• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • Polarbjörnen

nu tror jag ÄL är förbi, men är fortfarande som öm i trakterna jag antar är äggledare/äggstock. igår hade jag skitont nere i ljumsken och det satt kvar ända tills i morse. kan det ha varit ägglossningen? vart fan sitter allt egentligen ?{#lang_emotions_laughing}

• Polarbjörnen
    sugröret skrev 2010-06-01 11:20:11 följande:
    Ni som äter RR,har ni fått större bröst och finnar av det? :S
    har faktiskt fått en finne i pannan, har inte haft det på evigheter! men det är oxå allt iofs.
  • Maysan
    annakohler skrev 2010-06-01 12:06:42 följande:
    förbättrar rosenrot ägg kvaliten?? eller
    Förbättrar inte äggkvaliten vad jag vet men stimulerar ägglossningen. Jag som varit rätt oregelbunden pga MA behövde lite hjälp på traven med det och för mig funkade det på första försöket. Slutade tyvärr med MA igen förra månaden. Men jag knaprar vidare och ger inte upp.
    Flitig som en myra, mamma till fyra
  • annakohler
    Maysan skrev 2010-06-01 14:13:00 följande:
    Förbättrar inte äggkvaliten vad jag vet men stimulerar ägglossningen. Jag som varit rätt oregelbunden pga MA behövde lite hjälp på traven med det och för mig funkade det på första försöket. Slutade tyvärr med MA igen förra månaden. Men jag knaprar vidare och ger inte upp.
    okej men hur fungerar dem ihop med pergotime?? någon som vet,,
  • Maysan

Tror du får fråga läkaren om det. Vad jag vet så ska inte RR störa ut någon annan form av medicin eller behandling men bäst att fråga ändå.

• Smurfette77
    sugröret skrev 2010-06-01 11:30:19 följande:
    Jag har fått överdrivet mycket finnar,och det är ju inte så spännande,haha. Hur mycket man än tvättar så kommer det fler..

Sen har min mens blivit väldigt utdragen,har blödit till och från i 2 veckor nu..den kom 4 dagar för tidigt med småblödningar,sen satte den fart på bim-dagen och höll i sig ordentligt i 2-3 dagar,och sen dess har det kommit lite då och då. Min mens brukar vara slut på max 5 dagar så 15 dagar,som det är idag,känns ite annorlunda.

Får också hjärtklappning ca en halvtimme-timme efter jag tagit en tablett.

Jag slutar med RR efter denhär månaden!!
    Jag fick också mer utdragen mens! Åt du rosenrot fram till ägglossning eller hela tiden? Med tanke på dina spottings innan mens menar jag? Jag tänker äta dem en månad till för att se vad som händer, förutom två dagars extra spottings efter mens så har jag bara fått några finnar som bieffekt och det kan jag leva med...
  • annakohler

tror det blir för stor dos med både pergotime enkelkur och två rosenrot...spydde nyss upp rosenrot, fräte sönder lite i halsen med för det kom upp blod med,
    men jag ska fortsätta med rosenrot men väntar till lördag med rosenrot äter pergotime fram till fredag.

kolla i mitt galleri har fått positivt äl test en vecka innan...

• annakohler

kan det räcka med att kvinnan äter rosenrot?? eller är det tvunget att mannen med måste för att resultatet ska bli så bra som möjligt?? eller hur fungerar det??

• Maysan

Tja förbättras spermieproduktionen så fungerar det ju bättre kanske? Vet inte riktigt.. Obestämd

• sugröret
    Smurfette77 skrev 2010-06-02 09:00:40 följande:
    Jag fick också mer utdragen mens! Åt du rosenrot fram till ägglossning eller hela tiden? Med tanke på dina spottings innan mens menar jag? Jag tänker äta dem en månad till för att se vad som händer, förutom två dagars extra spottings efter mens så har jag bara fått några finnar som bieffekt och det kan jag leva med...
    Bara fram till äl. Ja,men RR måste ha något med min skumma mens att göra,har aldrig haft så innan :S

Ja men visst att man kan få finnar,men det poppar ju upp hur många som helst hela tiden..det är ju inte direkt snyggt :P
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!