• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • mmelody

Här är mensen helt koko efter mitt X :( den var regelbunden i ett halvår efter cellgiftet gått ur, men nu sen i början på året, har jag haft mens EN gång... bör jag vara orolig?

• Pemberly
    mmelody skrev 2013-09-25 10:32:01 följande:
    Här är mensen helt koko efter mitt X :( den var regelbunden i ett halvår efter cellgiftet gått ur, men nu sen i början på året, har jag haft mens EN gång... bör jag vara orolig?

Hormonerna kan bli lite konstiga efter en graviditet men om du förut brukat ha regelbunden mens och nu bara haft det en gång sedan början av året så tycker jag nog det är dags att du bokar tid hos en gynekolog för att kolla upp det
  • Pemberly
    acinna skrev 2013-09-22 09:48:20 följande:
    Pe,berly: Håller tummarna för er!

Supers skrev 2013-09-22 09:57:43 följande:
    Pemberly: Lycka till!!! Kramis

Tack för lyckönskningarna. Jag fick ett fint femcelligt embryo insatt i förrgår. Det var fyra celler från början och alla klarade upptiningen och så hade det delar sig under dagen så att det vid insättning var en cell till.
  • galenidejj

Hej alla. Hoppar in här. Någon mer än jag som fått super kontig mens efter X. Opererade bort ena äggledaren i mars 2011. Sen ungefär i ett år va mensen helt normal men nu senaste året har den vart super konstig. Varannan månad har jag bara pyttelite blödning i två dagar och sen tar det allt mellan 60-80 dagar innan jag får mens igen.

• Pemberly

Jaha nu är det dags för oron för X igen. Jag hade testdag 7/10 och testet var negativt men jag har inte heller fått någon mens. Jag har haft lite blodblandade flytningar till och från sedan lördag men ingen riktig blödning. Jag tog ett test till idag men det var fortfarande negativt. Helkonstigt är det hela för jag brukar alltid få mens två veckor efter ägglossning, så såklart blir jag nu orolig att det sitter i äggledaren igen för den gången fick jag inte heller plus direkt och småblödde istället för en normal mens

• Supers

Pembery: Jag hoppas verkligen inte att det är ett x :( Kram på dig <3

• mariekarolina

Tog det lång tid för er innan menscykeln blev som vanlig igen? Eller om den ens blev det överhuvudtaget? Förra månaden var mensen 3 dagar sen (om jag ska gå efter längden på cyklarna innan), idag är den 5 dagar sen och lyser med sin frånvaro ännu. Innan X:et diffade cykeln på max 1 dag.

Har inga test hemma och är lite för snål för att köpa test just nu och kolla om det skulle vara pga en graviditet den var sen, sen känner jag mig nästan övertygad om att det bara är kroppen som spökar då den inte alls varit sig själv sen Xet..

Men som sagt, hur var era cyklar efteråt? 

mariekarolina.blogg.se ~ Felicia 110806 ~ Utomkveds juni -13
  • Pemberly

Min menscykel ändrade längd men blev regelbunden på sin nya längd. Min menscykel har för övrigt ändrat längd även efter min son föddes när efter missfall.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3