• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • nemo08

Oj vad det kommer snö här nu! Hoppas ni har det bra och inte stressar och julstökar alltför mkt Solig. Här sover båda barnen så jag har piffat lite i ena barnrummet (bilder finns på bloggen) och småplockat lite, nu sitter jag här under en filt med en kopp kaffe och bara myser! Tänk snart är det jul! Har köpt alla klappar och det mesta är inslaget det känns skönt. Nu ska det bara julstädas och göras det där lilla extra, julmat osv slipper vi i år då vi ska fira julen hos min bror och familj! Är ni hemma eller borta över jul?

• musli
    sokie skrev 2010-12-15 12:06:12 följande:
    måste fråga? ni som skriver vackra texter på möbler, skriver ni för hand? eller har ni hjälpmedel? jag både ritar o skriver som en kratta, vet ni var man kan köpa fina hjälpmedel för att få fin text. ?
    Jag är så grymt snål nu när man går på a-kassa och sjukpengar så jag skriver ut på vanligt papper med nån snygg stil och skär ut och använder som mall... Bara fyller i med blyertspenna och sen med svart vattenfast tuschpenna eller med smal pensel...    *snålis*
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • Stargirl

Jag ska förvandla mitt FULA gästrum till en dröm i vitt på 6 dagar (julafton måste den vara färdig) har precis tagit FÖRE bilder....

www.finest.se/natali

Tipsa gärna i kommentarsfältet vad ni tycker jag ska göra. Länkar eller liknande.

• Det ljusa livet på landet

Asså vad har ni på era väggar i tv rummet?
    Jag är inte nöjd med hur det blir här i den nya lgh. Känns inte alls som shabbystil här nu. Har tavlor på väggarna i svartvit. Måste göra ngt annat. Skulle ni vilja visa era väggar i tvrummet för mig, så jag kan få bli inspirerad?

En dag i taget.. Sweetncute.se
  • Stargirl
    Det ljusa livet på landet skrev 2010-12-18 13:34:27 följande:
    Jag är inte nöjd med hur det blir här i den nya lgh. Känns inte alls som shabbystil här nu. Har tavlor på väggarna i svartvit. Måste göra ngt annat. Skulle ni vilja visa era väggar i tvrummet för mig, så jag kan få bli inspirerad?
    Vi har råspont på tvären som är obehandlad och målad. Menar du så eller menar du tavlor och prydnader.
    Stargirl skrev 2010-12-18 14:34:38 följande:
    Vi har råspont på tvären som är obehandlad och målad. Menar du så eller menar du tavlor och prydnader.
    Tavlor o sånt ja.
  • nemo08

Har i för sig inte ett riktigt shabby hem då jag och min man har lite olika smak (modert vs lantligt) men vi har oxå liggande råspont i vitt som "fondvägg" och på den har vi två svarta tavellister med lite pynt och fotoramar på. På andra väggar har vi vita fotoramar med bilder på våra barn/gravidbild på mig och min man, och ovan tv har vi en tavellist där jag har 3 st "miniskolplanscher" på- jättefina (så när min man kikar på tv så kan jag titta på dom fina bilderna haha!). En STOR träbokstav i vitt "B" pryder oxå en vägg. Bakom soffan har vi gjort en egen tygtavla på säkert 120*70, i vitt och svart (det populära tyget från Åhlens)... Ja svårt att förklara i ord, finns säkert bilder nånstans i min blogg men inget jag har fotat nyligen dock...

• nemo08

Jo jag kollade nu i min blogg och under kategorin vardagsrum så finns det några foton där man ser vad som finns på väggarna, såsom vi har det... =) Även om jag älskar det vita och lantliga så måste ju inte allt vara vitt, jag vill gärna ha lite kontraster och något som bryter av Solig...

• Duntoffla
    Det ljusa livet på landet skrev 2010-12-18 13:34:27 följande:
    I det rum där TV:n står har vi inget på väggarna (allrummet) men i vårt vardagsrum nere har vi en tavelvägg med svarta ramar. Det vardagsrummet hänger ihop med köket där vi har ekluckor. Utöver det går allt i svart/vitt samt rostfritt så det är inte shabby direkt  

Någon mer som har foto på sina tv rumsväggar?
    nemo08:Mysigt hem, jag funderar med på vägghylla faktiskt.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14