• Ajliin

karlstad någon ?! :)

Finns det fler som väntar vår/sommarbebis som bor i Karlstad?
    :)

• Svar på tråden karlstad någon ?! :)
  • LillinH
    Helena Dahl skrev 2010-05-19 15:18:18 följande:
    Ja jag har alltid bott här :) Vi har bott i vårat hus i 2 ,5 år snart så vi trivs bra :)Vart ska ni flytta då?Ja kolla på den jag tycker den är bra iallafall...har iofs inte använt den på det sättet än men kompisar har haft sina bebisar i och dom trivdes :DMadrassen är lite tunn men det kan man ju lägga i en annan :)
    åh va mysigt att bo i hus! väldigt "familjigt" =) vi har precis köpt en lägenhet i norrstrand. men nästa boende vore trevligt om det blev ett hus. skönt med egen trädgård och sånt =) jag känner att jag måste hitta nån sysselsättning i kd först, vet inte vad jag vill göra efter mammaledigheten, om jag ska plugga eller jobba eller... svårt. vad sysslar du med när du inte mammaledig? =)
  • Helena Dahl
    LillinH skrev 2010-05-21 08:31:39 följande:
    åh va mysigt att bo i hus! väldigt "familjigt" =) vi har precis köpt en lägenhet i norrstrand. men nästa boende vore trevligt om det blev ett hus. skönt med egen trädgård och sånt =) jag känner att jag måste hitta nån sysselsättning i kd först, vet inte vad jag vill göra efter mammaledigheten, om jag ska plugga eller jobba eller... svårt. vad sysslar du med när du inte mammaledig? =)
    ja det är mysigt med hus men det är mycket jobb också :) Fast nu när jag gått hemma så länge har det varit skönt att kunna ränsa rabatterna eller något annat hehe :D Vart bodde ni innan då :)?
    Jag jobbar i djuraffär i vanliga fall men jag vet inte om jag ska fortsätta med det efter mammaledigheten vi får se :)
    Vad tänkte du plugga till då?
  • graf

Hej!
    Vi ska få vårat första barn i Augusti, 10 e är hon beräknad :)
    vi va nyfikna och frågade på ultraljudet hihi
    men det finns ju alltid en viss felmarginal, lika glad för det blir jag!
    längtar till hon/han kommer.
    Hur mår ni?

• Helena Dahl
    graf skrev 2010-05-28 15:37:58 följande:
    Hej!Vi ska få vårat första barn i Augusti, 10 e är hon beräknad :)vi va nyfikna och frågade på ultraljudet hihimen det finns ju alltid en viss felmarginal, lika glad för det blir jag!längtar till hon/han kommer.Hur mår ni?
    Grattis :)
    Åh då kan du handla alla söta klänningar som finns ju...så lite avensjuk blir jag :D
    Jag har bara 10 dagar kvar till bf nu så jag är så nyfiken på vad det blir :)
    Tråkigt med neutrala kläder :D
  • graf
    Helena Dahl skrev 2010-05-29 11:58:47 följande:
    Grattis :) Åh då kan du handla alla söta klänningar som finns ju...så lite avensjuk blir jag :D Jag har bara 10 dagar kvar till bf nu så jag är så nyfiken på vad det blir :) Tråkigt med neutrala kläder :D
    ha ha! jag förstår vad du menar,
    men jag har faktiskt inte köpt en enda söt liten klänning! vågar inte riktigt, skulle vara så typiskt att det kommer ut en liten grabb, tror inte hans pappa i så fall skulla va så pigg på att jag klädde honom i klänningar! ahahah

jag har köpt kläder i ganska starka färger, grönt, gult, orange, rött! tycker de e jättetrist med alla beig, grå o bebi blå, bebi rosa plagg.  knallfärger e mer min stil :)

10 dagar kvar, wow, hur mår du?
  • LillinH

grattis graf! kul med en till augustitjej =) jag kunde inte heller låte bli att kolla vilken sort det var =) men jag har inte köpt ett enda babyplagg ännu.. jag kikade lite idag, men det fanns så sjuuuukt mycket sött så jag kunde inte bestämma mig och gick därifrån tomhänt haha! ..men familjen har inte kunnat låta bli att handla klänningar och annat i rosa och annat tjejigt, så vi får ju hoppas det stämmer nu då ;)

jag har en väldigt bra period just nu, så här bra har jag inte mått hittills under graviditeten, skönt =) hur mår du?

helena, bara 10 dagar kvar!! wiiii!! va spännande!! =D

trevlig helg tjejer!

