Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Här peppas det, del 9

Hej tjejer! Jag har inte varit på Fl. på rätt länge nu. Inte sen jag gick med i en "bebis 2012" grupp på Fb närmare bestämt. Har lättare för att kolla Fb på mobilen än Fl, och jag sitter mer på Fb än här på Fl rent allmänt, så därför har det blivet att jag bara varit aktiv i den gruppen på Fb. Ska dock försöka skärpa mig och vara lite aktiv här på Fl. också.
    Jag gick in i v.19 igår, och jag känner av lillbäs varje dag sedan runt mitten av v.17. (innan dess kände jag bara av den någon gång då och då, sen runt v.13) Jättemysigt! Är fortfarande inga ordentliga sparkar dock, men det är absolut ingen tvekan om att det är lillbäs som sparkar och buffar. Hjärta Imorgon ska vi på rul. och hoppas på att få veta vad det är för en liten krabat som gömmer sig där inne.

Tekla: Blev så glad när jag läste att du äntligen plussat för att sedan bli ledsen igen Hoppas att allt gått bra trots allt och att du mår bra? *Kramar*

♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • MiAmore

Nu har vi varit på rul! Allt såg jättebra ut och det är en livlig liten krabat jag har där inne. Hjärta 201 g kärlek och troligtvis en... FLICKA!! Skrattande Man kunde tydligt se tre streck där nere och man såg inga "tecken" alls på att det skulle kunna vara en pojke. Blev fram/bakflyttade (beroende på hur man ser det *ler*) en dag, från den 9 jan till den 10 jan. Åt rätt håll iaf

♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • MiAmore
    Åttan skrev 2011-08-11 18:55:57 följande:
    Kul! Grattis till den troligtvisa flickan
    Tack
    ♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120110 ♥
  • MiAmore
    Tekla78 skrev 2011-08-11 21:53:23 följande:
    MiAmore, härligt att allt var så bra på RUL! Underbart att få se den lilla krabaten. Ska ni göra fler UL för att vara säkra på könet? Har hört om två personer i min närhet som fick ena könet "bestämt" och så var det tvärtom. I ena fallet hade bebisen ett syskon som hade väldigt svårt att tro att bebisen som kom verkligen var syskonet eftersom det hade fel kön!

Jo, det var missfall. Allt har gått bra. Jag mår fysiskt prima (det blev som en lite kraftigare mens bara) och psykiskt mår jag bra. Tror däremot inte att jag kommer att må så bra vid nästa graviditet, men så länge jag har en "konstaterad situation" som jag inte kan göra något åt känns det rätt lugnt. Jag blir gravid igen är jag övertygad om. Hade en stark dröm förra året om att jag nattade L och var nygravid samtidigt som jag hörde lucia-/julsånger, så vem vet, kanske blir det en sensommarbebis 2012...

Det var några saker som var jobbigare än andra denna gången.
    Dels hade jag ångest över att det skulle bli ett lika tufft / dramatiskt MF som förra gången med smärta och skrapning och sjukhus etc. Dels kände jag mig paranoid och dum när min kropp kände en sak och alla sjuksköterskor hävdade att allt var så normalt och ok. En oro om att inte få göra VUL och tro att jag skulle behöva gå till typ v. 12-13 med växande mage och inte veta vad jag skulle säga till omgivningen. Nu var jag i vecka 6, så jag hade ju knappt hunnit vänja mig vid tanken. Så nu vet ni ungefär hur jag känner. Kommer nog att behöva stöd i början av nästa graviditet... Men det är ju därför ni är här, eller hur?!
    Ja vi ska göra ett 3D ul den 6 okt. Inte bara för att få det bekräftat att det är en liten tjej, men det är ju en av orsakerna *ler* Ska även göra det för att jag velat göra det enda sedan jag var gravid med Milo, och vi har ett par kompisar som gjort det, och alla pratar lika varmt o positivt om det *ler*

