det lugnt i helgen känner jag...
Kommer också att få VUL, så fort jag är gravid igen. De skrev det i min journal, men jag litar inte på det eftersom jag tillhör ett annat lasarett egentligen, men opererades på det andra i vårt landsting. Men, vi kommer inte att ge oss, och jag kommer kräva att de ska ta hcg-värden så att de kan så att jag följer kurvan redan från början. De ser inte fostret med ett värde under 1000, och de hittade inte mitt med två olika UL-apparater trots värde på nära 1600...
Jag blev opererad i maj och tog bort min vänstra äggledare efter X som satt fast och jag blödde i 3 veckor innan det hittades men efter operationen bara 3 dagar. MAS där jag tillhör kollade hellre aldrig mitt HCG efter operationen utan jag skulle bara höra av mig när jag blev gravid igen för att göra VUL. Jag fick besked att vänta 2 menstruationer innan jag fick bli gravid igen. Men råkade ut för en gulkroppscysta i juli på vänster sida som jag ska på återbesök nu på tisdag och hoppas den har försvunnit, för den har gjort lika ont som när jag hade utomkvedet. Men det gäller att inte ge sig för att få en tid till läkare för kontroll annars vill dom bara att man ska vänta och att det går över av sig själv.