• Ajliin

karlstad någon ?! :)

Finns det fler som väntar vår/sommarbebis som bor i Karlstad?
    :)

• Svar på tråden karlstad någon ?! :)
  • LillinH
    Helena Dahl skrev 2010-06-07 21:38:26 följande:
    Ja jag får väl göra det :D Ska puscha på er sen när ni fått era bebisar :) Vi får ta en mamma fika först o sen gå ut o trängas med vagnarna :D
    Ja! Det låter som en toppenidé! =D
  • Helena Dahl
    LillinH skrev 2010-06-10 08:44:20 följande:
    Jag hittade ju inte någon i föräldragruppen så det kommer nog bli ganska ensamt här hemma hehe :P
  • graf
    Helena Dahl skrev 2010-06-10 10:26:46 följande:
    Jag hittade ju inte någon i föräldragruppen så det kommer nog bli ganska ensamt här hemma hehe :P
    jag är tillbaka i Augusti :) åker "hem" över sommaren o kommer föda där! men ja leker gärna när jag är tillbaka:)

hur är det med dig? jag börjar förstår vad du menar med att man tror man ska föda.
    min lilla ligger så långt ner o trycker på något fruktansvärt. hon har varit fixerad ett tag redan. har förvärkar hela tiden känns det som, speciellt om jag går eller anstränger mig, typ slännger in en tvätt. (hård ansträngning va??? hahah)

jag fattar inte hur detta ska kunna hålla i sig i två månader till! va det så för dig oxå?
  • graf
    LillinH skrev 2010-06-10 08:44:20 följande:
    jag håller med! låter grymt bra. :D
    hade varit kul o se en bild på din mage, vi ska ja ha så nära varandra! med viss risk att du blir rädd när du ser min gigant till kagge :) hur har du det med förvärkar?

Ang KAUIF, tror inte dom har gym, brukar du köra det?
    jag började plugga nyss, så jag har precis avslutat mitt första år idag! yihooo!
    sommarlov :)
    har faktiskt anmält mig till några halvtidskurser i höst, få se om jag kommer gå eller inte. alla säger att man har fullt upp med en liten bebis men jag vet inte. det känns som om min hjärna kommer förmultna om ja inte gör nånting. med stor risk att ja bara kommer kunna prata blöjvecks excem o ammningsprobelm! hahha

ja har precis haft min första date med sjukvården i karlstad :) blev inlagd för dom upptäckte att mitt hjärta hade lite knepig rytm, men det va inget farligt. kan hälsa att vården va grym o personalen sjukt trevlig :) iaf på mava där jag va. känns tryggt. gillar karlstad mer o mer!
  • Helena Dahl
    graf skrev 2010-06-10 19:03:52 följande:
    jag är tillbaka i Augusti :) åker "hem" över sommaren o kommer föda där! men ja leker gärna när jag är tillbaka:)

hur är det med dig? jag börjar förstår vad du menar med att man tror man ska föda.
    min lilla ligger så långt ner o trycker på något fruktansvärt. hon har varit fixerad ett tag redan. har förvärkar hela tiden känns det som, speciellt om jag går eller anstränger mig, typ slännger in en tvätt. (hård ansträngning va??? hahah)

jag fattar inte hur detta ska kunna hålla i sig i två månader till! va det så för dig oxå?
    Ja vi får träffas när ni fått vore skojigt :)
    Jag mår bra men det är jobbigt. Jag har inte haft förvärkar förens nu men jag har haft ont när jag anstränger mig hela tiden :) Därför har jag varit hemma i nästan 2 månader :P
    Men nu är jag nästan orörlig och då är jag ändå "smal" jämnfört med många andra.
    Och i värsta fall får man ju gå över i 21 dagar...det kommer jag inte orka :)
  • bubblan10

Hej hej fick en inbjudan till denna tråd Skrattande  jag har BF den 17 sep vårat första barn äntligen & vi bor i Karlstad.. Glad

• graf
    bubblan10 skrev 2010-06-10 21:57:26 följande:
    Hej hej fick en inbjudan till denna tråd Skrattande  jag har BF den 17 sep vårat första barn äntligen & vi bor i Karlstad.. Glad
    hej o välkommen!
    Jeanette heter jag, vi väntar vårt första barn 10 Augusti :) fast det känns som om det ska trilla ut vilken dag som hellst haha! var i karlstad bor du? har du en "bra" graviditet :)
  • LillinH
    graf skrev 2010-06-10 19:12:02 följande:
    jag håller med! låter grymt bra. :D
    hade varit kul o se en bild på din mage, vi ska ja ha så nära varandra! med viss risk att du blir rädd när du ser min gigant till kagge :) hur har du det med förvärkar?

Ang KAUIF, tror inte dom har gym, brukar du köra det?
    jag började plugga nyss, så jag har precis avslutat mitt första år idag! yihooo!
    sommarlov :)
    har faktiskt anmält mig till några halvtidskurser i höst, få se om jag kommer gå eller inte. alla säger att man har fullt upp med en liten bebis men jag vet inte. det känns som om min hjärna kommer förmultna om ja inte gör nånting. med stor risk att ja bara kommer kunna prata blöjvecks excem o ammningsprobelm! hahha

ja har precis haft min första date med sjukvården i karlstad :) blev inlagd för dom upptäckte att mitt hjärta hade lite knepig rytm, men det va inget farligt. kan hälsa att vården va grym o personalen sjukt trevlig :) iaf på mava där jag va. känns tryggt. gillar karlstad mer o mer!
    great! då får vi styra upp en träff sen =)

yes, då har jag lagt upp en uppdaterad magbild! känns som den växer i raketfart nu, vart ska det här sluta?! haha =) näää, inga gravidkaggar skrämmer mig! =)
    jag har inte känt några värkar alls.. ser inte fram emot det :-/ ..eller jo, på sätt och vis. men helst så nära in på babyankomsten som möjligt såklart! men du känner av förvärkar redan nu alltså? jobbigt! är det uthärdligt eller ligger de högt på smärtskalan?

nja, det går lite i perioder för mig, men sist jag var igång så var det mkt gym och en del spinning och löpning. men innan det så gick jag mest på sats gruppträningspass, typ bodypump och dyl. och innan det var jag jämt på friskis jympapass och skuttade runt. vad gillar du för träning?

åh grattis till att ha avklarat första året! =D
    det kan säkert vara bra att gå nån kurs eller nåt, jag funderar också på det. jag tror inte heller det är bra för min hjärna att inte göra nåt annat än att ägna mig åt bebisen dygnet runt hehe. men det är ju så svårt att veta hur det blir och vad man kommer känna när den kommit! ja, man kanske snackar sönder eventuell kurs med bebisprat haha ;D

knepig hjärtrytm lät ju scary!! stackare =( gu va skönt att det inte var nåt allvarligt!! men skönt att höra att de tog väl hand om dig! hoppas de är lika bra och trygga när man ska in och föda barn! ;)
  • LillinH
    grattis bubblan! =D hoppas du mår bra! jag ska ha mitt första 24 augusti, och mitt flyttlass går till karlstad om en vecka! är det en sån trevlig stad som det sägs? ;)
  • Helena Dahl
    Grattis :) Vi skulle ha haft i Tisdags men vi väntar fortfarnde :)
    Roligt att det är så många runt omkring som ska ha bebis nästan samtidigt :D
Svar på tråden karlstad någon ?! :)