Mika1980 skrev 2010-10-14 13:40:50 följande:
ewaulrika, tack för tröstande ord men sanningen är att jag har gjort ultraljud i ett års tid och alla gånger förutom en har jag haft äl på vänster sida, så prognosen ser inte så bra ut. :/
Vad är Apiforce och hur får jag tag i det? Kan man inte hormonbehandlas om man har som jag/vi? Även om man har egen äl så är det ju inte mkt värt om de åker ut i buken liksom..
Efter hur lång tid blev du gravid igen..för du är gravid nu? Hade du äl på "rätt" sida när du blev gravid?
oki, visste inte att du kollat så många gånger...

då förstår jag att det känns lite mer hopplöst! *stackare*
Apiforce är ett naturpreparat (naturligt östrogen) som schvungar igång äl, så mycket att du tom kan känna av den. Tänkte att den kanske gör så att din högra "rycker till" och sprattlar igång, vem vet? Hormonbehandlas tror jag att du kan göra, det finns ju metoder som kan göra underverk. Kanske värt att prova?
Och nä..det känns ju hopplöst när man igen och igen och igen och igen ALLTID får äl från samma sida. I mitt fall så kände jag både på smärtan på vänster sida att äl skulle komma där och varje månad så hoppades jag ändå att höger äggledare skulle göra sitt och svinga över (som jag skrev om förut) men likaväl kom smärtorna som talade om att mensen var på g. Månad efter månad.. Och visst-jag hade det lättare än du, eftersom jag har en "källa av spermier" som jag kunde utnyttja varje månad... Jag slutade med p-piller i juli -09, blev gravid några månader efter, fick utomkvedet som togs bort i november och sedan har vi försökt tills augusti i år, då vi äntligen fick plus på stickan. (hade iof problem med snabbväxande cystor också, som ställde till det) så allt som allt 13 månader innan vi fick en graviditet som kunde fullföljas, och efter X:et 9 månader.
Jag har ingen aning om jag hade äl på rätt sida, jag fick en JÄ'TTEBLÖDNING i mitten av juli, som egentligen inte var min mens, utan som jag trodde var en cysta som sprack. (har varit lite knussel med mellanblödningar osv sen X:et också) Men 10 dagar (?!) efter det så fick jag plus på min ägglossningssticka. (då hade jag dessutom gått med 2-3 månader utan positivt på ägglossningsstickan, dvs ingen äl) Så fatta att jag inte fick ihop det överhuvudtaget!!!! (hade dessutom alltid äl 14 dgr efter mens så ingenting stämde ju) MEN vad jag kommer ihåg så hade jag inget ont på vänster sida den gången (dvs antagligen äl på höger) Vi körde på och hoppades på det bästa (gällde ju att passa på när den högra äntligen kanske hade vaknat till liv) och jag blev mäkta förvånad när jag till sist stod där med pluss på testet... Förstod inte alls hur det hade gått till..
På alla ulj jag har gjort efteråt (man får ju göra en del efter ett X när man blir gravid igen) så har det visat sig vara ett "mindre foster" än efter sista mensdatum. Typ en vecka, så jag har ingen som helst aning om när vi egentligen blev gravida, jag visste ju när äl var (pga testet) men det verkar ju inte ha stämt heller. Så vi prickade nog helt enkelt in en dag när som...