Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Fru O Mamma Kokkonen

Royal Canin (kattfoder)...

Torrfodret är ju rätt dyrt...

- men är det bäst?

Vart kan jag köpa billigaste Royal Canin, torrfoder till katterna?

Tar gärna emot tips på andra torrfodermärken, men inte dom som finns på ex; ICA... veterinärernas är bra med eller?

Om jag har Royal Canin torrfoder som dom äter som små minigrisar av, aldrig testat innan.. Men ska dom ha våtfoder i alla fall?

• Svar på tråden Royal Canin (kattfoder)...
  • guinevere
    Zaria skrev 2010-01-29 12:40:35 följande:
    Anti hairball till den gamla som annars har jätteproblem med hårbollar,kräkningar och Kitten till lillkatten (6 mån)
    Aha, ja då är det ju svårt att byta runt för protein och fett. Å det där med att ha olika mat till katterna funkar iaf inte här hemma!! Då äter den aktiva katten light-maten och tjockisen maten med mest fett.
  • Fridayyy

Vi har två katter, en stor blandras (med norsk skogkatt)(hane) och en "vanlig" hona. Hon äter bara torrisar och han äter torrisar och whiskas blötfoder. En stor säck räckte för oss i ca 4 månader. Klart det är dyrt när man köper det men tror inte det blir så dyrt även om de har fri tillgång till mat, tror de äter mindre då än om de tror att de inte får så mycket de vill.

Jag hade världens bästa katt som dog i augusti, 21 år gammal. Han hade under hela livet ätit pussi i gele, köttfärs och bregott!! Aldrig varit sjuk. Han gillade inte torrisar.

Vetrinärerna hävdar ju iaf att det är bättre mat än den man köper i vanliga affärer. Och jag tror att vattenhalten är mindre.Vi brukar försöka ge katterna kött och fick också, det blir de mätta på också. Tyvärr äter de mest bara tonfisk.

• Zaria
    guinevere skrev 2010-01-29 12:43:14 följande:
    Aha, ja då är det ju svårt att byta runt för protein och fett. Å det där med att ha olika mat till katterna funkar iaf inte här hemma!! Då äter den aktiva katten light-maten och tjockisen maten med mest fett.
    gamlingen smaskar i sig lite av lillkattens mat också, men det känns som att det inte gör så mycket, lillkatten är dessutom både duktig på att äta rent och vakta sin mat =)
  • snuttP

Nutra Nuggets torrfoder? Bra foder, mycket billigare än RC.

• guinevere
    Zaria skrev 2010-01-29 12:44:24 följande:
    gamlingen smaskar i sig lite av lillkattens mat också, men det känns som att det inte gör så mycket, lillkatten är dessutom både duktig på att äta rent och vakta sin mat =)
  • Fru O Mamma Kokkonen
    snuttP skrev 2010-01-29 12:48:13 följande:
    Nutra Nuggets torrfoder? Bra foder, mycket billigare än RC.
    Vart köper man det å så? Berätta gärna lite mer

Sen när jag läser om RC, det är ju också massa spannmål i väl? (lite osäker nu), men hon sa det var ren köttprodukt..

Katterna gillar ju verkligen Mjau, friskies torrfoder med, men vad är bra och inte.. svårt å läsa sig till tycker jag..

Exigent Savour Sensation fick dom nu...
  • Majsan70

Om man anpassar fodret efter katten så bör de äta normal mängd o då är det ju inte så himla dyrt.
    Finns ju iams och pro plan o Hills o säkert en massa annat oxå att prova på.

Köper man 400 grams påsar blir det ju tämnligen dyrt efetrsom det kostar mer ju mindre förpackning man köper.

Här blandas xtreme hairball controll med Baby cat foder beroende på om vi har dräktig katt eller kattungar.  Jag upplever det inte alls särskilt dyrt.

• snuttP

Nutra Nuggets får bara lov att säljas av djurfackhandeln. Om du går in på www.nurtanuggets.se så kan du läsa mer om deras olika foder, både till hund och katt. Finns även länkat vart man kan köpa det.

Jag använder det till våran hund. Hon mår bäst av det fodret. Mamma har det både till sin hund och katt och pappa har det till sina katter. Säljer mängder av det fodret.

• Fru O Mamma Kokkonen
    Majsan70 skrev 2010-01-29 12:59:14 följande:
    Om man anpassar fodret efter katten så bör de äta normal mängd o då är det ju inte så himla dyrt. Finns ju iams och pro plan o Hills o säkert en massa annat oxå att prova på. Köper man 400 grams påsar blir det ju tämnligen dyrt efetrsom det kostar mer ju mindre förpackning man köper. Här blandas xtreme hairball controll med Baby cat foder beroende på om vi har dräktig katt eller kattungar.  Jag upplever det inte alls särskilt dyrt.
    Nej, blir inte så dyrt om man tar 10 kg påse.. 62,90 kilot är inte mkt alls.. verkligen inte..

Men köpte ju 400 gr för 59, usch det får man en 2 kilos påse för på ica typ..

Köpte liten för att se om dom äter det, dom älskar det.. och såklart de ska ha maten..

Min ena katt fick kattungar fyra år sedan, hon har gått ner massor i vikt... nu på sistone, mår inte bra, hon behöver nytt foder.. jag mår jättedåligt för hon är så smal.. lilla älsklingen, hon har alltid varit smal katt så men nu Blev då rekommenderad Exigent Savour Sensation...
Svar på tråden Royal Canin (kattfoder)...