• Fru O Mamma Kokkonen

Royal Canin (kattfoder)...

Torrfodret är ju rätt dyrt...

- men är det bäst?

Vart kan jag köpa billigaste Royal Canin, torrfoder till katterna?

Tar gärna emot tips på andra torrfodermärken, men inte dom som finns på ex; ICA... veterinärernas är bra med eller?

Om jag har Royal Canin torrfoder som dom äter som små minigrisar av, aldrig testat innan.. Men ska dom ha våtfoder i alla fall?

• Svar på tråden Royal Canin (kattfoder)...
  • Majsan70
    Nuttans Mamma skrev 2010-01-29 13:21:58 följande:
    Ja, det är ju det.. veterinärskostnader, vad kostar det att gå dit å ta massa prover? Det är ju inget jag vill snåla på iofs, men.. Vart köper jag nutrical? Tänkte jag kan testa något bra märke, foder och så får jag avvakta en vecka? Ja, hon gillar rått kött.. Kyckling älskar hon, men det måste väl kokas först.. kokt torsk det innehåller inte så möe proteiner?/fett?
    Fiska skall väl kokas innan tror jag, men det är inte så bra att äta sånt för dem. Men allt rått kött går bra. Jag brukar dock ha fryst det innan. Vet inte om det egentligen hjälper, men det känns bättre i vart fall.

Nutrical finns i djurbutikerna och om det inte finns inne så beställer dem det vid efetrfrågan. Vad kosta det med en undersökning? Kanske runt 1800 spänn med blodprover? Kommer inte riktigt ihåg, men försäkringen täcker ju om det blir dyrare.

Byter du torrfoder så vet du att du inte kan gå rakt över gissar jag? Det nya fodret skall smygas in i den vanliga kosten i en till två veckors tid. 
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Majsan70 skrev 2010-01-29 13:56:36 följande:
    Fiska skall väl kokas innan tror jag, men det är inte så bra att äta sånt för dem. Men allt rått kött går bra. Jag brukar dock ha fryst det innan. Vet inte om det egentligen hjälper, men det känns bättre i vart fall. Nutrical finns i djurbutikerna och om det inte finns inne så beställer dem det vid efetrfrågan. Vad kosta det med en undersökning? Kanske runt 1800 spänn med blodprover? Kommer inte riktigt ihåg, men försäkringen täcker ju om det blir dyrare. Byter du torrfoder så vet du att du inte kan gå rakt över gissar jag? Det nya fodret skall smygas in i den vanliga kosten i en till två veckors tid. 
    Varför kan man inte byta torrfoder direkt?

Har ju ingen försäkring på katterna, finns skäl till det..

Usch blir förvirrad, vet verkligen inte vad jag ska göra..

Alla säger olika foder si o så..
  • Majsan70
    Nuttans Mamma skrev 2010-01-29 14:43:13 följande:
    Varför kan man inte byta torrfoder direkt?Har ju ingen försäkring på katterna, finns skäl till det.. Usch blir förvirrad, vet verkligen inte vad jag ska göra..Alla säger olika foder si o så..
    Man kan inte byta pga av deras magar som kan balla ur.
    Det finns alla skäl till försäkring. Tänk om din katt är sjuk tex.?  När vår hane tappade vikt var det hjärtfel o det kostade massor o då dog han ändå efter ett par dagar.
    Just nu kan du bara prova dig fram...det finns massa foder som funkar olika på olika katter helt enkelt.
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Majsan70 skrev 2010-01-29 14:53:50 följande:
    Man kan inte byta pga av deras magar som kan balla ur. Det finns alla skäl till försäkring. Tänk om din katt är sjuk tex.?  När vår hane tappade vikt var det hjärtfel o det kostade massor o då dog han ändå efter ett par dagar. Just nu kan du bara prova dig fram...det finns massa foder som funkar olika på olika katter helt enkelt.
    Men jag fick inte ta försäkring på katterna för ena är hittekatt och andra är en katt vi fått av en.. å dom visste inte ålder och var katterna äldre än ett år vilket de åtminstone var då så fick vi inte ta försäkring.. sa ju att det fanns skäl...
  • snuttP

Så vad kom du fram till med din jämförelse?

• snuttP

Okej.. Jag det är inte lätt med foder.. Precis som det inte är lätt med mat till oss. Det som passar mig kanske inte passar dig osv. Det finns några anledningar till varför jag gillar Nutra Nuggets.
    För det första så är det super pris på det tycker jag. Då ska man se till att det är ett super premium foder.
    Fodret kommer fån USA, vilket rent kontrollmässingt inget svenskt foder kan mäta sig med.
    Dom har smakgaranti!!!
    Dom har va 10 säck till halva priset.

• snuttP

och självklart!!!

Alla jag känner vars hundar och katter äter det mår toppen.. =)

Svar på tråden Royal Canin (kattfoder)...