Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly för oss inbitna del IV

Jag letar med ljus och lykta efter en blå Lovely knit och en almost black Tenfold på rea......stl 4.......
    Nån som sett på rea....mer än 30%?
    Pretty please!

• Mabimao
    alias skrev 2010-07-10 00:34:01 följande:
    Jag har också erfarenhet av denna säljare/köpare - och har inte haft några problem med henne/honom. Snabb betalning, snabb leverans.

Det verkar råda delade meningar, men jag tor du kan vara lugn!
    Hon köper ofta på köp nu och lägger ut plaggen igen. Vet när hon kan tjäna en hacka. MEN, låtsas vara totalt ovetande när man ibland ifrågasätter det. Om jag är intresserad av ett av hennes plagg och ifrågasätter om hon verkligen har plagget hemma och kan stå för sin beskrivning, eller om plagget är på väg. Så blir hon inte så trevlig. Hon förstod inte alls hur jag kunde ha sån info, hur kunde jag veta vad hon köpt på Köp-nu. Hon började prata om att hon skulle kontakta Tradera o.s.v.........Jag förklarade att det inte var så svårt alls. Om jag har ett plagg i min minneslista och hon sedan köper det så ser jag ju det..........och tycker det är konstigt när det blir till försäljning på en gång. (Flera på FL har ju sålt till henne och sett auktionerna utan att de ens hunnit skicka)
    Hon vill inte kännas vid att hon gör så alls......och jag dömer inte. Jag vill bara vara säker på att plagg jag köper stämmer med beskrivning som står. Och hur kan man stå för en beskrivning om man inte alls har plagget hemma?
    Att hon inte står för vad hon gör utan talar om systrar som hon säljer åt och annat trams gör att man blir irriterad. Om hon bara stod för vad hon gör så skulle jag respektera det.....typ......

Tenfold almost black stl 4? LK blå stl 4? Röd Lotta Lotta jacka stl 3 eller 4? På rea? Någon?
  • Mabimao
    alias skrev 2010-07-10 09:44:11 följande:
    Måste bara flika in att det var en häftig känsla att vandra runt på NK och Mathildes igår. 50% på båda ställena och knappt en själ ...

Skulle ha kunnat shoppa mig fördärvad, det fanns så mycket av det mesta ...

Så, jag rekommenderar varmt ett besök!!!

Ha en skön dag i solen alla Mollyister!

Ps. Mabimao - NK har LottaLotta på 50% ... det fanns mycket kvar.
    Åh.......röda? Den mellanlånga varianten? Du skall inte dit igen
  • Mabimao
    barn05 skrev 2010-07-10 10:45:33 följande:
    Säger exakt samma sak NewYorker!! Jag var i sjunde himlen på torsdag kväll när jag vandrade runt bland alla godbitar. Det blev dyrt...även att jag inte köpte så många saker faktiskt. Kunde liksom inte bestämma mig, det fanns FÖR mycket.

NK hade en del Living tenfold men LK har jag bara sett på MixIt i Sundbyberg.
    Tenfold knit var det jag menade.......
    Och lotta lotta jackan, inte kappan......
    Åh....jag vill vara i sthlm!!!!!!!!
  • Mabimao

Köpte en granmas idag.....har aldrig tänk köpa en. Men kunde inte låta bli till 50%.....
    Känns ju som om jag kan sälja den utan att gå back om jag ångrar mig
    Hur använder ni den? Jacka, kofta?

New Yorker, jag har sms:at och inboxat dig! Hugs!

• Mabimao
    MrsFreckles skrev 2010-07-12 13:18:10 följande:
    Jennus-tack, får väl jaga runt lite på tradera! Svart eller blå i stl 3 om någon ser något fynd Är de trånga över byst/ärm?
    Fanns en blå 3:a på Yap i Skövde till 50%. Vet ej om de skickar.........prova att ringa.......
  • Mabimao

Är det någon som skall till ajabaja som vill vara bulvan? Är det 50% på all OM utom fall där?
    Enligt hemsidan finns Duvet blouse s/s dark red kvar i 4:a......den skulle inte vara fel till 50%.......
    och en mrs rogers stl 3 vitt till 50 %.......

• Mabimao
    Jontesfru skrev 2010-07-16 15:12:12 följande:
    Ska in på onsdag, men det kan ju vara slut då... men du kan kanske ringa o lägga undan till dess?
    Tror du verkligen men får det............skulle du kunna tänka dig att köpa det då och skicka om jag för över pengar till dig?
  • Mabimao
    Jontesfru skrev 2010-07-16 15:54:44 följande:
    oj mitt blev kryptiskt...

Jag köper o skickar gärna, inga problem!

De lade undan en väska åt mig, men om de alltid gör det ingen aning??? Men man måste prova!
    Nä de gör nog inte det.......men jag har en som fixar åt mig idag......men tack för erbjudandet!!!
  • Mabimao

Fick kläder från Ajabaja idag med 50% rea. En dark red duvet och en mrs rogers. Jag kan säga att det doftar ljuvligt här hemma. Velour/frotté plaggen slår verkligen allt i doft väg!!!!! Mmmmm.....mumma!!!!

Så vad tycker ni om höst o vinter? Själv har jag svårt för att det skall klämmas dit tofsar och fransar överallt.
    (tex på kappor och jackor.......)
     Många plagg som (enligt mig) skulle varit finare utan.
    Så har jag också svårt för all spets i nederkant och asymetriska slut på klänningar.........

Nog klagat

Vet nån varför namnen inte står längre? Lite synd. (snart slut klagat....... )

Hur som helst är jag sugen på dessa Fall 2010:
    385 (velour klänningen)
    391 (typ som 100g frill men som kortärmad  t-shirt)
    392 (långärmad blus i t-shirt tyg)
    327 almost black
    448 (typ x-stitch fast som blus)
    444 (en tunika dock tveksam till knytet mitt på tuttarna.....)

och från winter 2010:
    519 flanellklänning
    515 ( kortärmad flanell blus, den långärmade gick bort pga spets i nederkant)
    521 (mys klänning typ)
    510 (tunika som kanske inte passar en med tuttar dock....)

Kolla på en del av bilderna där blusarna inte går ihop i fram på modellerna.........bra med olika modeller men kanske kunde hon fått en i större stl. Eller görs proverna i en? Så kanske det är.....

Undrar hur priserna kommer ligga? Vet nån när höst kommer börja säljas?

Ha det väl i värmen töser!!!!

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV