• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • musli
    Hannnas skrev 2010-08-30 19:49:33 följande:
    musli... men gummis! framfall?? låter inte det minsta skönt så himla glad att du fått tid för OP!!! Själv ska jag operera bort en visdomstand nästa vecka ... Hur trivs ni i huset och hur är det med kottarna???

Arctura... självklart kan du dra in vattenburet i huset igen, och få tillbaks mkt av den gamla stilen mm mm men det kostar APmkt!! i mina mått nätt iaf man får nog räkna med siffror runt 300´ nåt.... 
    Åååh... Jag har haft framfall (rejält sådant) sedan Hanna behagade komma ut med sugklocka för lite mer än 5 år sen...  ;) Är väl van nu... Operation görs inte förrän man är klar med barnafödandet och i och med att ALLT hänger på mig så blir det en rejäl operation. Men det skulle bli så bra sååå sa hon!  :)
    Kottarna (eller skit-ungarna, vilket man vill ;) ) mår så bra såååå... Elias klättrar på ALLT, han drar ut lådorna i köket så de bildar trappa och klättrar upp på köksbänken, askar ur vedspis och kamin, gör chin-ups i fönsterbrädorna och är allmänt över-aktiv...  ;) Hanna diggar sitt nya dagis och har fått en vän där men nu är hon sjuuuk med feber och snorig så hon har varit hemma sen i torsdags och lär bli hemma några dagar till... Långdraget...
    Vi trivs bra i huset, bara man vann på lotto också så man kunde köpa de möbler man vill ha istället för allt hop-plock men det duger bra så länge.
    Jobb har jag också, vikariat på städ-företag, ett tag så det är upp vid 5 och gilla läget, i gengäld är jag klar senast 13 så man har halva dagen kvar ändå!  :)
    Du får väl ploppa in på min facebook och spana in kidsen och lite annat!
    Sök efter Beatrice Hallin serru...  :)
    Kram-kräm!!!
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • Hannnas
    musli skrev 2010-08-31 20:32:16 följande:
    Åååh... Jag har haft framfall (rejält sådant) sedan Hanna behagade komma ut med sugklocka för lite mer än 5 år sen...  ;) Är väl van nu... Operation görs inte förrän man är klar med barnafödandet och i och med att ALLT hänger på mig så blir det en rejäl operation. Men det skulle bli så bra sååå sa hon!  :)
    Kottarna (eller skit-ungarna, vilket man vill ;) ) mår så bra såååå... Elias klättrar på ALLT, han drar ut lådorna i köket så de bildar trappa och klättrar upp på köksbänken, askar ur vedspis och kamin, gör chin-ups i fönsterbrädorna och är allmänt över-aktiv...  ;) Hanna diggar sitt nya dagis och har fått en vän där men nu är hon sjuuuk med feber och snorig så hon har varit hemma sen i torsdags och lär bli hemma några dagar till... Långdraget...
    Vi trivs bra i huset, bara man vann på lotto också så man kunde köpa de möbler man vill ha istället för allt hop-plock men det duger bra så länge.
    Jobb har jag också, vikariat på städ-företag, ett tag så det är upp vid 5 och gilla läget, i gengäld är jag klar senast 13 så man har halva dagen kvar ändå!  :)
    Du får väl ploppa in på min facebook och spana in kidsen och lite annat!
    Sök efter Beatrice Hallin serru...  :)
    Kram-kräm!!!
    hmm söker på fejjan efter BH, och det kommer bara upp en person med andranamnet angelica och det ser inte alls ut som du.... hmm har jag stavat nåt fel kanske?
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • Feffie

En fråga, vilken färg använder ni när ni målar vitt? Märke? Matt/halvblank/ blank? Hur får ni till läckra/ märkare slitningar?

• onoff

Hej! Jag får panik!!!
    Jag har BF 22/9, och vi håller på och renoverar.. Ja... Vart enda rum i hela huset!!! Och nu har vi kommit till hallen, och jag har helt och hållet fått idétorka där... haha... Måste bestämma mig innan helgen för karln måste börja tapetsera då!

Funkar vit brötpanel, med ljusgrå tapet upptill??? Vi har inte bestämt färg på klinkersen ännu, vad funkar till dom färgerna isf?? Det är säkert jättesvårt att föreställa sig hur det ser ut i huset... MEN finns det någon bra sida man kan gå inpå där dom har bilder på olika hallar... Bröstpanel är nästan ett måste, tycker att det är så fint PLUS praktiskt när man har hund som skitar ner nå kopiöst!!

• musli
    Hannnas skrev 2010-09-02 07:48:12 följande:
    hmm söker på fejjan efter BH, och det kommer bara upp en person med andranamnet angelica och det ser inte alls ut som du.... hmm har jag stavat nåt fel kanske?
    Stavas precis som jag stavat det... alla andra människor hittar ju mig!!!  :)
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • Superkex

hujje: Det blir säkert snyggt med ljusgrå tapet till. Vi har vit stående panel och puts nere i källaren och till det ett antracitgrått, nästan svart klinkersgolv. I hallen uppe har vi satt panelskiva som vi målat råvit och till det har vi terrakottafärgat klinkerslaminat. Bea: Ja, till och med jag hittade dig ju.

• Ari Gold

onoff skrev 2010-09-02 12:26:10 följande:
    Hej! Jag får panik!!!
    Jag har BF 22/9, och vi håller på och renoverar.. Ja... Vart enda rum i hela huset!!! Och nu har vi kommit till hallen, och jag har helt och hållet fått idétorka där... haha... Måste bestämma mig innan helgen för karln måste börja tapetsera då!

Funkar vit brötpanel, med ljusgrå tapet upptill??? Vi har inte bestämt färg på klinkersen ännu, vad funkar till dom färgerna isf?? Det är säkert jättesvårt att föreställa sig hur det ser ut i huset... MEN finns det någon bra sida man kan gå inpå där dom har bilder på olika hallar... Bröstpanel är nästan ett måste, tycker att det är så fint PLUS praktiskt när man har hund som skitar ner nå kopiöst!!
    Håller med om att panel är praktiskt i hall, mkt lättare att hålla rent och måla över omk det blir märken osv.

Men jag tycker även panel har den fördelen att man kan välja en mer vågad tapet eftersom tapeten inte fyller så stor yta och därför blir mindre dominerande.

Om jag tapetserade om vår hall idag skulle jag anväingen välja denna blå tapet till vit panel eller den med liljekonvalj med en svagt umbrabruten vit panel.

Och nej...jag har ingen aning om varför mina tapetbilder hamnar uppe i citat-rutan, obegripligt.
  • Hannnas
    musli skrev 2010-09-02 12:34:44 följande:
    Stavas precis som jag stavat det... alla andra människor hittar ju mig!!!  :)
    jäkligt konstigt sök upp mig ist.... Hanna Brunnegård

Skitskumt... för mig kommer det bara upp en person med det namnet o det är då inte du... fan...  
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • Ari Gold
    marjas skrev 2010-08-25 22:42:46 följande:
    Hej på er!
    Har ni kommit in från trädgården än? Flört
    Jag har hamnat i ett riktigt pysselstim och broderar, syr, målar, tovar och håller på.
    Rätt mysigt med höst tycker jag och längtar redan efter jul! Skrattande
    Jag har liiite kvar ute nnan jag kan börj mina inneprojekt. Längtar faktiskt efter dem nu!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14