-
-
Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4
-
Låter kul att vi kan ha en träff per vecka hos olika mammor, så himla roligt att se hur alla bor så kan man skapa sig en bättre bild av alla också, jag älskar att kolla in folks lägenheter och hus :)
Vi kan sista köra scrapbookingträffen torsdag e-m nästa vecka den 3/6 som en avslutning för den cirkeln, och så kan man ju fortsätta scrappa ihop eller på egen hand ifall man känner för det. Nån som känner för att vara värdinna för scrappingen? Om vi bara blir 5 pers kan vi hålla till hemma hos oss, annars är vår 2:a för liten för större sammankomster.
Sofia och Carro: Låter fint med träffar hemma hos er nästa respektive nästnästa vecka. Och lunch/allergitemat låter bra Carro! Kanske får jag återigen göra min superdupergoda hummusröra och ta med...
Scrapbookingträff tors 3/6 kl 13:00 (plats ej bestämt)
Maria & Myra -
Nu jäklar..!! :) Och vi kan vara t.ex hos oss..:)VeganMaria skrev 2010-05-26 17:07:39 följande:Låter kul att vi kan ha en träff per vecka hos olika mammor, så himla roligt att se hur alla bor så kan man skapa sig en bättre bild av alla också, jag älskar att kolla in folks lägenheter och hus :) Vi kan sista köra scrapbookingträffen torsdag e-m nästa vecka den 3/6 som en avslutning för den cirkeln, och så kan man ju fortsätta scrappa ihop eller på egen hand ifall man känner för det. Nån som känner för att vara värdinna för scrappingen? Om vi bara blir 5 pers kan vi hålla till hemma hos oss, annars är vår 2:a för liten för större sammankomster. Sofia och Carro: Låter fint med träffar hemma hos er nästa respektive nästnästa vecka. Och lunch/allergitemat låter bra Carro! Kanske får jag återigen göra min superdupergoda hummusröra och ta med... Scrapbookingträff tors 3/6 kl 13:00 (plats ej bestämt) Maria & Myra
Maria & Myra
Katharina & Astrid -
Maria & Myra
Katharina & Astrid
Maria & Emmy -
Okej..jag har precis insett att mitt hushåll tydligen är ett säkerhetsnålslöst sådant. Kan någon ta med 4 extra åt mig? :)
-
Tack för i dag, det var supertrevligt att se alla mammor och bäsar. Det var så längesen jag såg er, men nu hoppas jag att jag kan hänga med på några träffar efter varandra. Vad stora alla har blivit, de växer som ogräs.
Linus hade ingen bra dag, magen är inget snäll med honom, men nu sover han, min rygg värker och det sjunger i öronen fortfarande efter hans skrikande. (det tar tydligen 2 veckor att få ut all mjölklämningar ut kroppen)
Sami och hennes kompis spelar Mario Bros, Emilia har skrikit och gapat, men nu läser B för henne. Borde gå ut och gå, men jag orkar inte. det blir nog en tidig kväll i kväll, det tar på att vara uppe 04.00 på mornarna
Vad trevligt med Scrapbooking, jag kommer gärna.
Maria & Myra
Katharina & Astrid
Maria & Emmy
Sussie, Linus och Emilia -
Tack för en trevlig knytis idag alla mammor och kottar=) Tack Sussie för att vi kunde vara hos dig.
Just kommit hem efter att ha "brutit" Vårruset. Emmy skrek som en stucken gris fast hon var nyäten och trött. Då brukar hon somna direkt i vagnen.hmhmh
Iaf kom jag hem och gav henne lite mer mat, då bajsade hon som aldrig förr och väldigt hårt var det. Lilla gumman måste ha haft hemskt ont i lilla magen. Nu ligger hon och pratar och skrattar igen=)
-
Ja Sussie du gör det bra tycker jag som orkar med alla barnen och att få besök och att sedan gå upp kl 4 på morgonen utan att se ett dugg trött ut. Kämpe!
Maria: Nästa gång får du nog fråga Emmy ifall hon vill medverka, verkar ju som hon inte hade godkänt ditt beslut ;)
Myra har sovit som en stock mellan 17-19, vaknat för att äta och sedan sovit ända tills nu kl 20:30. Så det blir nog ingen tidig kväll för den damen ikväll ;) -
Känns väldigt bekant att plötsligt behöva avbryta och åka hem ... men visst är det skönt när barnet börjat le igen !
-
EnBebis: Synd att du missade idag men det kommer fler tillfällen!!
Tack så himla mkt Sussie för idag. Mycket trevligt var det! Jag drack nog lite för mycket kaffe jag och blev hemskt speedad och illamående när jag kom hem!! Ha, ha men det var det värt.
Dock tycks dagen ha tagit hårt på Signe som somnade in kl 17 och sover fortfarande 21.30!!! Jag undrar just hur denna natt kommer att bli. Hjälp!
Försökte att väcka henne lite försiktigt men det gick typ inte. Just nu känns det faktiskt skönt att få lite egen tid (sambon är i stockholm på jobb) men jag får nog sota för det i natt.
Och alla ni som sprang vårruset, hoppas att ni hade en skön löprunda. Typiskt för dig Maria att du fick bryta, men när det trycker på trycker det på! -
Nu ser det ut som att jag kommer kunna vara med på några träffar i sommar. Tommy fick inte förlängt sin tjänst och vi kommer nog försöka ligga lite lågt i sommar för att ladda batterierna. Jag har en för mig fet slutlön att vänta så Tommy kan ta föräldraledigt några veckor.
Jag har också tagit ett drastiskt och impulsivt beslut att beställa syskonvagn såhär 4 månader efter lillemans ankomst. Nu är det bara så att det ska jag unna mig för det är ändå mycket billigare än allt som har med bilar och andra brummande fordon att göra. Troligtvis finns vagnen att hämta nästa vecka och ringer de innan mitten på veckan kanske jag dyker upp på scrappen, annars är jag gärna med på knytislunch veckan därpå.