Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly för oss inbitna del IV

Hilti skrev 2010-05-30 12:11:54 följande:
    Är denna från årets sommarkollektion?
    Nope......det ser du på emblemet på armen. Men visst är den lik vinterns.
    Den på bilden är från vintern, 481 Fleur de lys smock embr s/s blouse (info från OM gurun A-K) och i vintras kom den igen och hette 481 voile s/s blouse. Sommarkollektionen hade ingen sådan här alls vad jag vet. 

• Mabimao
    Mabimao skrev 2010-05-30 13:00:47 följande:
    Nope......det ser du på emblemet på armen. Men visst är den lik vinterns.Den på bilden är från vintern, 481 Fleur de lys smock embr s/s blouse (info från OM gurun A-K) och i vintras kom den igen och hette 481 voile s/s blouse. Sommarkollektionen hade ingen sådan här alls vad jag vet. 
    den på bilden är från vintern 2007
  • Mabimao
    Frusna flickan skrev 2010-06-10 19:34:51 följande:
    FREEPORTRAPPORT
    Hej!

Du behöver inte stressa dit om du behöver tänka. Jag var där idag och fick veta att de hade fått in 10 st av allt i alla stl. De skulle få in allt i omgångar med någon veckas mellanrum eftersom det fanns en hel del på HK. Just nu hade just stl 3 nästan gått åt, i alla fall i rött.

Dock måste jag säga att de som hängde där nu var i riktigt dåligt skick. En del var helt spruckna i ryggen eller vid dragkedjan. Samtliga röda långärmade klänningar jag gick igenom (även de på lagret) hade de kritiska sömmarna just vid dragkedjan och det är lite vsårare att fixa. Jag köpte den sista 4:an som såg bra ut till en annan mollytös. Skulle köpt en 3:a också men alla såg illa ut. Strapdressarna var bättre och är inte lika känsliga liksom topen. Köpte en blå till mig i stl 4  och den är verkligen precis så att den funkar, snacka om supersmå i stl alltså. (blusen alltså) Strap-klänningen i stl 3 var ganska rymlig. Knasigt.. Hade tänkt berätta om allt i bloggen men nu har jag ju redan gjort det här.

Jag ställer gärna upp och köper nästa gång jag ska dit men någon annan hinner nog före Jag shoppade lite mycket idag. Bästa kapet var en marinblå cupcake tank för 220 kr.
    .......och mollytösen........det är jag det! Tack och åter tack!!!!! Gulle du!!!!!
    Köpte sånt där stryka på grejs idag och börjar med det. Fungerar inte det så blit det till att slå sig ner vid symaskinen och göra som Dr Molly och Ninna.
    Nån som lagat sin? Hur?
  • Mabimao
    Flock skrev 2010-06-10 22:21:53 följande:
    Åh, nu blev jag lite nyfiken.. Vad tar de för strapen på freeport?? Är de ännu billigare än Millami?? Har börjat drömma om en röd oxå..
    Kolla här freeport.se under erbjudanden......
  • Mabimao
    Mabimao skrev 2010-06-10 22:27:25 följande:
    Kolla här freeport.se under erbjudanden......
    länken fungerade inte men kolla freeports hemsida.......
  • Mabimao

Är inte 100:- väldigt dyrt i frakt för web-butik i Sverige?
    Vad brukar den ligga på?

• Mabimao
    Mabimao skrev 2010-06-13 20:39:13 följande:
    Är inte 100:- väldigt dyrt i frakt för web-butik i Sverige?
    Vad brukar den ligga på?
    Millami. Men priset berodde på att de låg på en ö, sa ägarinnan.
    Synd,  men jag kommer ju inte handla därifrån om det gäller enstaka plagg.....
  • Mabimao
    Duntoffla skrev 2010-06-13 23:40:58 följande:
    Åh, den gick inte att spara
    ?
    Högerklicka och välj spara bild som.......fungerade för mig.
    Jag kan maila den om du vill....
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV