• Ajliin

karlstad någon ?! :)

Finns det fler som väntar vår/sommarbebis som bor i Karlstad?
    :)

• Svar på tråden karlstad någon ?! :)
  • graf
    Helena Dahl skrev 2010-06-10 19:38:01 följande:
    Ja vi får träffas när ni fått vore skojigt :)
    Jag mår bra men det är jobbigt. Jag har inte haft förvärkar förens nu men jag har haft ont när jag anstränger mig hela tiden :) Därför har jag varit hemma i nästan 2 månader :P
    Men nu är jag nästan orörlig och då är jag ändå "smal" jämnfört med många andra.
    Och i värsta fall får man ju gå över i 21 dagar...det kommer jag inte orka :)
    tänker på dig Helena när ja ligger o åmar mig med mina förvärkar :) haha
    hoppas allt är bra med er o att bebisen kanske redan tittat ut?
    :)
  • kronanskvinna
    graf skrev 2010-06-13 23:15:18 följande:
    självklart! hoppa in :) första barnet väntas 10 aug :) bor i karlstad.
    hur är det med dig så här nära inpå? :)
    Allt känns som en evighet, vill att de ska starta nuu! ;) Men har haft en sjuk grabb här hemma med öroninflammation osv så är glad att jag fick vara hemma & ta hand om honom först innan de blir bebis, han blir så mammig när han är sjuk & då vill jag ju finnas där

Men annars är jag lite nervös över hur han ska reagera sen när det kommer en "ny" till familjen, förhoppningsvis reagerar han positivt!! :)

Lite nervös för förlossningen oxå då förra sluta i akutsnitt pga infektion men denna gång hoppas jag på att kunna fullfölja hela förloppet =)) för övrigt mår jag väll hyffsat förutom förvärkar & kramper i benen!!

Är du nått nervös fast en du har din tid kvar? :)
  • joosefin

Hejsan alla blivande och nyblivna mammor =)
    Bor också i Karlstad och väntas få 9:e Oktober.
    Vore kul att få lite nya bekantskaper med tjejer i samma situation som ens egen; )
    Hoppas ni alla mår bra där ute och att graviditeten går bra.
    Själv är jag lite nojjig över min viktuppgång och att man inte kan kontrollera kroppen, men det är väl bara att ta tag i efter födsel och njuta av tiden nu så länge man kan : )

Massa kramar till er alla!

//Josefin

• Uliise
    kronanskvinna skrev 2010-06-13 09:53:32 följande:
    Grattis grattis :D gick förlossningen bra & så!!?? :)
    Den gick väldigt bra, hann bara vara inne på förlossningen 2½ timme innan hon var ute! Hann bara få lustgas. Jag och sambon gjorde grovjobbet hemma utan att jag förstod det, var rädd att vi skulle bli hemskickade och hade nog stannat hemma längre om det inte vore för sambon... Födde på sal 5 med en underbar BM, uskorna minns jag inte(pga lustgasen och allt)
  • Uliise
    graf skrev 2010-06-13 23:17:33 följande:
    alla få va med :)
    hur är det att ha en liten hemma? va det som du hade tänkt dig?
    jag väntar o väntar, kan inte fatta att det 8 veckor kvar för mig, känns som om min lilla ska komma när som hellst! va det lika dant för dig?
    I början var det nog lite av en chock för mig, hur mycket jobb det faktiskt var :/ Eller mycket jobb är det egentligen inte, det är just det att vår tjej sover väldigt lite på dagen och vill vara i famnen nästan konstant - då blir det svårt att städa, äta, gå på toa - ja allt sånt.
    Men egentligen ska jag inte gnälla, för hon sover i princip hela nätterna, vaknar runt 4 någon gång och sedan runt 7 igen, så vi får verkligen sova! Då kan jag ta att det blir lite mindre sovtid för henne på dagen.
    Och allt eftersom klarar hon längre och längre stunder själv, tex i babysittern eller i babygymmet. Sittern är förresten jättebra om man lagar mat eller äter, då kan hon ligga i den alldeles intill.

Annars är det verkligen supermysigt med en bebis, och hon utvecklas så fort. Nu har hon börjat "prata" med oss och uppskatta mobilen ovanför sängen. Det är kul att titta på kort och se hur hon växer, det händer mycket Glad

Hur går det med magen för er som väntar?
  • bubblan10
    graf skrev 2010-06-13 23:13:46 följande:
    jag är oxå "arbetslös" just nu eftersom sommarlovet har börjat, har skrivit in mig på arbetsförbedlingen och blivit sjukskriven. min läkare har skrivit ett intyg som säger att jag inte kan jobba alls. borde du oxå kunna få:)
    vi pluggar till lärare båda två :)
    Aha ok ja det var skummt, men det e läkaren på barnmorse mottagningen som sa att hon ej kunde sjukskriva mig, hmm drygt jag o min vanliga tur! Ja är man inte inskriven på ams tll bebben har kommit så får man ju inga mamma pengar sen så det e bäst att lyda haha..
    Jag måste ju redovisa till o från vad jag sökt för jobb oxå så det suger ju men men som sat jag gör som de säger! Tungan ute 
    Jaså pluggar båda till läkare vad spännande Glad vet ni vad ni vilket kön ni ska få? själv ville jag veta men jag blev nedröstad av min käraste så jaja jag fick vika mig där! Hehe men kul med spänning oxå ju... Ha en fin dag !Solig
  • LillinH

va roligt med så mångs nytillkomna på tråden! kul med alla karlstadbebisar =D

• cocos87
    joosefin skrev 2010-06-14 10:44:27 följande:
    Hejsan alla blivande och nyblivna mammor =)
    Bor också i Karlstad och väntas få 9:e Oktober.
    Vore kul att få lite nya bekantskaper med tjejer i samma situation som ens egen; )
    Hoppas ni alla mår bra där ute och att graviditeten går bra.
    Själv är jag lite nojjig över min viktuppgång och att man inte kan kontrollera kroppen, men det är väl bara att ta tag i efter födsel och njuta av tiden nu så länge man kan : )

Massa kramar till er alla!

//Josefin
    Jag har bf 29 okt, nu bor jag iof i Kristinehamn men vi letar lägenhet i Karlstad.
    Jag är också tok nojjig över min vikt, jag hade gått upp 6kg redan på inskrivningen.. Men min dotter gick jag bara upp 12 kg totalt så hade hoppats på ungefär samma, men så verkar det inte gå
    Var i Karlstad bor du då?
    Nathalie 090607, Lillebror med BF 101029
  • kronanskvinna
    cocos87 skrev 2010-06-16 11:44:02 följande:
    Jag har bf 29 okt, nu bor jag iof i Kristinehamn men vi letar lägenhet i Karlstad.
    Jag är också tok nojjig över min vikt, jag hade gått upp 6kg redan på inskrivningen.. Men min dotter gick jag bara upp 12 kg totalt så hade hoppats på ungefär samma, men så verkar det inte gå
    Var i Karlstad bor du då?
    åh en till Kristinehamnare :) Vem är du då om man får fråga ^^
  • cocos87
    kronanskvinna skrev 2010-06-16 19:46:17 följande:
    åh en till Kristinehamnare :) Vem är du då om man får fråga ^^
    Hehe jupp, bor här nu men har bara bott här i 1år så ganska ny är jag iaf.
    Bodde innan i Karlstad.
    Är du uppvuxen här?
Svar på tråden karlstad någon ?! :)