• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Det ljusa livet på landet

Idag köpte jag en korg som fick stå i hallen, där jag salmar tidningar o reklam som skall slängas..
    Har ni med en sådan?

En dag i taget.. Sweetncute.se
  • Kaktus76

Oj,oj,oj....Nu var det länge sedan jag var in här. Ser att några av de "gamla" ännu e kvar och några nya har hittat hit

Hoppas ni alla har det bra så här på det nya året?!

Är det någon som har tips om vart man kan hitta ett överkast till en barnsäng (tjej)?

• Black Lady
    Northman skrev 2011-01-09 18:24:19 följande:
    Hur stor tv har ni? Vi har en sådan tvbänk och den är 136 cm lång och kanonfin (men det är Jysk-kvalitet på den)
    Vår tv är 142 cm bred så den är rätt stor.
    Tv bänken skall vara lika bred eller helst bredare, har fått för mig att det ska se konstigt ut annars.
    (¯`°?.¸ ღ ♥Ett liv utan barn är som ett företag utan vinst ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mettan69
    Det ljusa livet på landet skrev 2011-01-13 18:18:34 följande:
    Idag köpte jag en korg som fick stå i hallen, där jag salmar tidningar o reklam som skall slängas..
    Har ni med en sådan?

Jättefin korg. Jag har en korg som jag skall spraya vit och ha tidningar i som är aktuella. Vi har ett ställe i trappen (till källaren) som vi har papperåtervinning, glas och burkar. Jättebra att bara ta med en påse när den blir full och slänga när vi är och handlar. Det finns en återvinningsstation på den parkeringen. Det måste vara lätt annars så tar latmasken över och det växer till berg...Skrattande
  • musli
    Kaktus76 skrev 2011-01-14 10:42:18 följande:
    Oj,oj,oj....Nu var det länge sedan jag var in här. Ser att några av de "gamla" ännu e kvar och några nya har hittat hit

Hoppas ni alla har det bra så här på det nya året?!

Är det någon som har tips om vart man kan hitta ett överkast till en barnsäng (tjej)?
    Vi "gamla" är de som aldrig hittar ut ur labyrinten av vitt vitt vitt...  
    Närå, fast jag är mera åt det lantliga än det vita i och för sig... 
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • Kaktus76
    musli skrev 2011-01-14 20:44:29 följande:
    Vi "gamla" är de som aldrig hittar ut ur labyrinten av vitt vitt vitt...  
    Närå, fast jag är mera åt det lantliga än det vita i och för sig... 
    Ha,ha,ha.....ja så kanske det är.....Men å andra sidan så är den vita labyrinten bra också. Jag är kvar där med,fast det har börjat smyga sig in mera svarta detaljer och till viss del en del svarta möbler också
  • Ari Gold

Jag har aldrig hittat in i den vita labyrinten över huvud taget så jag har hämgt med lite på nåder i de olika trådarna.

Däremot gillar jag lantlig inredning som passar mitt hus (gillar retro också och hade det i förra lägenheten men det passar ej s¨å bra in här).

Försöker hitta en i9nredni9ngsstil som, känns "hållbar" och långsiktig snarare än trendig. Åtminstone n'r det gäller de stora bitarna som väggfärger och möbler. Min plånbok och mitt miljötänk är båda lite motsträviga när det gäller att inreda efter trender som hela tiden ändras.

• Mettan69

Jag håller mig till vitt OCH lantligt. Vill inte hoppa på det senaste utan hitta en stil som jag trivs med och vill ha i flera år framåt.

Mina kökstapeter är gammeldags och mycket färg och jag älskar dem. Som det känns i dag kommer jag aldrig byta ut dem och den känslan vill jag ha i hela huset...

Kunna byta lite småsaker efter årstiderna för lite variation.

• musli
    Ari Gold skrev 2011-01-15 15:53:02 följande:
    Jag har aldrig hittat in i den vita labyrinten över huvud taget så jag har hämgt med lite på nåder i de olika trådarna.

Däremot gillar jag lantlig inredning som passar mitt hus (gillar retro också och hade det i förra lägenheten men det passar ej s¨å bra in här).

Försöker hitta en i9nredni9ngsstil som, känns "hållbar" och långsiktig snarare än trendig. Åtminstone n'r det gäller de stora bitarna som väggfärger och möbler. Min plånbok och mitt miljötänk är båda lite motsträviga när det gäller att inreda efter trender som hela tiden ändras.
    Jag är nog väldigt mycket som du. Den vita labyrinten är här i tråden, det är här man fastnat fast man inte är "genom-vit" i sin inredning och sitt tänk...  
    Hanna 050511 & Elias 090910
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14