Inlägg från: VeganMaria |Visa alla inlägg
  • VeganMaria

Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4

Ibland undrar jag om det är något fel på min mjölk. Myra äter ju varannan timme DYGNET RUNT och går ändå knappt upp något i vikt. 150 gram på 2 veckor är ju inte mycket att skryta med direkt. Börjar kännas lite hopplöst att amma så himla mycket och knappt se något resultat. Men jag ska härda ut och hoppas på att Myra snabbt anammar smakportioner, gröt etc.

• VeganMaria

Hur länge ska ni vara lediga allihopa? Jag funderar på att börja jobba i september då lillan är ett halvår, sen är det sambons tur att vara hemma ett tag =)

• VeganMaria

Är det bara jag som längtar till att jobba? Jag klättrar på väggarna efter snart 4 månader hemma nu!

• VeganMaria

Och pappa ville ha besök (bor på ett äldrecenter på Tomtebo) så jag kan inte heller, men kommer på scrappingen iaf!

Knytislunch ons 2/6 kl 11.00, hos Sofia och Amanda (Skidspåret 3b, Berghem)
    Sofia & Amanda (tomat, gurka och isbergssallad)
    Tora & Gunnar (bröd)
    Sussie & Linus (majs, paprika)
    Sofia & Astrid (oliver och rödlök)
    Maria & Emmy (Fetaost)
    Anna & Mika (lime-aioli)
    Carro & Majlis (fullkornspasta)
    Maria & Myra (hummusröra tlll brödet)
    Lina & August (grillad kyckling + glutenfritt bröd)
    Klara & Alfred (?)
    Anna & William (kall dryck)
    Katharina & Astrid

• VeganMaria
    Johanna: har exakt samma problem och tycker det är rent ut sagt skitjobbigt! Håller med om att det blir lite bättre i ett mer "stängt" utrymme dock.
  • VeganMaria

Jobbat som skolbiofestivalkoordinator/medieinformatör i 1,5 år på Mediacenter men har inte kvar min tjänst och kanske ska starta café till hösten :)

• VeganMaria

Caféet skulle såklart vara barnvänligt med bra mat och fika för de små och en lekhörna =) Finns väl inget café i stan som riktigt satsar på barn / föräldralediga?

• VeganMaria
    AnnaH: Du har precis som jag många strängar på din lyra verkar det som, då brukar en aldrig ha problem att hitta jobb :)

Idag ska jag testa -att gå med Myra och en kompis på Tegskyrkans Folkcafé! Öppet 13.30-16 och de ska visst ha bra veganfika där. Haka på om det är någon som vill vara spontan idag :)
  • VeganMaria

Det var jättemysigt på Folkcaféet på Tegskyrkan idag! Billigt fika (5 kr per grej), trevlig personal och i slutet sångstund för barn och föräldrar - rekommenderas varmt =) Nästa café är tis den 15/6, boka in och följ med för då far jag dit igen =)

• VeganMaria
    VeganMaria skrev 2010-06-01 17:14:00 följande:
    Det var jättemysigt på Folkcaféet på Tegskyrkan idag! Billigt fika (5 kr per grej), trevlig personal och i slutet sångstund för barn och föräldrar - rekommenderas varmt =) Nästa café är tis den 15/6, boka in och följ med för då far jag dit igen =)
    13:30-16:00 är tiden :)
Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4