Inlägg från: Sylt |Visa alla inlägg
  • Sylt

Dunis --> Såg att ni pratade jacka. Förra årets modell passar mig kanon. Jag ser ut som en barbapappa när man drar åt i midjan-midjan. Förra årets modell med bandet under bysten passar min päronkropp bättre :)

• Sylt
    Duntoffla skrev 2010-09-22 23:18:47 följande:
    Är det den som heter Nylon Parker? Jag får också för mig att knyt under bysten skulle vara bättre på min kropp, är ju också mer päronformad eller kanske mer bred över axlar, lite mindre midja (nåja, den var det förut i alla fall) och sen bred nertill
    Jo, det är Nylon Parker. Går säkert att fynda på T nu när många vill ha årets modell :)
  • Sylt
    Duntoffla skrev 2010-09-24 09:05:26 följande:
    Sylt skrev 2010-09-24 08:04:29 följande:
    Jo, det är Nylon Parker. Går säkert att fynda på T nu när många vill ha årets modell :)
    Men den har då volanger nertill? Är det dem som förstorar häcken?
    Ingen volang - behöver inte extra fluff kring rumpan *asg*
  • Sylt
    Stormis skrev 2010-09-28 11:22:25 följande:
    Tack för all hjälp, blev en 1 iaf som jag tänkte bhoppas att den blir bra. Återkommer med rapport sen som tack för hjälpen . Och ang mina älskade Grandmas, kommer de bara i vårkollektionerna?
    Finns här  http://kidsandfriends.se/visa_produkt.asp?t=Grandma+coat&id=108&lang=sv  , men det känns lite snik att behöva betala fullpris för äldre kollektioner....Obestämd
  • Sylt
    Hilti skrev 2010-10-03 21:00:23 följande:
    Hoppas ni som var på träffen hade riktigt kul, det ser så ut på korten i alla fall

jag undrar hur Emb bikette jackan är i stl? Kan man ha sin normala stl? 
    tjena

Jag tycker att den är normal tll liten. Har en strl 1 (precis som i LK), men jeansjackan är smal i ärmarna. Funderar på att sälja min Obestämd 
  • Sylt
    Hilti skrev 2010-10-03 21:35:45 följande:
    Ok tack, då kanske det inte funkar då jag har stl1 i vanliga fall. Vad svårt det blev
    Hihi, visst är det. Det beror ju lite på hur man vill att den skall sitta. Jag ville ha den tajt, bara ha den över typ ett linne. Den går lätt att knäppa och runt rygg/bröst har jag gott om plats. Det är mina muskulösa (?) överarmar som ställer till det :)

Jag har även en äldre OM-jeansjacka i strl 1 och den är mkt rymligare.

Det finns säkert andra som också kan ge dig råd.
  • Sylt
    Duntoffla skrev 2010-10-11 18:25:34 följande:
    I dag fick jag hem en Nylon Parker Coat i almost black i storlek 3. Den sitter perfekt (visst ser häcken lite stor ut i den men det kan jag knappast skylla helt på jackan ). Mycket fint skick och mycket trevlig säljare.

Tror jag får införa köpstopp under november istället. Då kan det verkligen behövas sparas pengar inför julhandeln. Inte för att jag ska köpa något mer nu iofs...
    Kanon!
    Tänk nu på att benen ser ut som sparrisar!  Drömmer
  • Sylt

Godmorgon!

Jag har snöat in på "Wool mix long cardigan", men funderar lite över strl. Har en gammal modell i strl 1 och den är stoor, både bred och jag får vika upp ärmarna.
    I årets modell tog jag också strl 1 och den är bra runt kroppen, men ärmarna känns på gränsen till för korta Obestämd
    Ngn mer som märkt detta eller är mitt ex konstigt?
    Funderar på om jag vågar satsa på en i strl 2 eller det blir tältvarning... fast med lagom långa ärmar *dagens i-lands*

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV