• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Ari Gold

Var det inte någon här i tråden, för en tid sedan, som hade köpt två järnsängar i stockholmsområdet. En vit o en gul, lite sjukhusmodell om jag minns rätt.

Kan ni inte länka mig till det inlägget/bloggen i så fall? Tack på förhand!

• marjas

Idag har vi beställt nya fönster. Bort med brunbetsade med svarta (!) foder och in med vita, spröjsade läckerheter! Glad Det kommer verkligen att bli ett lyft för vårt hus!

• Ari Gold

Härligt!

Vi håller också på och byter fönster, men det blir liksom ett i taget. De kostar ju ganska mycket. Har hunnit 2 + de i utb yggnaden.

Tyvärr har vi inga originalfönster i vårt gamla hus.

Vill idag tipsa om en söt barnsäng på lauritx. Men bara till någon som lovar att INTE måla den vit. (inte min auktion) http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=3&ItemId=1935928&ReturnUrl=http%3a%2f%2fwww.lauritz.com%2fItemList%2fItemList.aspx%3fLanguageId%3d3%26DC%3d1%26CPIn%3d4%26ISz%3d0%26PSz%3d30%26PSzG%3d30%26SO%3d3%26ST%3d0%26ArId%3d39%26TTyp%3d0%26TVal%3d0%26FLId%3d3%26FCId%3d2%26FText%3d%26LLan%3dFalse%26New%3d0%231935928EndTagRU

• La Lola
    marjas skrev 2010-07-01 22:54:07 följande:
    Oj, vad många det finns! Glad Jag har bara varit på den nedanför Indiska, men det är ju så mycket grejer där så man blir ju snurrig i huvudet.
    Måste få mannen lite mer intresserad av att hänga med mig på loppisar helt enkelt.

Ja gissa, självklart vill jag också ha med växtmotiv. De är ju så fina! Glad
    Om du åker mot Fåker o svänger av mot Dödre vid Ica, så finns det en sommarloppis på en gammal bodgård 7-8 km bort. *tipsar*

O nu under sommaren är det bara att sätta sig i bilen o åka runt så finns det gårdsloppisar lite överallr.
    Ser alltid en massa loppis-skyltar när vi är ute med bilen.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • sarahl

får man hoppa in här, kan ni vägleda en nykomling in i  shabby träsket?
    Måste man måla alla väggar vita tex? min man tycker det är "sjukhus" vi har ljust gå väggar i vårat vardagsrum med en svart/grå fondtapet!

funderar på ett furuskåp från 80 talet! ett vitrinskåp, läskigt med furun men funderar på att vitmåla, men det kanske är helt fel. Det kanske skall vara äldre möbler för stilen.

Bor på lilla gotland och det är ganska snålt med bra loppisar här!

• La Lola
    sarahl skrev 2010-07-16 10:04:43 följande:
    får man hoppa in här, kan ni vägleda en nykomling in i  shabby träsket?
    Måste man måla alla väggar vita tex? min man tycker det är "sjukhus" vi har ljust gå väggar i vårat vardagsrum med en svart/grå fondtapet!

funderar på ett furuskåp från 80 talet! ett vitrinskåp, läskigt med furun men funderar på att vitmåla, men det kanske är helt fel. Det kanske skall vara äldre möbler för stilen.

Bor på lilla gotland och det är ganska snålt med bra loppisar här!
    Det finns såklart inga måsten.
  • sarahl

nu finns bilder på 80 tals skåpet som jag vill måla vitt, vad tror ni om det*!

• La Lola
    sarahl skrev 2010-07-16 10:18:01 följande:
    nu finns bilder på 80 tals skåpet som jag vill måla vitt, vad tror ni om det*!
    Ser nästan ut som det jag har målat.

Jag tror det blir kanonbra!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14