• Fru O Mamma Kokkonen

Royal Canin (kattfoder)...

Torrfodret är ju rätt dyrt...

- men är det bäst?

Vart kan jag köpa billigaste Royal Canin, torrfoder till katterna?

Tar gärna emot tips på andra torrfodermärken, men inte dom som finns på ex; ICA... veterinärernas är bra med eller?

Om jag har Royal Canin torrfoder som dom äter som små minigrisar av, aldrig testat innan.. Men ska dom ha våtfoder i alla fall?

• Svar på tråden Royal Canin (kattfoder)...
  • arianne03
    Nuttans Mamma skrev 2010-01-29 17:12:57 följande:
    Öööööö? Veterinärsintyg? Måste jag gå till veterinären för att få intyg på katterna?
    Ja, det måste du oavsett hur gamla de är. Den äldre är nog tveksamt om du kan teckna försäkring på. OBS att försäkringar brukar INTE gälla sjukdomar som bröt ut innan man tecknade försäkringen..
  • Gurkan

Hej!

Har inte läst hela tråden men vi hade först Royal canin och därefter proovade vi First chocie. Båda sorterna kostar ungefär lika mycket och de åt ungefär lika mycket av det. Nu hade vår butik tagit hem Orijen som vi håller på att prova. Lite svårt att säga eftersom det är jättekallt (våra katter får ju gå ut om de vill) och då går det alltid åt mer foder men det verkar som Orijen ändå är mer mättande och därmed går det mindre mängd.

Nu kostar det ungefär lika mycket som de andra foderna men jag är fånig och försöker köpa mina katter så bra mat jag kan ;P

• Fru O Mamma Kokkonen
    arianne03 skrev 2010-01-29 17:17:57 följande:
    Ja, det måste du oavsett hur gamla de är. Den äldre är nog tveksamt om du kan teckna försäkring på. OBS att försäkringar brukar INTE gälla sjukdomar som bröt ut innan man tecknade försäkringen..
    Men dom är friska.. tror min sambo har länsförsäkringar.. Agria är ju länsförsäkringar, tänkte han får ringa dit o rådfråga med dem.. Han har ju våra personförsäkringar, bil, hem m.m. där...
  • världens bästa mamma

När jag hade 1 katt räckte 10kg 5-6 mån...
    Jag har olika då den ene är kastrerad. Hade bara torrfoder, men vetrinärer säger för att de skall få i sig vätska förebygga urinsten så är det käckt att då och då ha lite blötmat.
    Och då köper jag på ICA...

• Fru O Mamma Kokkonen
    Gurkan:

Nu kostar det ungefär lika mycket som de andra foderna men jag är fånig och försöker köpa mina katter så bra mat jag kan ;P

Vadå?

Vill verkligen mina katter ska ha det bästa, har testat Eucanuba ett tag men det var längesen..
  • arianne03
    Nuttans Mamma skrev 2010-01-29 17:25:55 följande:
    Men dom är friska.. tror min sambo har länsförsäkringar.. Agria är ju länsförsäkringar, tänkte han får ringa dit o rådfråga med dem.. Han har ju våra personförsäkringar, bil, hem m.m. där...
    Jo, DU vet att de är friska, men det vet ju inte Agria - därför behöver de intyg från veterinär. Och katten som gått ner i vikt, den kanske inte ÄR frisk?
  • Fru O Mamma Kokkonen
    arianne03 skrev 2010-01-29 17:38:11 följande:
    Jo, DU vet att de är friska, men det vet ju inte Agria - därför behöver de intyg från veterinär. Och katten som gått ner i vikt, den kanske inte ÄR frisk?
    Hon är gammal? Ska ringa vet på måndag..
  • 02Smulan

Kollade lite på Icas utbud nu... Whiskas, mjau mfl är alltså inte bra grejer?

• Fru Orange
    världens bästa mamma skrev 2010-01-29 17:27:28 följande:
    När jag hade 1 katt räckte 10kg 5-6 mån...Jag har olika då den ene är kastrerad. Hade bara torrfoder, men vetrinärer säger för att de skall få i sig vätska förebygga urinsten så är det käckt att då och då ha lite blötmat.Och då köper jag på ICA...
    Om man köper rätt torrfoder ska de inte ha blötmat också - utav rätt torrfoder dricker de den mängd vatten de behöver och riskerar inte alls i samma utsträckning att få t ex urinsten vilket vi fick lära oss när vår katt fick urinsten... Ung katt på knappt två år, då hade han bara fått blötmat och den gör att de inte blir törstiga.
    (¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas på allvar♥¸.?°´¯)
Svar på tråden Royal Canin (kattfoder)...