• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • MiAmore
    Miniluvan skrev 2010-07-07 21:50:55 följande:
    Ja då har man varit hos bm igår, allt var bra, sf 33 och blodtrycket lite lågt men ok, 100/60.
    Skönt att höra att allt är bra!
    ♥Milo 090107♥ www.linaofredrik.babyblogg.se
  • Cornelia13
    MiAmore skrev 2010-07-16 20:24:05 följande:
    Tyst var det här.. Hur är det med er tjejor?
    Vi har väl alla mer eller mindre värmeslag skulle jag tro

Själv har jag varit i Trosa ca 1vecka på snyltarsemester hos svärfar Sen har vi varit ute i sommarstugan i några dar, snart bär det av till Särnaheden för några dagar hos svärmor, inget jag vill men måste:-/

Annars gick jag in i vecka 12 för några dagar sen och mår bättre för varje dag, mår fortfarande illa på kvällarna men min bästa vän postafen hjälper mig då.

Fick imorse reda på att min bästa kompis bror och hans son varit med i en bilolycka, ni har säkert sett bilden på bilen som kört upp i en lada, de var dom tyvärr, så hennes brorson miste livet, blir så ledsen för hela hennes familj. För några veckor sedan satt vi alla och åt pizza på en restaurang och han spelade spel på Mickes mobil. Detta är tyvärr inte första gången de miste nån i trafiken för ca 6 år sedan miste hon sin lillasyster i en motorcykelolycka och så nu detta, jag blir så förbaskat ledsen för deras skull, livet är så orättvist. Hade gärna offrat min alkoholist till pappa som ändå kommer dö pga missbruk istället för ett barn!!!
    Stella 25/2-06 Minde 3/6-09 Kidneybönan bf 2/2-11
  • MiAmore
    Cornelia13 skrev 2010-07-17 12:19:45 följande:
    Vi har väl alla mer eller mindre värmeslag skulle jag tro

Själv har jag varit i Trosa ca 1vecka på snyltarsemester hos svärfar Sen har vi varit ute i sommarstugan i några dar, snart bär det av till Särnaheden för några dagar hos svärmor, inget jag vill men måste:-/

Annars gick jag in i vecka 12 för några dagar sen och mår bättre för varje dag, mår fortfarande illa på kvällarna men min bästa vän postafen hjälper mig då.

Fick imorse reda på att min bästa kompis bror och hans son varit med i en bilolycka, ni har säkert sett bilden på bilen som kört upp i en lada, de var dom tyvärr, så hennes brorson miste livet, blir så ledsen för hela hennes familj. För några veckor sedan satt vi alla och åt pizza på en restaurang och han spelade spel på Mickes mobil. Detta är tyvärr inte första gången de miste nån i trafiken för ca 6 år sedan miste hon sin lillasyster i en motorcykelolycka och så nu detta, jag blir så förbaskat ledsen för deras skull, livet är så orättvist. Hade gärna offrat min alkoholist till pappa som ändå kommer dö pga missbruk istället för ett barn!!!
    haha, ja det är nog så. Det är jätte härligt att vi äntligen fått en solig o härlig sommar, men vissa dagar är det bara FÖR varmt!

Det låter som att du haft några härliga dagar/veckor. Det låter som att du inte är så förtjust i din svärmor?

Fy vad tråkigt att höra om din bästa kompis bror. Livet verkar inte alls vara rättvist mot dem. Jag har knappt tittat på nyheterna en enda gång under min semester, så har inte hört om olyckan. Hemskt o tragiskt, iaf.

Imorgon börjar jag jobba igen efter tre veckors härlig semester. Lite blandade känslor är det. Hade så klart inte haft något emot att ha en veckas semester till, men samtidigt ska det bli skönt och roligt att komma igång o jobba igen o komma in i lite mer normala vardagsrutiner igen
  • MiAmore

Vi har tjuvstartat vår syskonverkstad... Jag skickade ett sms till Fredrik när jag var på jobb, där jag på hälften skämt hälften allvar skrev "på sätt och vis är det tråkigt att vi inte är igång med syskonverkstaden, för att jag har en ordentlig äl-värk idag, och isf hade det kunnat bli en bröllopsdags bebis.." (har 4 års bröllopsdag idag)  På det fick jag till svar "är du sugen eller?" Då svarade jag "både ja o nej. Är du?" Då svarade han att "vi kan prata om det sen".
    När jag kom hem från jobb började vi prata om det rätt så direkt. Eller, jag sa "ja jag har haft en riktigt ordentlig äl-värk hela dagen idag". Då sa han "jaha så du är sugen på syskonverkstad eller?" jag "mmmm.." Och log lite lurigt mot honom. Då sa han "ja för min del spelar det ingen roll när vi startar, men blir du gravid nu kan du inte dricka något när vi är i Spanien". Det gör inget konstanterade jag och drog upp honom till sängkammaren.. *flinar*

BIM: 5/8

• jakeline

wohoo lina! kul att vi ungefär är i samma fas också! :) har väl äl nu och BIM om två veckor då. :) kanske lite senare än du jag har alltid BIM på lördagar.

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-07-22 21:39:53 följande:
    wohoo lina! kul att vi ungefär är i samma fas också! :) har väl äl nu och BIM om två veckor då. :) kanske lite senare än du jag har alltid BIM på lördagar.
    Skit skoj! Du är inte SÅ långt före mig, jag har Bim på en torsd Fasen vad skoj det varit om vi plussat samtidigt även denna gång. Nästan så att vi får bestämma en dag vi ska testa om inte mensen dykt upp
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-07-22 22:00:10 följande:
    Skit skoj! Du är inte SÅ långt före mig, jag har Bim på en torsd Fasen vad skoj det varit om vi plussat samtidigt även denna gång. Nästan så att vi får bestämma en dag vi ska testa om inte mensen dykt upp
    fast jag har bim efter dig. den 8e om man nu ska räkna.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
Svar på tråden Här peppas det, del 9