• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Glittran

Sara: Förstår precis, det är väldigt mysigt att ha bebisen i sängen...

Var hos läkare idag (rutinkontroll). Fick inget vidare bra besked angående hennes nästäthet. Doktorn sa att hon var förkyld och att hon var rosslig "överallt". Troligen sitter slemmet längt bak i näsgångarna/bihålorna, så det är svårt att komma åt, sa doktorn. Det enda råd hon kunde ge var koksaltpipetter och näsdroppar, men samtidigt sa hon att koksaltpipetterna troligen gör väldigt lite verkan eftersom det är för lite och med för lite tryck för att kunna skölja rent... Jag frågade att man kan väl inte använda koksaltspray till så små barn och då sa hon att man inte skulle göra det för risken att man stack upp munstycket för långt i näsan. Men samtidigt sa hon att hade jag varit på sjukhus med min dotter hade hon skickat hem mig med en spruta och sagt åt mig att skölja hennes näsa med koksaltlösning. "Men jag kan inte säga till dig att det är ok att använda spray".

Puh... snacka om knepigt budskap. Gav hon mig tips om vad hon egentligen tyckte jag borde göra fast hon inte fick säga det rent ut? Vad tror hon egentligen att jag skall göra med den informationen? Har ni några tips vad jag skall göra?

(Håller förresten med om att det är jobbigt att komma iväg med två barn nu. Det är 5 minuters körväg till BVC, och jag beräknade att vi skulle börja klä på oss en timme innan vi skulle vara där. Det stämde bra, vi var inne på BVC med några minuters marginal...)

• IdaVi
    Glittran: Vad besvärligt med nästäppan och otydliga budskap Hoppas det ger med sig snart!

Ville är också täppt i näsan och har svårt att sova på nätterna framför allt. Idag var vi dessutom på den där hörselkontrollen och fick bara godkänt på vänstra örat. Förhoppningsvis beror det på att han är snorig och svullen i örat. Men vi ska på återkontroll den 29/12. Får hoppas att det går bättre då, annars vet jag inte riktigt vad det innebär?!

Fy vad kallt det var imorse! -20 grader! Brrrr!!
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • ElsaT

Glittran och Lena: Trist med era förkylda bebbar, hoppas dom kryar på sig snart och att Villes öra är OK.

Har några av er erfarenhet av att åka bil 6 timmar med en 8 veckors bebis?
    Vi ska på begravning i Sundsvall om ett par veckor (min mormor). Han brukar sova gott i babyskyddet men har åkt max 1 timme då...
    På uppvägen blir det rast hos farfar i bollnäs så då blir det ju några timmar då han förhoppningsvis kan vara vaken och sen somna om i bilen. Sover en natt i sundsvall och åker sen hem efter begravningen dagen därpå.

Carl har slutat bajsaFörvånad! Inte helt men bara kommit ett par småkluttar sedan i går kväll men då bajsade han tre blöjor fulla på kort tid istället. Kissar och äter ordentligt och har inte ont i magen så det är väl Ok då antar jag? Inte mig emot om bajsandet lugnar ner sig.
    Ska till BVC i morgon så får väl höra med henne då.

Inatt har jag blivit kall om ena bröstet, var kallt i sovrummet och somnade utan täcke så det var hårt och ömt i morse... Tog en lång ångdusch, masserade och sen har han fått amma det ordentligt så känns bättre nu, vill inte ha stockningSkrikandes.

• Pemberly

Vi har åkt bil drygt 3 timmar, och sedan tåg 4 timmar på kvällen samma dag och det gick bra. Under bilresan stannade vi en gång för blöjbyte och amning (och kaffe för oss vuxna).

• IdaVi
    Elsa: Har hört att man inte ska ha små barn sittande för länge i babyskydden. Men tar ni många stopp så är det säkert ingen fara.
    Vi ska på bröllop i januari och det är nog ungefär 3 timmar dit. Men man får lägga på lite tid märkte jag häromveckan när vi skulle iväg och köpa bil. Resan tog 3 tim istället för 2 pga amning och bajsblöjor

Igår var vi på hörselkontroll med Ville. Tyvärr fick han inte godkänt på högra örat Hoppas det beror på att han är lite täppt så han inte har nån hörselskada. Ska på återkontroll den 29:e.

Och idag var det -21 grader och våra vattenledningar har frusit. Fick låna med mig vatten från dagis. Man blir helt handikappad
  • Mrs Sara

Lena: Så jobbigt med Villes hörseltest, jag håller mina tummar att det är pga förkylningen. Oj vad kallt ni har det, här uppe i norr har vi bara -3 grader, så det känns helt underbart.
    Förstår vad du menar med vattnet, vi har varit utan dricksvatten i 2 månader nu... skulle borra en ny brunn som misslyckades, det blev saltvatten. Så vi får ha vatten i dunkar. Nu har vi gort en ny brunn som vi hoppas ska börja fungera imorgonen.

För några dagar sedan tog jag ett beslut att sluta pumpa ur brösten med bröstpumpen, och försöka amma först för att sedan ge ersättning. Var till bm igår och hon tyckte att det var ett riktigt bra beslut. Gumman hade bara gått upp 70 gram på en vecka så det var för lite så det är nog så att min mjölk inte räcker till. Vilket gör att det känns ännu bättre med mitt beslut. Cornelia var i alla fall jätte nöjd igår. Först ammade hon och sen åt hon 100 ml ersättning.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi
    Sara: Tack, är säkert pga förkylningen. Kompisarnas son var förkyld vid testet och fick inte godkänt första gången. Men sen när han blev frisk så var det ok

Låter som ett smart beslut att inte pumpa utan låta mjölken vara till Cornelia istället

Ida har kräksjukan! Min största skräck! Har spytt ner sängen, mattan, kläder, make.... Jaa, det mesta. Ville har slemhosta och är snorig och jag tycker magen känns lite olustig

Hoppas inte Ville blir smittad. Om de kan det när de är så här små? Nån som vet? Själv börjar jag må lite smålustigt också. Usch!!!
  • Mrs Sara

Lena: Usch vad jobbigt med magsjuka, hoppas att ni andra klarar er. Jag vet inte vad man gör om de små får magsjuka, men man kan ju ringa och rådfråga på sjukhuset.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • ElsaT

Hur går det för er tjejjer?

Här händer det jättemkt nu tycker jag. Carl sover toppen på nätterna i sitt nest, 3-4 timmar i stöten och även om han vaknar ibland då jag lägger honom där är han nöjd bara jag har min hand hos honom. Då somnar han om efter ett tag, ibland hållandes ett av mina fingrar, sötisenKyss!

Han är väldigt kontaktsökande kommer med bländande leenden ibland och tittar på saker, speciellt lampor och sån´t som blänker.

Ska hälsa på på jobbet i morgon, ska bli skoj, hoppas Carl tycker det med...

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF