• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Ari Gold

Jag heter mitt förnamn och Ilska på engelska i efternamn (vill inte skriva ut mitt namn som sökbar helhet på FL forumet). Om någon faller sig för att fejja mig.

• Ari Gold
    Feffie skrev 2010-09-02 12:08:13 följande:
    En fråga, vilken färg använder ni när ni målar vitt? Märke? Matt/halvblank/ blank? Hur får ni till läckra/ märkare slitningar?
    Använder linoljefärg till halvblankt och äggoljetempera till helmatt, oftast.
  • Hannnas
    Ari Gold skrev 2010-09-02 12:52:58 följande:
    Nu gjorde jag en kapning här och fejjade dig Hanna
    Kalas att se din glada nuna

Bea... asså jag är nog ett jäkla skämt för jag har sökt o sökt o sökt o det kommer fasen bara upp EN Beatrice Hallin... fattar inte hur jag lyckas....

Hujje... ljusgrå är säket fint, diskret jag är inte så diskret av mig och älskar ju midbecs modern classics t ex... tycker iof om de gammelsvenska hur mkt som helst men när det kommer till mena egna tapetval så blir det oftast lite dragning åt det franska... som toilé t ex... ursnyggt till vit bröstpanel om du frågar mig  
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • onoff
    Hannnas skrev 2010-09-02 13:04:21 följande:
    Kalas att se din glada nuna

Bea... asså jag är nog ett jäkla skämt för jag har sökt o sökt o sökt o det kommer fasen bara upp EN Beatrice Hallin... fattar inte hur jag lyckas....

Hujje... ljusgrå är säket fint, diskret jag är inte så diskret av mig och älskar ju midbecs modern classics t ex... tycker iof om de gammelsvenska hur mkt som helst men när det kommer till mena egna tapetval så blir det oftast lite dragning åt det franska... som toilé t ex... ursnyggt till vit bröstpanel om du frågar mig  
    har du nå bild på de??? ;) Har noll koll på hur de ser ut...
  • onoff

Ari: Jättefina tapeter.. men jag kanske ska nämna att hallen går ihop med varadagsrummet och där har vi valt samma ljusgråa nyans som vi funderar på att ha ovanför bröstpanelen, så allt smälter ihop liksom.. :)

• Hannnas
    onoff skrev 2010-09-02 13:07:03 följande:
    har du nå bild på de??? ;) Har noll koll på hur de ser ut...
    antingen kan du googla o kolla på nätet (vet ej adress spontant)... eller så kikar du i min blogg, det är nog i en av de tidigaste inläggen, har nämligen en av dessa tapeter i badrummet...

tolié, eller blomvarianten av ska jag väl säga, har jag i köket... och i tidigt inlägg i bloggen....  
  • onoff

Hannnas skrev 2010-09-02 13:10:59 följande:
    antingen kan du googla o kolla på nätet (vet ej adress spontant)... eller så kikar du i min blogg, det är nog i en av de tidigaste inläggen, har nämligen en av dessa tapeter i badrummet...

tolié, eller blomvarianten av ska jag väl säga, har jag i köket... och i tidigt inlägg i bloggen....  
    HAHAHAHA!!! EXAKT den tapten har vi som fondvägg i sovrummet!!!! =P
  • onoff

här är en bättre bild på tapeten... Vilken bra smak du har! ;)
  • Hannnas
    onoff skrev 2010-09-02 13:22:17 följande:
    HAHAHAHA!!! EXAKT den tapten har vi som fondvägg i sovrummet!!!! =P
    haha NICE håller med, ovanligt god smak måste jag säga er ser ut att vara den ljusare varianten? mkt mkt snygg måste jag säga
  • Hannnas

Hujje... men du, då har du bläddrat i den katalogen! I den finns en tapet med små medaljonger, kommer inte ihåg vad just den sorten kallas men de är lite rundade... den finns bl a i ljusrosa som bas och medaljongerna är cremevita... så sjukt snygg och skulle göra sig kanon mot vit bröstpanel *en tanke*

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14