• Helena Dahl
    graf skrev 2010-05-29 18:03:58 följande:
    ha ha! jag förstår vad du menar,men jag har faktiskt inte köpt en enda söt liten klänning! vågar inte riktigt, skulle vara så typiskt att det kommer ut en liten grabb, tror inte hans pappa i så fall skulla va så pigg på att jag klädde honom i klänningar! ahahahjag har köpt kläder i ganska starka färger, grönt, gult, orange, rött! tycker de e jättetrist med alla beig, grå o bebi blå, bebi rosa plagg.  knallfärger e mer min stil :)10 dagar kvar, wow, hur mår du?
    hehe ne killar klär väl inte i klänningar riktigt :D
    Jag har också handlat en del knalliga färger men oftast är det något motiv på som är killigt eller tjejigt tycker jag :P Väldigt fyrkantigt :P
    Jo tack jag mår bara bra börjar bli tungt och nervöst men annars mår jag bra :) Det enda som växt på mig är magen så det är 13 kg framåt bara hehe så den blir tung att bära på :)
    Hur mår du då? Mått illa något :)?
  • Helena Dahl
    LillinH skrev 2010-05-29 21:31:50 följande:
    grattis graf! kul med en till augustitjej =) jag kunde inte heller låte bli att kolla vilken sort det var =) men jag har inte köpt ett enda babyplagg ännu.. jag kikade lite idag, men det fanns så sjuuuukt mycket sött så jag kunde inte bestämma mig och gick därifrån tomhänt haha! ..men familjen har inte kunnat låta bli att handla klänningar och annat i rosa och annat tjejigt, så vi får ju hoppas det stämmer nu då ;)jag har en väldigt bra period just nu, så här bra har jag inte mått hittills under graviditeten, skönt =) hur mår du?helena, bara 10 dagar kvar!! wiiii!! va spännande!! =Dtrevlig helg tjejer!
    9 dagar idag :D
  • graf
    LillinH skrev 2010-05-29 21:31:50 följande:
    grattis graf! kul med en till augustitjej =) jag kunde inte heller låte bli att kolla vilken sort det var =) men jag har inte köpt ett enda babyplagg ännu.. jag kikade lite idag, men det fanns så sjuuuukt mycket sött så jag kunde inte bestämma mig och gick därifrån tomhänt haha! ..men familjen har inte kunnat låta bli att handla klänningar och annat i rosa och annat tjejigt, så vi får ju hoppas det stämmer nu då ;) jag har en väldigt bra period just nu, så här bra har jag inte mått hittills under graviditeten, skönt =) hur mår du? helena, bara 10 dagar kvar!! wiiii!! va spännande!! =D trevlig helg tjejer!
    när kollade du sort? vilken vecka? va det i karlstad, ja e lite sugen på att göra en koll till bara för att va säker hihi
    inte köpt något? ojoj, inte illa! jag tog en sväng till Ullared med mor min och köpte det jag kan tänkas behöva för ett tag sen (i klädväg) inte jättemkt men lite grann :)

Visst är det en skön period? jag har oxå mått super de senaste månaderna. börjar dock bli lite tung nu :) känner att jag växer så det knakar o kroppen mår sådär, men men.

hur funkar du i värmen?
  • graf
    Helena Dahl skrev 2010-05-30 13:17:38 följande:
    hehe ne killar klär väl inte i klänningar riktigt :D Jag har också handlat en del knalliga färger men oftast är det något motiv på som är killigt eller tjejigt tycker jag :P Väldigt fyrkantigt :P Jo tack jag mår bara bra börjar bli tungt och nervöst men annars mår jag bra :) Det enda som växt på mig är magen så det är 13 kg framåt bara hehe så den blir tung att bära på :) Hur mår du då? Mått illa något :)?
    Hej! förstår att det börjar bli nervöst. är det svårt att fokusera på annat nu än förlossning nu? det är 10 veckor kvar för mig, känns som tusen år till jag ska föda.
    jag mår ganska bra, lite fången i lägenheten bara, har haft foglossning sen 3e månaden och kan inte promenera längre sträcka än 10 min hemifrån :( väldigt beroende på att min sambo kör mig (har inget körkort) men jag ar mig till gymmet ca 5 ggr/vecka för att cykla o träna lite sjukgymnastik, annars hade jag väl varit stor som ett hus nu när man inte får någon vardagsmotion.
    men det är värt de :) hihi inte mått illa alls!
Svar på tråden karlstad någon ?! :)