• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • bebinsmamma

tjejmamma79, men oooh! Ring och boka vul direkt så du förhoppningsvis kan få glädjas åt din böna sen!

• kanske 4a
    mariekarolina skrev 2013-09-04 15:05:49 följande:
    Hörrni, nu är jag lite orolig.. Tog nyss ett grav.test då jag mått illa och haft molvärk senaste dagarna och ville utesluta en graviditet innan jag kollade upp mig. Och testet var positivt! Väldigt svagt, men positivt! Räknade med att ha mens nu i dagarna..

Det är 2,5 månad sen jag fick metotrexatsprutan, bör jag vara orolig? Plus att risken för ett till X också finns.. Ska ta ett till test imorronbitti och se om det också är positivt och isåfall ringa gyn och rådfråga, men vad tror ni?

Jag är iallafall nojjig och orolig och kan inte alls ta till mig de :/ 

Först och främst grattis! :) Man rekommenderar ju att vänta 3 månader och det har det ju nästan gått nu... men även om du blev gravid lite för tidigt så är det ju inget att göra något åt nu. Jag tycker du ska kontakta gyn och fråga, det enda de kan göra är ju att ge dig flera ul för att vara säker på att allting är ok. Jag skulle tro att det inte är någon större fara men förstår att du blir orolig. Kram och lycka till!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    tjejmamma79 skrev 2013-09-04 18:24:04 följande:
    har inte skrivit i tråden sen sommaren 2011 då jag fick mutt utomkveds ich blev av med höger äl. Igår fick jag äntligen positivt grav test efter 2 års försök trodde inte det skulle funka som nu hoppas jag den sätter sig rätt denna gång

Grattis! Du ger mig hopp. Vi har försökt i över två år nu, fick ett missfall i juni förra året. Känns verkligen hopplöst men det kanske finns en liten chans för mig också.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • Lappgeten

Vad ledsen jag blir för er Supers. Hoppas ni hittar kraft att fortsätta!
    Hade inte vårt IVF fungerat vet jag inte vad jag gjort, det hade varit fruktansvärt jobbigt.  

• Supers
    Lappgeten skrev 2013-09-05 16:32:52 följande:
    Vad ledsen jag blir för er Supers. Hoppas ni hittar kraft att fortsätta! Hade inte vårt IVF fungerat vet jag inte vad jag gjort, det hade varit fruktansvärt jobbigt.  

Tack :( ja det känns jobbigt....tror vi tar en paus i nga månader nu.. Behöver släppa allt o samt tappa nga kilon... :/ ska ringa Sahlgrenska i morgon så får vi se.. Hur går det för dig? Kram
  • acinna
    mariekarolina skrev 2013-09-04 15:05:49 följande:
    Hörrni, nu är jag lite orolig.. Tog nyss ett grav.test då jag mått illa och haft molvärk senaste dagarna och ville utesluta en graviditet innan jag kollade upp mig. Och testet var positivt! Väldigt svagt, men positivt! Räknade med att ha mens nu i dagarna..

Det är 2,5 månad sen jag fick metotrexatsprutan, bör jag vara orolig? Plus att risken för ett till X också finns.. Ska ta ett till test imorronbitti och se om det också är positivt och isåfall ringa gyn och rådfråga, men vad tror ni?

Jag är iallafall nojjig och orolig och kan inte alls ta till mig de :/ 
    Grattis! Ring och prata med bm, gyn eller KK för de kommer räta ut dina frågetecken och dessutom får ni ju se så det inte är ett nytt X. Lycka till, här hålls tummarna för er!
    Opererad för X i vänster ÄL 17/9-10, men har båda ÄL kvar. E 110731 & L 130127
  • acinna
    tjejmamma79 skrev 2013-09-04 18:24:04 följande:
    har inte skrivit i tråden sen sommaren 2011 då jag fick mutt utomkveds ich blev av med höger äl. Igår fick jag äntligen positivt grav test efter 2 års försök trodde inte det skulle funka som nu hoppas jag den sätter sig rätt denna gång
    Grattis! Håller tummarna för er att det går vägen denna gången!!!
    Ring och prata med bm, så ni får tid för tidigt VUL så ni får veta att allt är bra och på rätt ställe. Lycka till!
  • mariekarolina

Jag är ännu mera förvirrad nu, testen jag tog efter det "positiva" testet har alla varit negativa :s Jag antar att det första måste varit ett sjukt starkt spökstreck (t o m sambon såg det). Men mensen har inte kommit och jag mår illa varje morgon. Kroppen måste verkligen vara ur balans, förstår ingenting.. Får göra det man alltid blir ombedd tillsammans, avvakta.

mariekarolina.blogg.se ~ Felicia 110806 ~ Utomkveds juni -13
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3