• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Lilyy

Tusen tack för era fina råd!
    Idag känns det mycket bättre, dagarna går ju upp och ner precis som ni skriver. Förra månaden var jag utomlands på en solsemester med sambon. När vi åkte dit hade jag bestämt mig för att nu, nu är det semester. Släpp allt med graviditet, ägglossing och annat runt om. När vi satt på stranden, solen sken och då tänke jag: hmm, nu har jag ju knappt tänkt på detta med bebis, kanske lyckas då när jag inte stressar upp den här månaden.. Denna tanken är väligt komiskt (konstigt att jag ens kan använda mig av ordet komiskt i detta sammanhang) för det bevisar så väl hur ljupt inom mig detta är. Tankarna kring en bebis och en graviditet finns ständigt där. Alla vi som skriver här har varit gravida även om detta blev ett x. Detta innebär att det går!!! varje månad kan vi bli gravida. Alla kan faktiskt inte säga det. Jag är tacksam och glad för att jag KAN bli gravid med den personen jag valt att dela mitt liv med. även om jag inte är,men jag kan. Vi kan!

• lilsis

Fick höger äggledare med levande embryo uttaget i fredags morse. Idag börjar livmodern förbereda sig för mens så med lite tur kan vi snart försöka igen. Har fått väldigt lite information från sjukhuset, känns inte så bra. Enda anledningen till att mitt X upptäcktes är att jag fick ett privat VUL för jag var orolig, gynakuten rådde mig att avvakta trots upprepade ensidiga smärtor och bruna flytningar.

• Pemberly

Hej på er igen! I förrgår fick vi insatt ett embryo från frysen, så nu är det bara att hoppas igen.

• lilsis

Går runt och väntar på äl. Här fortfarande hcg i urinen så älstickorna ger fullt utslag, jättefrustrerande!! Imorgon är det första dagen tillbaka på jobbet, varit hemma i två veckor nu.

• kanske 4a
    lilsis skrev 2013-11-10 12:30:21 följande:
    Fick höger äggledare med levande embryo uttaget i fredags morse. Idag börjar livmodern förbereda sig för mens så med lite tur kan vi snart försöka igen. Har fått väldigt lite information från sjukhuset, känns inte så bra. Enda anledningen till att mitt X upptäcktes är att jag fick ett privat VUL för jag var orolig, gynakuten rådde mig att avvakta trots upprepade ensidiga smärtor och bruna flytningar.
    Blir så arg när jag läser detta! Det är väl själva *** att man inte ska kunna få den hjälp man behöver. Tur att du gick privat och fick hjälp i tid. kram!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    RaraS skrev 2013-10-29 10:27:13 följande:

Hej!

En fråga till er rutinerade….har precis varit på VUL. Jag är i v 6+1, och jag har hyfsad koll på min ägglossning och mens.
    På VUL:et såg hon endast en hinnsäck och en skugga till gulsäck. Borde man inte ha sett mer när man är i v 6+1?
    Jag tänkte när jag gick dit att det inte är säkert att hjärtat börjat slå, men jag tänkte nog att jag skulle sett mer ändå. Frågade läkaren om man inte borde ha sett mer och då svarade hon lite tvekande och sa att ägglossningen kan ha varit senare etc, att det ser ut som en normal tidig graviditet.
    Men när jag har rätt bra koll på min ägglossning så känns det här inte så bra helt enkelt. Dessutom mår jag skitbra, i samma vecka med min Emelie var jag i princip däckad hemma…så känner mig lite skeptisk till att detta verkligen utvecklas normalt….

Såklart, bara att vänta och se! Fick en tid igen om två veckor på torsdag! 16 dagar av lång väntan!

Och Lilyy: Känner igen mig i din berättelse...mådde sådär för tre års sedan och har ingen aning hur man fixade det. Man levede i någon sorts bubbla....jag hade tur att bli gravid på 6:e försöket efter X:et. Var inte rädd för att söka hjälp om det går för lång tid! Jag tror jag höll mig igång genom att testa nya saker varje månad. Som att akupunktur och äta apiforce etc. Kändes på något sätt bra att testa mig fram! Den månad jag testade akupunktur lyckades jag så det körde jag på denna gång med  

Hur har det gått?
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Pemberly skrev 2013-11-16 14:17:43 följande:
    Hej på er igen! I förrgår fick vi insatt ett embryo från frysen, så nu är det bara att hoppas igen.
    Lycka till!!
  • RaraS
    kanske 4a skrev 2013-11-19 19:53:20 följande:
    Hur har det gått?
    Hej! Det gick inte så bra! Har fått ytterligare en erfarenhet här i livet i form av MA (missed aportion, fördröjt missfall, kärt barn har många namn....)

Blev behandlad med cytotec och allt kom ut av sig själv så slapp skrapning. Visst är det tråkigt för vi vill ha syskon, men är glad över att ha kroppen i behåll i alla fall! Utomkvedshavandeskap var värre.... Denna gången var det ett dött foster som skulle bort och jag slapp operation. Vid utomkveds fick man ju operera bort ett levande foster som växte så det knakade i äggledaren. Det var värre både psykiskt och fysiskt. 

Nu har vi tänkt oss vänta en månad innan vi försöker igen! För mig har det tagit 6 försök varje gång för att bli gravid hittills....så hoppas det inte kommer ta längre tid! 
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. <3 Emelie 120106 <3
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3