Inlägg från: VeganMaria |Visa alla inlägg
  • VeganMaria

Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4

Kul om du vill haka på Johanna!
    Tror det behövs ett minimiantal anmälda för att Emma ska göra föreläsningen så skriv upp er är ni snälla :)

Ekologisk hudvård föreläsning, måndag 24/5 kl 13:00 - OBS! NY TID!

Maria & Myra

Johanna & Sami
  • VeganMaria
    Ekohudvårdsföreläsningen inställd pga för få anmälda!
    Hoppas det blir av lite senare, passade inte datumet för er andra?
  • VeganMaria

Men nu kikar ju solen fram tjejer =)

• VeganMaria

Ja, tack för idag snälla Sussie! Det är så gott om utrymme hemma hos er, och fint har ni det också, mycket trevligt :)

Nu blir det till att stanna inne resten av dagen och kanske baka de där kakorna som jag försökte mig på igår men där smeten hamnade i kylen över natten till sist ;)

• VeganMaria

Låter kul att vi kan ha en träff per vecka hos olika mammor, så himla roligt att se hur alla bor så kan man skapa sig en bättre bild av alla också, jag älskar att kolla in folks lägenheter och hus :)

Vi kan sista köra scrapbookingträffen torsdag e-m nästa vecka den 3/6 som en avslutning för den cirkeln, och så kan man ju fortsätta scrappa ihop eller på egen hand ifall man känner för det. Nån som känner för att vara värdinna för scrappingen? Om vi bara blir 5 pers kan vi hålla till hemma hos oss, annars är vår 2:a för liten för större sammankomster.

Sofia och Carro: Låter fint med träffar hemma hos er nästa respektive nästnästa vecka. Och lunch/allergitemat låter bra Carro! Kanske får jag återigen göra min superdupergoda hummusröra och ta med...

Scrapbookingträff tors 3/6 kl 13:00 (plats ej bestämt)

Maria & Myra

• VeganMaria

Ja Sussie du gör det bra tycker jag som orkar med alla barnen och att få besök och att sedan gå upp kl 4 på morgonen utan att se ett dugg trött ut. Kämpe!

Maria: Nästa gång får du nog fråga Emmy ifall hon vill medverka, verkar ju som hon inte hade godkänt ditt beslut ;)

Myra har sovit som en stock mellan 17-19, vaknat för att äta och sedan sovit ända tills nu kl 20:30. Så det blir nog ingen tidig kväll för den damen ikväll ;)

• VeganMaria
    Knytislunch ons 2/6 kl 11.00, hos Sofia och Amanda (Skidspåret 3b, Berghem)
    Sofia & Amanda (tomat, gurka och isbergssallad)
    Tora & Gunnar (bröd)
    Sussie & Linus (majs, paprika)
    Sofia & Astrid (oliver och rödlök)
    Maria & Emmy ( Fetaost)
    Anna & Mika (lime-aioli)
    Carro & Majlis (fullkornspasta)
    Maria & Myra (hummusröra tlll brödet)
  • VeganMaria
    Katharina:
    Kan berätta att Myra har typ inga sovrutiner annat än på natten. Idag var hon vaken från 9-16 med undantag för ett par slumringar medan jag ammade henne. Sen sov hon 16-18.

AnnaH: KUL att få ses igen
  • VeganMaria
    Man ska inte leva FÖR barnen utan MED barnen.

Så himla sant! Måste hela tiden påminna mig om det.
  • VeganMaria
    Katharina: Jag föredrar också eftermiddagsträffar eftersom jag gillar att vara hemma på förmiddagarna och mysa med Myra och ta det lugnt, och så jobbar sambon hemifrån varje förmiddag. Eftermiddagarna passar mig bättre då jag vill få tiden att gå lite fortare och sambon inte slutar jobba förrän vid sex-snåret, så jag ses gärna och tar en fika typ vilken eftermiddag som helst :)
Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4