Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly för oss inbitna del IV

Nån som vet om det finns kvar långärmade saloon på freeport?

• Mabimao
    Duntoffla skrev 2010-08-14 17:18:15 följande:
    Nu har jag provat min Fonda i Vintage Chalk och den får med största sannorlikhet stanna. Bild finns i BT för de som är nyfikna på färgen.
    URFIN i färgen! Sitter som en smäck darling!
  • Mabimao
    FruAhlander skrev 2010-08-22 11:18:52 följande:

Vinterjacka/kappa: Nu hoppas jag att jag vinner auktionen på T på Nylon Parker Coat i allmost black, går ut i kväll... Men har en limit på 1700, annars köper jag en ny OverCast Coat. Också fin! Visst är det tillräckligt varm för att hålla som vinterjacka? Bor i västra delen av Sverige. Vad har ni andra shoppat som vinterjacka? *nyfiken*

Höstjacka/kappa: Skall shoppa en Oak Coat från ChillNorway. Letar åf. Finns webshop eller åf som är villiga att skicka - någon som vet? Vad skall ni andra ha för höstkappa?

Jag hade min nylon parker hela vintern. Men kanske inte om jag skulle vara utomhus i flera timmar och det var en massa minusgrader. Då duger bara dunjacka.
    Höstkappa blir det ingen. Jag tänker mig att min rea fyndade LottaLotta i militärgrönt får bli jacka fram tills det är dags för nylon parker. Sen har man ju en del annat i garderoben sen förra året
    Oak coat är underbar, kolla Dr Molly och Ninnas sidor, de har info om Chillnorway.
  • Mabimao

Sorry för OT men tänker att det nog finns nån här som vet.......jag skall ändra tiden på min vintage by fé klocka........den går fel........men (harkel, harkel) VAR eller HUR?
    Antingen är den trasig i nåt vred eller så är jag knasig o sned (tänkte pigga upp med ett rim för att jag var så OT....)

• Mabimao
    Frusna flickan skrev 2010-08-27 17:42:21 följande:
    Oj vad mycket jobb! Ja du om någon har ju blivit behandlat så ill aav anonyma personer att man vill gråta. Det är verkligen att gå över gränsen att blanda sig i andras angelägenheter. Har varit så ledsen för din skull ibland för du verkar superrar och inspirerar till max.

När det gäller hela grejen tror jag att någon kanske var måna om smultrongården och tyckte att jag var dum. Kanske någon som inte vet hur vi brukar prata här med ris och ros osv.. Eller gjorde jag något fel utöver det vanliga som jag inte själv förstår?
    Men jag fattar inte? Har kanske inte läst allt? Men är det någon annan än Skutteruttan som sagt till Smultrongården? Att Skutteruttan som jobbar där sagt nåt är väl naturligt, men vet du att det är fler alltså?
    I så fall undrar man ju om folk inte har bättre saker för sig? Vad får en person ut av att göra det?
    Vi skall självklart kunna både risa o rosa här och du har inte gjort något fel alls. Men vem vet vilka som läser här........det kanske är flera affärsinnehavare själva som nån var inne på..........Ajabaja verkar ju läsa bloggar i alla fall.
    Ha det toppen i Örebro i morgon alla som skall dit!!!!!!!!!
  • Mabimao

Såg i en blogg att höstens jeansjacka var såååååååå mycket finare än på produktbilden.
    Inte alls den nyansen på jeanstyget. Hm.......mycket jeansjackor nu.......

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV