• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • ElsaT
    melina80 skrev 2010-11-26 09:00:47 följande:
    Hej på er!
    det va ett bra tag sen jag va inne här, bytte namn också :) (natta80gbg)

vad kul att det har gått bra för er och alla bebisar har anlänt, stort grattis till er!
    min lilla pelle föddes 11 okt.. han vägde 2 380 och 48 cm.
    liten men mådde bra,, nu är han 7 veckor och väger 4 kg och är världens snällaste barn.
    så lugn och gråter typ aldrig :)

det är helt fantastiskt att ha en liten bebis, vilken kärlek!
    och ett heltidsjobb.. hehe

lycka till med era knoddisar!!
    Grattis till  sonen!
    Härligt nu är vi fulltaliga, alla bebisar uteGlad!
    Jo nog är det både underbart och mkt jobb med de små.
  • Mrs Sara

melina: Grattis till sonen!

Cornelia äter sista kvällsmålet vid 22-23 tiden, sen sover hon till ungefär 04 och äter igen, sen sover vi vidare till 08 ungefär, så jag ska inte klaga på våra nätter.
    Igår var vi på bvc och då hade hon gått 220 gram på en vecka så min mjölk verkar räcka. Nu väger hon 4250 gram (17 dagar) när hon föddes vägde hon 3975 gram.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi
    melina: Grattis till en liten Pelle! Visst är det mysigt med de små liven. Mycket kärlek får de!

Ville är ganska lätt att ha att göra med på nätterna också. Äter vid 22-23 och sen sover han oftast till 03-04 och sen till 07-08. Sen kan han sova till 10, men då är ju dottern vaken sen ett tag tillbaka så då är man ju själv uppe, även på helgerna

Måste bara fråga hur ni mår "där nere"? Jag tycker det svider när jag kissar och skaver från vaginan. De fick sy ett par stygn för att ett kärl sprack. Men de stygnen borde ju ha försvunnit efter 4 veckor eller? Hur har ni andra det med underliven? (om ni inte skäms för att svara alltså )

Ha en mysig lördag!
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • Frozen

Lena, de sydde mig lite "innuti" vet inte hur många stygn och ett par i kanten och ett stygn i ena blygdläppen som jag förstod det som. Hade gärna velat veta lite nogrannare hur många stygn det blev, BM sa bara innan hon sydde att det handlade om 3-4 stygn plus det i blygdläppen, men jag tycker hon höll på så länge med syendet så det kändes som det kanske var fler och det står bara "flertal" stygn eller ngt likanade i journalen. Men jag tycker inte att jag har kännt av dem alls, det har inte ens svidit i början när jag kissade och jag har ingen aning om hur de "försvinner", om de liksom ska trilla bort eller om de löser upp sig själva och när man kan räkna med att de försvunnit?!
    Jag har föörsökt känna efter lite men har inte kännt ngr styg iaf och jag har inte vågat se efter med spegel än...hehe Har vart lite orolig för hur det vart ställt där nere, har fortfarande avslag så inget sex här än inte.

• Mrs Sara

Lena: Mina blödningar hade nästan slutat då jag i onsdags började blöda igen, så i torsdags gjorde bm en gynundersökning på mig då jag har fått mer ont och en "knöl". Knölen verkar ha varit en blodansamling som har börjat tömmas nu så det var ingen fara. Men jag har som dig att det svider. 

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Pemberly

melina80: grattis till sonen! Han vägde ungefär lika lite som min son då. Lite trevligt att höra om någon annan som fått en liten bebis, alla andra jag hör om vägde ju mycket mer. Min lille är två månader nu och vägde 4,6 kg i förra veckan när vi var på BVC så då hade han fördubblat sin vikt från födseln. det är ju först nu de senaste veckorna han blivit så stor som många är när de föds. På måndag ska vi till BVC igen, det blir spännande att se hur mycket han väger då.

• ElsaT

Önskar våra nätter kunde bli lite som några av er har det med 4-5 timmars sammanhängande sömn... Min mamma säger att både jag och syrran sov hela nätter (typ från 23-24 till 06) redan från början, undrar om hon förträngt verkligheten eller om vi verkligen var så duktigaObestämdSkrattande!

Angående underlivet så känns det helt bra och avslaget är borta sedan nästan två veckor. Blev sydd en del, även i min jornal står det flertal stygn men vet inte hur många tyckte hon höll på ett tag...,  Var lite ömt i början men har inte svidit något. Det värsta var hemorojderna men även dom är borta nu så det är ju toppen. Måste bli nogrannare med knipövningarna dock för har lite problem att hålla mig ibland...

• IdaVi
    Mika: Sex?! Vad är det?! Haha, minns hur det var förra gången. Kändes nästan som man var oskuld på nytt. Famlig och nervös!

Sara: Skönt att det inte var nån fara. Man vill ju gärna läka bra där nere.

Elsa: Hur ser era nätter ut?
    Skönt att avslaget är borta. Det är samma här, men jag tycker jag läcker lite efter jag varit på toaletten. Men inte när jag nyser eller hostar. Skumt?! Känns som läckan liksom kommer inifrån!?

Vad sägs om att uppdatera trådstarten med datum när våra små älsklingar föddes? Melina, kan du fixa om vi uppdaterar oss lite?
  • IdaVi

Påbörjar listan så kan ju dom som vill fylla på

Lena 74: Ville 28/10-10 (BF 29/10-10) (Ida 21/10-08)

• ElsaT
    ElsaT:      Carl 22/10-10 (BF 1/11-10)
    Lena 74
    : Ville 28/10-10 (BF 29/10-10) (Ida 21/10-08)
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF