• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Tinkerbelle
    Shaun the sheep skrev 2010-10-28 16:16:28 följande:
    Förresten, är det nån som har nåt bra tips på vad man kan göra med jordnötter?
    Är så himla sugen på kakor med jordnötssmör egentligen, men har bara vanliga jordnötter :(

Vill helst inte ha några hårda kakor, men om ni har något recept på kakor som blir sega eller vanlig mjuk kaka så blir jag superglad! :)
    Kladdkaka med en chokladfrosting och så jordnötter på den? Eller chokladmuffins med jordnötsfrosting?

Men snabblösning. Har du testat att äta glass med kolasås och jordnötter? Det är ju urgott! Skulle till och göra glass med det men hittade ingen bra form så det får bli imorgon
  • Shaun the sheep
    Tinkerbelle skrev 2010-10-28 17:16:30 följande:
    Kladdkaka med en chokladfrosting och så jordnötter på den? Eller chokladmuffins med jordnötsfrosting?

Men snabblösning. Har du testat att äta glass med kolasås och jordnötter? Det är ju urgott! Skulle till och göra glass med det men hittade ingen bra form så det får bli imorgon
    Tack så mycket för tipsen! Jag ska fundera på om det blir kladdkakan du rekommenderade, eller Nutellacookies med jordnötter Det lät så himla gott! Fast, varför välja? Jag hinner ju med att baka båda grejerna
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Längtan efter liten

Lite OT men änd¨å inte..

vet ni vart man kan hitta cupcakes saker.. dvs tex handdukar eller grytlappar med cupcakes på?

Längtan efter liten är stor
  • Linny

Idag har  vi gjort blodiga fingrar (fingerkex som är chokladdoppade och sedan inrullade i marsipan. Naglar av mandelspån som färgats med röd hushållsfärg. Röd hushållsfärg på ändarna av fingrarna för blodeffekt)... och bajskorvar  (chokladbollar med russin i, formade på annat sätt.. och presenteras ihop med ihopknycklat toapapper..)..

Gott, men ser vidrigt ut och låter lika äckligt. 

Kan lägga in bilder om någon är intresserad. 

• mi07va
    Linny skrev 2010-10-30 15:03:43 följande:
    Idag har  vi gjort blodiga fingrar (fingerkex som är chokladdoppade och sedan inrullade i marsipan. Naglar av mandelspån som färgats med röd hushållsfärg. Röd hushållsfärg på ändarna av fingrarna för blodeffekt)... och bajskorvar  (chokladbollar med russin i, formade på annat sätt.. och presenteras ihop med ihopknycklat toapapper..)..

Gott, men ser vidrigt ut och låter lika äckligt. 

Kan lägga in bilder om någon är intresserad. 
    Vad roligt!! är jätte intresserad av att se bilder om du vill lägga in några??
    Freja 070402 Maddox 100216
  • mi07va
    Tyst VAD KUL!!!
    Freja 070402 Maddox 100216
  • Dolliver

Vad härligt med all inspiration man får härifrån! Tack för att ni delar med er så frikostigt!

Idag blev det förstagångsbakning av Macroner och premiär för ett surdegsbröd (heltokigt - men jag har varken bakat eller smakat surdegsbröd innan!) Och jisses, vad galet gott det var!

Ni hittar dit här --> vardagsbak.blogspot.com/

Scrappar PÅ allt, OM allt och AV allt Så akte dig för att komma i vägen! :D
  • Candis

bakat lussekatter idag

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Lioness

Min allra första barbie-tårta! Ganska nöjd även om jag beräknade fel på kjolen... *ler*
    Ljusa bottnar fyllda med mjölkchokladmousse och skivad banan, täckt med chokladsmörkräm och marsipan.

Fler bilder finns i bloggen, kram Karin
    www.bagerskan.se
    Besök gärna www.bagerskan.se
Svar på tråden För oss som bakar