• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • IdaVi
    Mika: Skönt att det är fler som är förvirrade!

Får se om jag köper en pump till slut. Igår sov Ville väldigt länge på natten och mycket på dagen så det kändes som jag höll på att få mjölkstockning. Men det var bara tuttarna som var överfulla. Tycker det är jättesvårt att handpumpa, så då har jag hellre lite ont faktiskt

Är så glad över att vi köpte en bil till i söndags. Snacka om bra tajming med tanke på att det blev vinter helt plötsligt. Hade varit skitjobbigt att gå med syskonvagnen i snön nu. Vi har ju så mycket backar där vi bor också.

Måste köpa en babysitter till Ville. Har en rese-babysitter från när Ida var liten. Men den är inte ställbar i ryggstödet så den funkar inget bra när han är så här liten. Vill ha en som är helt liggbar så man slipper ha honom på golvet i köket osv. Nån som har nån bra babysitter att rekommendera?

Nu ska jag läsa tidningen och dricka kaffe medan dottern är på dagis, Ville sover, det eldas i kaminen och första maskinen med tvätt är igång Ha en bra dag tjejer!
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • Mrs Sara

Lena: Vi har en Titanium baby från barnens hus, den har fullt liggläge och vi är riktigt nöjd med den.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Har köpt en babysitter nu. Det blev en variant som heter B.O.Z.Z från Babyland. Ville har provsovit i den idag så den verkar få godkänt

Fy vad snö vi har nu! Det är ett himla styr att hämta och lämna på dagis. Först bylsa på alla kläder på båda, sen ner med den lilla i babyskyddet och så in i bilen som ska skottas fram och tas bort is på. Hade inte räknat med vinter redan

Hur får ni sova annars? Ville sover ganska bra *knock on wood*. I natt fick han mat vid 23 och sen vid 05. Sen vaknar ju dottern på nätterna nu för tiden också, har mardrömmar ibland. Men henne får maken ta, men jag blir ju ändå väckt..

• Glittran

Förra gången lyckades jag aldrig pumpa ur nåt... Fick inte igång utdrivningsreflexen varken för hand eller med pump. Vet inte om jag kommer testa den här gången. Lånade pumpen sist så den har jag inte kvar.

Om bebisen har svårt att få tag pga överfyllt bröst kan man hjälpa till genom att tillfälligt trycka tillbaka mjölken. Sätt fingrarna runt om bröstvårtan och tryck några sekunder (in mot bröstkorgen) innan du lägger bebisen till bröstet. (Min bebis gjorde detta själv en gång, fascinerande vilka reflexer de har! (Hon började "knuffa" på vårtgården med hakan innan hon tog tag.)

• IdaVi
    Glittran: Tack för tipset! Det måste jag testa för Ville blir galen när han inte får tag på bröstvårtan ordentligt!
  • ElsaT

Sovandet varierar här. Varit toppen ett par nätter med ca 4 timmar mellan målen men i natt var det helt hopplöst. Han vaknade varje timme (och gick bara att trösta med bröstet) om jag lade honom ifrån mig så tillslut fick han sova bredvid mig och sov då drygt 4timmar, men jag tycker det är lite läskigt  sover inget vidare själv då. Hoppas det inte blir en vana...

• Frozen

Här är det verkligen upp och ner med sovandet på nätterna, två nätter den här veckan har hon sovit 5 timmar i sträck och för sig själv i sitt babynest. Andra dagar har hon sovit på min arm eller på mitt bröst, och så har hon velat äta med 2 1/2 timmes mellanrum.
    Idag hos bvc hade hon bara gått upp 20g över sin födelsevikt som 2v och 6dagar gammal så det tyckte inte bvc var tillräckligt, så nu är det bara att börja med tillägget igen. Jag struntade i det efter två dagar förra gången och då hade hon ändå gått upp 70g på 4 dagar, men nu bara 10g på 3 dagar. Hon åt iaf mkt bättre den här gången ur MAM nappflaskan som har en platt napp istället för Avant flaskan som har en rund napp, så nu kändes det mer värdefullt att mata henne ur flaska när det inte gick så segt och hon fattade snabbt att det kom mat ur den

Vi vill ha en babysitter som vibrerar eller gungar av sig själv, har sett en Maclaren på Blocket, i fel stad dock, och nu hittar jag inte var man köper den...ngn som vet eller kan tipsa om andra vibrerande babysitters som är bra?

• ElsaT
    Frozen skrev 2010-11-25 19:46:18 följande:
    Här är det verkligen upp och ner med sovandet på nätterna, två nätter den här veckan har hon sovit 5 timmar i sträck och för sig själv i sitt babynest. Andra dagar har hon sovit på min arm eller på mitt bröst, och så har hon velat äta med 2 1/2 timmes mellanrum.
    Idag hos bvc hade hon bara gått upp 20g över sin födelsevikt som 2v och 6dagar gammal så det tyckte inte bvc var tillräckligt, så nu är det bara att börja med tillägget igen. Jag struntade i det efter två dagar förra gången och då hade hon ändå gått upp 70g på 4 dagar, men nu bara 10g på 3 dagar. Hon åt iaf mkt bättre den här gången ur MAM nappflaskan som har en platt napp istället för Avant flaskan som har en rund napp, så nu kändes det mer värdefullt att mata henne ur flaska när det inte gick så segt och hon fattade snabbt att det kom mat ur den

Vi vill ha en babysitter som vibrerar eller gungar av sig själv, har sett en Maclaren på Blocket, i fel stad dock, och nu hittar jag inte var man köper den...ngn som vet eller kan tipsa om andra vibrerande babysitters som är bra?
    Babybjörns sitter gungar av bebisens rörelser. Vi har en antik sådan som Carl gillar skarpt!  Tror de nya funkar likadant men går dessutom att fälla ihop, smidigt om man vill ta den med i bilen.
  • Pemberly

Min son åt varannan eller var tredje timme på natten i början, nu har han börjat sova lite längre första sovpasset på natten så att han oftast sover drygt 4 timmar, det är så skönt att få lite längre sammanhängande sömn.

• melina80

Hej på er!
    det va ett bra tag sen jag va inne här, bytte namn också :) (natta80gbg)

vad kul att det har gått bra för er och alla bebisar har anlänt, stort grattis till er!
    min lilla pelle föddes 11 okt.. han vägde 2 380 och 48 cm.
    liten men mådde bra,, nu är han 7 veckor och väger 4 kg och är världens snällaste barn.
    så lugn och gråter typ aldrig :)

det är helt fantastiskt att ha en liten bebis, vilken kärlek!
    och ett heltidsjobb.. hehe

lycka till med era knoddisar!!

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF