• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • Polarbjörnen
    Sooff skrev 2010-06-10 08:53:19 följande:
    Det är helt overkligt!!!!

Har tid för hälsosamtal den 2:a juli och inskrivnnig blir inte förrens i v.12-13 Obestämd
    Trodde jag skulle få komma tidigare och hälsosamtalet tar bara ca 30 minuter...?
    ja, de väntar väl till största riskerna är över antar jag. jag har redan haft hälsosamtal(MF) och tänker vänta ett tag innan jag ringer BM. men man kan ju söka upp privat vård om man tex vill ha ett tidigt VUL.

får se hur pass orolig jag blir, om jag ska göra det eller inte. ska försöka slappna av och bara glädjas!
  • Sooff
    Polarbjörnen skrev 2010-06-10 11:55:05 följande:
    ja, de väntar väl till största riskerna är över antar jag. jag har redan haft hälsosamtal(MF) och tänker vänta ett tag innan jag ringer BM. men man kan ju söka upp privat vård om man tex vill ha ett tidigt VUL.

får se hur pass orolig jag blir, om jag ska göra det eller inte. ska försöka slappna av och bara glädjas!
    Jo det är klart...
    Det blir spännande den 2:a juli, hoppas att jag får boka en tid för inskrivningen då Glad

Jag ringde en gynekolog i stan och dom hade fullt fram till semestern, så jag får se om jag bokar in ett ul efter semestern.
    Känns skönt att få se att man är gravid ju, jobbigt att vänta till v.18-20 innan man får göra ett annars..

Du vill inte ringa och boka redan nu då? Så att du har något att se ffram emot?
    I vilken vecka fick du ditt mf?
  • Polarbjörnen
    Sooff skrev 2010-06-10 14:34:49 följande:
    Jo det är klart...
    Det blir spännande den 2:a juli, hoppas att jag får boka en tid för inskrivningen då Glad

Jag ringde en gynekolog i stan och dom hade fullt fram till semestern, så jag får se om jag bokar in ett ul efter semestern.
    Känns skönt att få se att man är gravid ju, jobbigt att vänta till v.18-20 innan man får göra ett annars..

Du vill inte ringa och boka redan nu då? Så att du har något att se ffram emot?
    I vilken vecka fick du ditt mf?
    ja, funderar på det, det är ju vettigt att boka nu, då det säkerligen är väntetid. men först ska jag se att strecket blir starkare! är så svagt än. så jag blir orolig för det!  

jag hade precis gått in i v. 8 då jag fick MF
  • annakohler

jag har fått positivt ÄL test nu för 11minuter sedan...på dag 14 så den är inte försenad denna gången..

• Sooff
    Polarbjörnen skrev 2010-06-11 07:51:28 följande:
    ja, funderar på det, det är ju vettigt att boka nu, då det säkerligen är väntetid. men först ska jag se att strecket blir starkare! är så svagt än. så jag blir orolig för det!  

jag hade precis gått in i v. 8 då jag fick MF
    Testa med ett digitalt vett ja Skrattande
    Jag fick ju streck på båda mina test, men det var först då GRAVID dök upp på det digitala som jag vågade lita på de.

Får jag fråga hur ditt mf började?
  • Polarbjörnen
    Sooff skrev 2010-06-11 09:12:31 följande:
    Testa med ett digitalt vett ja Skrattande
    Jag fick ju streck på båda mina test, men det var först då GRAVID dök upp på det digitala som jag vågade lita på de.

Får jag fråga hur ditt mf började?
    ja, det kanske är läge att digital testa om jag inte ser ett tydligt pluss i slutet på veckan!

mitt MF började med rosa flytningar, som övergick till brun/röda sparsamma flytningar. det började en onsdag, på lördagen kom det färskt bold, på söndagen inget, och på måndag kom säcken ut och det hela var över.
  • Sooff
    Polarbjörnen skrev 2010-06-11 12:13:03 följande:
    ja, det kanske är läge att digital testa om jag inte ser ett tydligt pluss i slutet på veckan!

mitt MF började med rosa flytningar, som övergick till brun/röda sparsamma flytningar. det började en onsdag, på lördagen kom det färskt bold, på söndagen inget, och på måndag kom säcken ut och det hela var över.
    Det tycker jag absolut, ta ett digitalt!

Ursch och fy vad otäckt Rynkar på näsan Hoppas att vi inte behöver vara med om de nu.
    Men orolig till tusen kommer man ju att bli om man får en blödning..
  • acure
    CarlAstrid skrev 2010-06-06 19:47:01 följande:
    Som tur är så har jag inte haft några fler flytningar nu... och jag mår mycket mer illa nu så jag tror att jag definitivt fortfarande är gravid. Ska se om jag kan fixa ett vul och se så att allt står rätt till. Lycka nu till nästa gång.... Håller tummarna för dig. Jag tror ändå att missfall är så pass vanligt ändå så det är svårt att veta om rr har med saken att göra eller inte.
    Vad skönt att höra att det avtagit! Ska hålla tummarna att det forsätter så. Då ska jag börja knapra RR som jag gjorde sist både morgon och kväll, nu sedan missfallet har jag bara vågat ta en om dagen. Vill bli gravid igen NU och att allt ska gå bra. 
  • salsabus

Jag blev gravid på första försöket när vi satte igång bebisverkstaden men det slutade tyvärr i MF i vecka 5 eller 6... Blev ett nedslag men satte igång verkstaden direkt efter. Cykeln var då 50 dagar och andra försöket blev det inget på.
    Så då kom jag in på den här tråden och läste om RR och bestämde mig för att pröva det. Min cykel blev 36 dagar istället för 50 och nu sitter jag här gravid igen! Skrattande
    Vet inte om det var RR men jag rekommenderar verkligen det!

• annakohler

har verkligen ÄL idag gör mer  ont idag än igår

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!