• Ajliin

karlstad någon ?! :)

Finns det fler som väntar vår/sommarbebis som bor i Karlstad?
    :)

• Svar på tråden karlstad någon ?! :)
  • Ketty

Hej hej!

Inte insatt i tråden men såg Karlstad :) Jag bor i Karlstad o har bf 21 Juni! Någon i närheten kanske?

• LillinH
    graf skrev 2010-06-05 12:13:45 följande:
    Jag har inte jättebra koll på Karlstad jag heller. Men norrstrand är bra :)
    blir inte att ja utforskat stan så mkt när man inte känner så många. blir lätt sittande här uppe på kronoparken. minder trevligt! men det är nära o bra till universitet, mataffären o gymmet hehe, så himla praktiskt! hoppas vi får större lägenhet snart, har sålt säng o soffa nu, resten av möblerna målas om för fullt!  boar ni nåt?

det va ganska många som inte hade sina killar med sig på föräldragruppen. jag tycker det bästa va att få prata med andra blivande mammor iaf :) fick kontakt med två där som jag nog kommer fortsätta hålla kontakten med!

jag pluggar till gymnasielärare! skitkul, gött o plugga :) inte så mkt pengar dock :( min sambo pluggar oxå! men men, jag rekomenderar det starkt. vad kan du tänka dig plugga?
    perfekt att ha så nära till allt man behöver! =) nepp, vi har inte hunnit börja med det ännu, det händer tusen saker omkring nu känns det som, men till helgen om två veckor ska vi börja göra det hemtrevligt =) äntligen!
    vilket gym tränar du på? jag tänkte köra igång igen till hösten, har ett kort på sats. men det är fryst nu, så skönt hehe =)

jag känner mig som en dålig människa - jag struntade att gå på träffen med föräldragruppen! hoppas jag inte gått miste om livsnödvändig information nu.. :-/

jag vet inte alls vad jag ska plugga, men det vore gött att komma igång med det nångång =) men jag har ju ca ett år på mig att fundera ut nåt och söka =) min sambo pluggar oxå, så det känns ju som att det blir oroande klent med pengar... men om andra klarar det så borde vi oxå göra det! =)
  • LillinH
    Ketty skrev 2010-06-05 22:27:15 följande:
    Hej hej!

Inte insatt i tråden men såg Karlstad :) Jag bor i Karlstad o har bf 21 Juni! Någon i närheten kanske?
    hej! ja det är bara karlstadtjejer här =) jag har bf 24 augusti =)
  • graf
    Hej hej!

hej hej!
    jag har bf 10 Augusti :) bor i kronoparken, är 31 år, pluggar.
    välkommen! hur är det med dig?
  • graf
    LillinH skrev 2010-06-06 11:01:55 följande:
    perfekt att ha så nära till allt man behöver! =) nepp, vi har inte hunnit börja med det ännu, det händer tusen saker omkring nu känns det som, men till helgen om två veckor ska vi börja göra det hemtrevligt =) äntligen!
    vilket gym tränar du på? jag tänkte köra igång igen till hösten, har ett kort på sats. men det är fryst nu, så skönt hehe =)

jag känner mig som en dålig människa - jag struntade att gå på träffen med föräldragruppen! hoppas jag inte gått miste om livsnödvändig information nu.. :-/

jag vet inte alls vad jag ska plugga, men det vore gött att komma igång med det nångång =) men jag har ju ca ett år på mig att fundera ut nåt och söka =) min sambo pluggar oxå, så det känns ju som att det blir oroande klent med pengar... men om andra klarar det så borde vi oxå göra det! =)
    jag har tränat på njoy i stan, inte jättebra men ok. just nu tränar jag på carlstads träningscenter, ligger precis vid universitetet men där finns bara gym och "treadmills" mao inga pass. tänkte joina KAUIF till hösten, dom ska vara bra och är billiga. kolla upp dom! jag är på jakt efter en träningskompis :) så mkt roligare att köra med någon!
    risk för att bli super deppig om man tränar med dig dock som gått upp så lite o så står ja där o hoppar o vibrerar som en annan flodhäst hehehe!

