• Fru O Mamma Kokkonen

Royal Canin (kattfoder)...

Torrfodret är ju rätt dyrt...

- men är det bäst?

Vart kan jag köpa billigaste Royal Canin, torrfoder till katterna?

Tar gärna emot tips på andra torrfodermärken, men inte dom som finns på ex; ICA... veterinärernas är bra med eller?

Om jag har Royal Canin torrfoder som dom äter som små minigrisar av, aldrig testat innan.. Men ska dom ha våtfoder i alla fall?

• Svar på tråden Royal Canin (kattfoder)...
  • Havanna82

Såg du mitt inlägg ovan?

Kolla www.foderbilen.se

Stora påsar är alltid mer ekonomiskt att köpa än små. Köper du små påsar får du springa och köpa hela tiden!
    Som jag skrev tidigare rekommenderar jag verkligen Orijen!

Låter jättekonstigt att du inte får försäkra? Det går jättebra att skriva in vilket födelsedatum som helst egentligen, däremot brukar ju försäkringsbolaget vilja ha ett besiktningspapper för att se så katten är frisk. Har den några sjukdomar så får man restriktioner på dessa i försäkringen.

• Fru O Mamma Kokkonen
    Havanna82 skrev 2010-01-29 15:46:47 följande:
    Såg du mitt inlägg ovan? Kolla www.foderbilen.se Stora påsar är alltid mer ekonomiskt att köpa än små. Köper du små påsar får du springa och köpa hela tiden! Som jag skrev tidigare rekommenderar jag verkligen Orijen! Låter jättekonstigt att du inte får försäkra? Det går jättebra att skriva in vilket födelsedatum som helst egentligen, däremot brukar ju försäkringsbolaget vilja ha ett besiktningspapper för att se så katten är frisk. Har den några sjukdomar så får man restriktioner på dessa i försäkringen.
    Så var det när jag skulle ta försäkring på katten på folksam 2001.. kanske värt att titta upp igen, men nu är ena 10 år och andra 4.. jag vet ju inte när de är födda, ungefär vilket år kanske.. Ska kika in på länken nu
  • Havanna82
    Nuttans Mamma skrev 2010-01-29 15:59:48 följande:
    Så var det när jag skulle ta försäkring på katten på folksam 2001.. kanske värt att titta upp igen, men nu är ena 10 år och andra 4.. jag vet ju inte när de är födda, ungefär vilket år kanske.. Ska kika in på länken nu
    ja, den som är 10 kan nog bli svårt, men den som är 4 kan du absolut försäkra!
    Du kan ju själv kolla vad den kostar på agria.se
  • Havanna82

Orijen bör finnas i djurbutikerna, annars ska de kunna ta hem om du frågar. Jag tycker dock foderbilen är jättesmidigt, du får maten hem till dörren!

• arianne03

Tänk på att inte byta runt foder för mycket! Hastiga foderbyten kan lätt göra katterna dåliga i magen...det rekommenderas att man börjar med att blanda ut med det foder man tänker byta till och sen gradvis går över til det.

Angående viktminskningen så är det lite farligt för just katter att gå ner snabbt i vikt.  Snabb viktminskning är farligt o kan leda till leversjukdom! Plus att om de går ner för fort blir de dåliga, då vill de inte äta, så då går de ner ännu mer...det blir en ond spiral!
    Hur mycket har hon gått ner?
    Jag skulle nog ta kostnaden och ha kvar det foder hon äter, om hon nu gillar RC?
    Fast jag skulle gått till veterinären så fort jag märkte viktminskningen. När jag gjorde det med min katt så visade det sig vara kronisk njursvikt..

• Fru O Mamma Kokkonen
    Havanna82 skrev 2010-01-29 17:06:27 följande:
    Orijen bör finnas i djurbutikerna, annars ska de kunna ta hem om du frågar. Jag tycker dock foderbilen är jättesmidigt, du får maten hem till dörren!
    Smidigt jo, men tänkte jag ska göra så som en skriver här:

Tänk på att inte byta runt foder för mycket! Hastiga foderbyten kan lätt göra katterna dåliga i magen...det rekommenderas att man börjar med att blanda ut med det foder man tänker byta till och sen gradvis går över til det.

Så köpa en liten påse igen? Se om det funkar, blanda med det jag har, dom KOMMER STORTERA.. haha.. men, men..
  • Fru O Mamma Kokkonen

Försäkringen går nog teckna

MEN, vet inte när dom är född o inget alls, men skriver dom får ringa upp mig eller? Så får vi gå igenom det? Dom är ju friska så sett.. ända är att Siri haft mask i magen, men det var när hon var liten... dom sa hon var avmaskad, men det kan vara att hon kanske bara blev det en gång..

Svar på tråden Royal Canin (kattfoder)...