• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Black Lady
    Det ljusa livet på landet skrev 2010-12-22 15:18:40 följande:
    Jysk har tv bänk som heter Annicka som e riktigt snyggt.
    Jag har sett den och den är jättesnygg men tyvärr för liten
    Jag vill att bänken ska vara minst lika bred som tvn på väggen för annars ser det konstigt ut eller vad tycker ni? 
    (¯`°?.¸ ღ ♥Ett liv utan barn är som ett företag utan vinst ♥ღ ¸.?°´¯)
  • nemo08

God fortsättning i tråden!

Ljusa livet på landet- fint köksbord och stolar, och behåll det såsom du vill ha det, det är ju en själv som ska bo och trivas i sitt hem, som det har sagts förut i tråden, allt behöver inte vara vitt för att vara shabby/lantligt. Själv är mina köksstolar i furu Skrattande
    En tv-bänk är också något som står på listan hemma hos oss, men det har inte heller varit prio ett så vi kör på den vi hade med oss från lgh, en indo tvbänk, mörk och stor. Passar jäääättebra till "min stil"- not. Hade jag ork tid och lust skulle jag kunna tänka mig att måla den vit, det är ju fina smidesbeslag på den osv.

Igår fyndade jag en tallrikshylla för 50-lappen. Den ska målas vit ja- för just nu är den knallröd haha! Sen ska den in i ett av barnrummen som bokförvaringSolig Har även en annan typ av tallrikshylla i källaren som väntar på målning. Vilket år som helst nu!

• Black Lady

Jag är även ute efter plädar/filtar att ha i soffan, älskar dem

Är ute efter den här stilen, vita, vet ni var man kan hitta dem? Gärna via webben.

Bilden från Google visar plädar fråm H&M men där finns de inte längre kvar, jag kan i alla fall inte hitta dem
    (¯`°?.¸ ღ ♥Ett liv utan barn är som ett företag utan vinst ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Fröken Vit i Madickenhuset

Hej igen allihopa!

GOTT NYTT ÅR!!

Det var ju ett tag sedan sist och jag har inte hunnit läsa tillbaka,
                                                   mer än att Miss Goldie kanske har fått en liten bebis nu...  
                                                                                                 Grattis!!

Nytt inlägg i bloggen!

"Har inte vi setts förut...?"

www.frokenvit.blogspot.com

Välkommen in!
                                                                                        Kram Fröken Vit
                                                                                                   ♥♥♥

• Mettan69

God fortsättning till er alla. Hjärta

I dag när jag stod och strök så tittade jag på Leila bakar samtidigt. Det var sommar och helt underbart. Så jag började längta efter pastelfärger och värme då. Och vi är ju på rätt väg nu...Solig

• marjas

God fortsättning från mig med!
    Idag plockade jag ner allt julpynt. Lika mycket som jag gillar att sätta upp det lika mycket njuter jag av att ta ner det igen. Nu ser jag fram emot ljusare tider!
    På nyårsafton fick lilltjejen flytta in i hennes rum, det blev så fint tycker jag, fast lite trångt. Har en gäst-säng som står där inne och tar plats, kanske får den åka ner i källaren eller nåt istället. Vi väntar även på att få el inkopplat i rummet. Vad har ni för lampor i barnrummen? En taklampa och nån lampa till fönstret behövs.

• musli

God fortsättning tjejer!!!!!!!!  <3

Här blir det nerplockning av julen idag och imorgon. Tur man inte tog fram så mycket i år!  :)

Hanna 050511 & Elias 090910
  • Från svart til vitt

Hej i tråden, har länge tittat in här utan att göra något sorts väsen av mig, brukar kika på era inlägg och suga i mig inspiration
    Själv håller jag på att renovera och inreda min 70 tals villa från mörkt och murrigt till ljust och fräscht :)

Men nu har jag kört fast på köksgardinerna, vad har ni era fönster?

/Anna

• nemo08

God fortsättning!
    Vad hände, julen hann knappt komma innan den susade förbi =). Tyvärr var det mkt sjukstuga för vår del, både jul och nyår men så är det med småbarn!
    Har också börjat plocka undan julen och in med LJUSET nu! Längtar till våren! Synd att man inte är miljonär finns så mkt jag vill ha från olika nätbutiker..Speciellt ELLOS har fått in en massa fint! =)

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14