• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Det ljusa livet på landet

Gick in i skogen här bakom huset o tog granris, o pyntade lite i hallen o tv rummet.
    Se bilder i bloggen

En dag i taget.. Sweetncute.se
  • nemo08

Granris är fint, bra när man med enkla medel kan göra stor skillnad. Jag har mitt granris ute på farstukvisten och på altanen dock. På farstukvisten har jag hängt mina gamla vita skridskor med lite granris runt, ett vackert "stilleben" eller vad det nu kallas! haha. På en liten pall, på farstukvisten också, har jag en pall och på den har jag lite röda äpplen, en mjölkkanna med granris i. En mer välkomnande entré Tomte Har precis roat mig med att lägga ut lite före-efterbilder på bloggen, vi håller ju på och renoverar, sakta men säkert så betar vi av rum för rum... "Bara" källaren kvar nu....!
    Hoppas ni har det bra i julstöket!

• Stargirl
    Det ljusa livet på landet skrev 2010-12-20 19:11:51 följande:
    Vi ska köpa nytt bord med stolar på jysk i furu. Så ska vi betsa de eller vad det nu heter. Ska ta de några ggr tills jag är nöjd. Någon av er som gjort detta med istället för att måla med vit färg? Skillnaden är ju att ,ans er träet igenom lite, förstår ni? Det kan bli typ såhär:

Klicka här för att se hur det kan se ut

Så en snygg kruka med pelagon blomma på bordet, en fin duk med, snygga stolsdynor på stolarna, så blir det romantiskt och lantligt.

Hur ser era köksbord ut?
    Varför köper du inte vita på en gång?
    Stargirl skrev 2010-12-21 13:40:27 följande:
    Varför köper du inte vita på en gång?
    Vill inte ha allt vitt vitt vitt vitt, de blir så sjukhuskänsla då.
  • nemo08

Vårat köksbord är köpt på blocket men den kommer från Mio, ville inte heller ha allt i helt vitt. Så bordet har vita ben och skivan är i furu. Stolarna skulle jag vilja ha i samma stuk, vita ben och rygg men med "trä" sits. Men det är inget prio dom vi har (helt i furu) funkar för tillfället. Finns lite annat att prioritera i vårat hem Solig

nemo08 skrev 2010-12-21 15:28:31 följande:
    Vårat köksbord är köpt på blocket men den kommer från Mio, ville inte heller ha allt i helt vitt. Så bordet har vita ben och skivan är i furu. Stolarna skulle jag vilja ha i samma stuk, vita ben och rygg men med "trä" sits. Men det är inget prio dom vi har (helt i furu) funkar för tillfället. Finns lite annat att prioritera i vårat hem Solig
  • sokie

ni som sett SHF vad kallas den inredningsstilen som M.M har? Amerikansk shabby?!! (anledning till frågan är en diskussion på jobbet) vad säger ni?

• Stargirl
    sokie skrev 2010-12-21 17:49:10 följande:

ni som sett SHF vad kallas den inredningsstilen som M.M har? Amerikansk shabby?!! (anledning till frågan är en diskussion på jobbet) vad säger ni?

New englad style, menar du den?
  • sokie

Jaa så är det! herregud vad vi har tjötat idag om det....Glad

• Black Lady

Hej i tråden,

vi håller som bäst på att renovera vårt vardagsrum och nu är jag och mannen ute efter en tv/media bänk i shabby/lantlig stil och vill ha tips och ideér.
    Hur har ni gjort?
    Gärna soffbord i samma stil med, har även startat en separat tråd med ämnet, www.familjeliv.se/Forum-5-87/m56222682.html

Blir jätteglad för hjälp :)

(¯`°?.¸ ღ ♥Livsnjutande fyrabarnsmor ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14