• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • ElsaT

Grattis till sonen Ewa men så tråkigt med hjärtfelet.
    Hoppas verkligen kommande operationer också går bra, det är ju fantastiskt vad läkarna kan göra i dag så det går säkert bra.
    Försök njuta trots allt!
    Kram på dig och kämpa på!

• ElsaT

Mika: Vi låter Carl träna då han verkar vara på humör för det. Funkar bäst på ett par handdukar på badrumsgolvet (golvvärme, mysigt!) medan jag pysslar där, duschar tex. Han brukar även kravla på pappas bröst innan vi somnar. Är jättestark i nacken redan och tar sig faktiskt lite framåt när viljan finns.

Både i går och i dag sover han så förbaskat på dagen, vill ju att han ska sova såhär bra på natten ist. Omöjligt att väcka honom då han bestämt sig för att sova, han bara gnyr lite och somnar om...
    Ingen magknip i går och inte i dag heller hittills.

• Glittran

Ewa - Kram! Det är ju värsta skräcken att få reda på att något är allvarligt fel på ens barn. Hoppas det går så bra det kan gå för er.

Min lilla tös (Felicia) är 4 veckor drygt nu och har gått upp ungefär ett kilo sedan födseln. Jag har haft tur och fått barn som kommit ut ur magen och börjat suga bra direkt. Jag har knappt behövt hjälpa dem till bröstet... Förstår dig Mika att du vill slippa tillägget. Kämpa på! Behåll amningsnappen skulle jag säga om hon får i sig mer då. Du kanske kan använda den bara när du är hemma? När hon blir äldre kommer du säkert att kunna ta bort den.

Bajsas gör det många gånger om dan ja...normalt för små bebisar.

• Mrs Sara

Ewa: Grattis till eran son. Förstår att det mte ha varit riktigt jobbigt för er att upptäcka hans hjärtfel. Jag hoppas att allt ska gå bra för er.

Mika: Vad skönt att det känns bättre idag och att hon hade gått upp till sin födelsevikt.

Här har Cornelia fått magknip som började igår kväll så idag har vi börjat med minifom droppar som vi hoppas ska hjälpa henne. Amningen har inte fungerat så bra än så länge, så jag har pumpat ut mjölk som vi sedan har gett i flaska men hon blir bättre och bättre för varje dag som går att amma så snart hoppas jag att det ska räcka med att bara amma henne.
    Vi får även ge tillägg ungefär 1 ggr/dag.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi
    Ewa: Stor kram till er! Hoppas allt går bra med sonen!

Hur har ni det med brösten tjejer? Mina känns enorma och sprängfyllda hela tiden. Har ingen lust att köpa en amningspump men det kanske man skulle ha? Kör ni med såna?

Ska ta en snabbdusch innan jag äter lunch och hämtar på dagis och sen till största syrran som fyller idag. Sköt om er så länge tjejer!
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • Frozen

Lena, jag har amningsnapp, men det är bara för att jag först hade en bröstvårta med vår på och sen för att hon åt så mkt bättre med nappen, fick bättre tag. Menar du att du skulle ha den för att han ska få bättre tag när det är svårt att greppa en bröstvårta med sprängfyllda bröst?
    Jag tycker sällan mina bröst hinner bli så fulla, min tjej äter ganska ofta, så de hinner nästan aldrig bli så fulla. Fast igår somnade jag på eftermiddan medan hon också sov och en timme senare när jag vaknade hade jag en blöt fläck på tröjan, inlägget hade halkat åt sidan och lillan hade inte ätit på över 4 timmar vilket är väldigt ovanligt, men då var de ganska fulla ja
    Och inatt sov hon bredvid mig, inte på min arm ens utan helt själv på egen kudde och i hela 5 timmar i sträck...men sen hade hon svårt att somna igen och ville vara vaken i 1 och halv timme så sambon gick o la sig på soffan...hehe

• ElsaT

Tror Mika läste lite fel i Lenas inläggGlad! Lena frågade om amningspump inte amningsnapp...
    Jag har en pump som jag fått. Har använt den ett par ggr då brösten blivit väldigt fulla för att lätta på trycket, lättare för bebis att få tag då också. Lillen sover rätt länge på dagen ibland så då är det bra att tömma lite.

• Frozen

Haha...ja du har rätt Elsa, läste fel ser jag nu. Sorry Lena för dumt svar/dum fråga från mig 

Jag har testat amningspump också, Avant, tyckte den funkade riktigt bra och kommer säkert komma till använning i framtiden för när man vill pumpa ur för att tex nån annan ska mata. Har dock inte behövt använda den för att tömma mig innan amning.
    Har man mkt mjölk så är ju risken att man bara får högre produktion om man börjar pumpa. Jag har dock märkt skillnad på min produktion när jag vart dålig med att dricka. Min mamma berättade att hon inte drack på ett helt dygn en gång när hon ammade min bror för att få ner produktionen och det funkade..hehe

• ElsaT

Ja ibland när jag dricker vatten känner jag hur det rinner till i bröstenFörvånad!
    Har fortsatt med hallonbladste morgon och kväll, om jag missat någon gång tycker jag att jag har mindre mjölk så det kan vara ett tips för er med lite sämre produktion.

• Mrs Sara

Lena: Min tjej är lite dålig på att suga från bröstet så jag pumpar ut för att sen ge henne med flaska och däremellan så får hon amma som vanligt med en amningsnapp. Jag tycker att det är jätte bra med pump för mina bröst känns ganska sprängdfyllda ibland.

Varje litet steg tar mig närmare målet
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF