Majsan70 skrev 2010-01-29 13:06:37 följande:
För smala katter finns det special foder på djusjukhuset. Man kan oxå ge nutrical som innehåller mycket energi och dessutom stimulerar aptiten. Vi gav även baby cat samt outdoor foder till vår hon när hon var som smalast. Men vet ni anledningen till viktminskningen nu? Är katten ordentligt veterinärundersökt och är prover tagna?
Jag har bara rådfrågat veterinären, dom sa att det antagligen var brist på något och sa jag skulle byta torrfoder och testa och se om hon gick upp i vikt.. Att det förmodligen är brist på animaliska produkter.. Så om det inte bli bättre så får jag åka med henne till veterinären..
Hon har ätit dåligt med, men det är nog för jag för en månad sedan bytte torrforder och hon äter inte så mkt av den, mest våtfoder och det är ju typ 80% vatten, SKIT.. jag tror verkligen hon kommer komma i balans med fodret, hon är gladeligen nu..
Har mer koll när jag häller upp, ser så hon äter.. för jag har två katter och andra är ju mer glad i ALLT.. så har inte tänkt på vem som ätit vad..