dålig människa hahah! de e nog ingen fara med det :) första gången va inget speciellt, i min grupp va de många som inte va med alla gånger, du kan ju dyka upp nästa gång om du känner för det? har ni flyttat hit nu?

om du fick jobba med vad du ville, vad skulle det va då?
    två studerande med barn kan någ vara tufft, men ja o min sambo kan ju va försökskaniner åt er hehe, eftersom vi pluggar båda två ;) mååååååånga år till....
  • Helena Dahl
    graf skrev 2010-06-05 12:16:56 följande:
    hej hej!
    hur mår du, hur går det?
    jag har oxå gått upp 13 kg men jag har ju lite tid kvar.... hehe
    hoppas verkligen jag kan amma så försvinner det överflödiga lite fortare :)
    Jodå det går bra tror jag :P Har mina känningar så vi får se hur lång tid det tar :P
    Ja man tappar nog vikten ganska fort förhoppningsvis :D
    Får dra runt på vagnen :D
  • Helena Dahl
    Hej hej!

Grattis :)
  • LillinH
    graf skrev 2010-06-06 19:29:47 följande:
    jag har tränat på njoy i stan, inte jättebra men ok. just nu tränar jag på carlstads träningscenter, ligger precis vid universitetet men där finns bara gym och "treadmills" mao inga pass. tänkte joina KAUIF till hösten, dom ska vara bra och är billiga. kolla upp dom! jag är på jakt efter en träningskompis :) så mkt roligare att köra med någon!
    risk för att bli super deppig om man tränar med dig dock som gått upp så lite o så står ja där o hoppar o vibrerar som en annan flodhäst hehehe!

dålig människa hahah! de e nog ingen fara med det :) första gången va inget speciellt, i min grupp va de många som inte va med alla gånger, du kan ju dyka upp nästa gång om du känner för det? har ni flyttat hit nu?

om du fick jobba med vad du ville, vad skulle det va då?
    två studerande med barn kan någ vara tufft, men ja o min sambo kan ju va försökskaniner åt er hehe, eftersom vi pluggar båda två ;) mååååååånga år till....
    jag kikade precis på kauif's sida och det såg ju ut att finnas ganska mkt aktiviteter och schyssta priser =D dock verkar det inte finnas något gym? ja, det skulle vara jättekul med en träningskompis, det kan vara himla bra för motivationen! och roligare att träna =)
    HAHA! lägg av, 13kg är ju knappast någon flodhästvikt när man snackar graviditet, det är ju precis alldeles lagom och normalt som jag förstått det. jag kommer också hamna där snart känner jag. det verkar gå snabbare för mig med viktökningen ju längre tiden går tror jag...! och du, de kommer trilla bort så snart lilla pyret har kommit ut =)
    och jag kommer vara minst lika vibrerande som du, jag har inte en muskel kvar i kroppen eller ett uns av kondition. jag flåsar på väg till affären i huset bredvid hehe.. så det blir tufft när man ska börja komma igång igen..

ja vi får se, kanske jag tar mig i kragen och går på nästa träff. nej, jag flyttar till kd på riktigt i början av juli, så det är först då jag kan gå till mvc där, men då har deras föräldraträffar redan varit..

jag är inte så tekniskt intresserad t ex, så det lutar nog åt kanske kau's program såsom socionom/hälsa och wellness/personal och arbetsliv.. eller nåt i den stilen.
    har ni nyss börjat plugga?
  • LillinH
    Helena Dahl skrev 2010-06-06 20:41:14 följande:
    Jodå det går bra tror jag :P Har mina känningar så vi får se hur lång tid det tar :P
    Ja man tappar nog vikten ganska fort förhoppningsvis :D
    Får dra runt på vagnen :D
    Du som kan KD bättre än oss får visa oss alla bra promenadstråk sen =D
  • Helena Dahl
    LillinH skrev 2010-06-07 15:16:27 följande:
    Du som kan KD bättre än oss får visa oss alla bra promenadstråk sen =D
    Ja jag får väl göra det :D Ska puscha på er sen när ni fått era bebisar :) Vi får ta en mamma fika först o sen gå ut o trängas med vagnarna :D
Svar på tråden karlstad någon ?! :)