Vad skönt att höra att du ändå hämtat dig så bra, både psykiskt och fysiskt. Självklart är vi här och stöttar!
  • MiAmore
    Miniluvan: Tiden den springer iväg. Själv är jag redan halvvägs i graviditeten - v.20+0 idag!
  • MiAmore

Kände två första sparkarna mot handen igårkväll! Skrattande Hjärta

• MiAmore

Vecka 21+0 för mig imorgon och nu har sparkarna både börjat kännas mot handen och synas utanpå magen. Mys! Hjärta

• MiAmore

Hej tjejer! Hur är allt med er? Jag har inte varit på Fl på läääänge nu. Får pratat av mig rätt bra i en grupp för blivande 2012 mammor på Fb, mycket därför det inte blivet att jag kikat in här på en mindre evighet. *ler*
    En liten uppdatering från mig för er som är intresserade (Flört)
    Är sjukskriven pga foglossning sedan ca 2 v tillbaka. Går på graviditetspenning den 11 nov.
    På rul'et tyckte bm'an att det såg ut att vara en liten TÖS i magen, och den 29 sept var vi på 3D ul (häftig upplevelse!) i Malmö där vi fick det bekräftat. Inget namn bestämt ännu dock.
    Har varit på KLARA samtal i Hbg (Aurora) pga hur vår förra förlossning slutade, och efter det besöket känner vi båda oss mycket lugnare och tryggare inför kommande förlossning.
    Som det ser ut nu kommer lillan inte vara mycket mindre än sin bror när hon föds. Vi fick ett ul när vi var och pratade med en förlossningsläkare för ungefär 1 vecka sedan när jag var i v.29 och redan då vägde lilltjejen 1,4kg och låg på +12%. Ska på tillväxtultraljud den 25 nov.

Hoppas att allt är bra med er, ska FÖRSÖKA kika in lite oftare hädanefter..

• MiAmore
    jakeline skrev 2011-10-27 20:15:31 följande:
    Jag följer dig via fb och bloggen, MiAmore!  

HÄr är det bara bra. Snorpan har hunnit bli 5 månader, äter mat som en häst och växer som sig bör. Vaccinationen denna gången gick mycket bättre än förra, men hon har varit lite kinkigare än vanligt och inte sovit som hon borde... Hoppas det är övergående och inte blir som sist.  
    Same here, följer dig också via fb och bloggen Tycker det är roligt att läsa om grabbens och tösens framsteg
  • MiAmore

Ställde mig på vågen igårkväll och blev halvt deprimerad. Nej inte riktigt, men iaf.. Går in i v.31 (30+0) imorgon och har nu gått upp ca 10 kg. Skäms Känns mycket då jag har drygt 10 v kvar.. Men, nu väger jag bara 1 kg mer än vad jag gjorde på inskrivningen, när jag var gravid med sonen. Tänker jag så så känns det LITE bättre. *ler* Har börjat försöka röra på mig mer nu även om jag får ont pga foglossningen, så förhoppningsvis ska det hjälpa så att jag inte går upp allt för mycket mer på dessa sista 10 v. *ler*

Vi köpte en "ny" vagn igår. Eller ja, bättre begagnad. *ler* En Emmaljunga citycross, 06'a. Gav 3200 kr för sittdel, liggdel, vindskydd, footsack, löst myggnät (myggnät finns "inbyggt" i liggdelen men inte i sittdelen), 4 extra hjul (lufthjul, dem som sitter på är punkteringsfria däck), paraply, regnskydd och ståbräda. Helt ok pris även om vagnen är 5 år gammal, eller vad tycker ni? Vagnen är i jättebra skick! Liggdelen är svart och vinröd, sittdelen är svart och silvergrå

Tekla: nej men åh vad KUL!! Grattis!! Håller tummarna stenhårt för att det går vägen denna gången

Svar på tråden Här peppas det, del 9