• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Jelina068
    Sara, GRATTIS till lilla sessan. Jättesöt tjej
  • ElsaT

hur går det för er tjejjer?

Här är allt bra. Lite gnälligt på kvällarna ibland, tror det är magen som spökar lite då. får fortfarande byta 10-15 bajsblöjor per dygn, bajjar era också så mkt?

På bilden är han 3 dagar.
  • Pemberly

Min lille är 8 veckor idag. Han går upp i vikt i bra takt. Han bajsar fortfarande väldigt ofta, jag brukar inte räkna, men det kan säkert vara 10-15 ggr en del dagar. Han har tack och lov börjat sova lite längre stunder den senaste tiden och vaknar bara två ggr på natten så jag får sova lite mer, det är mycket välkommet.

• Frozen

Lilltjejen är lite drygt 2 veckor nu och på senaste BVC mötet när hon var 13 dagar hade hon inte gått upp hela sin födelsevikt ännu, hade 60g kvar, så bvc tyckte att vi skulle börja med tillägg...Jag gav henne det samma kväll då efter amning och det åt hon ur flaska. Skulle egentligen ha gett henne i kopp men hade ingen sån hemma, trodde det först, och kunde inte tänka mig att sitta hur länge som helst med en tesked. Jag har ju redan fuckat upp amningen genom att använda amningsnapp så vad spelar det för roll att hon får flaska vid ett par tillfällen. Jag vill egentligen bara amma och hoppas slippa tillägg egentligen, och det är ju inte som att hon inte går upp alls, hon har bara inte gått upp så snabbt och det handlar om 60g...Kanske dumt tänkt men om det visar sig att hon fortfarande inte gått upp på Måndag när vi ska dit igen får jag väl tänka om.
    Är lite frustrerande nu dock, egentligen vill jag ju sluta med amningsnappen men hon åt ju så dåligt utan den och jag ville ju att hon skulle gå upp i vikt, och att försöka sluta nu när hon inte gått upp helt samtidigt som jag ska ge tillägg känns som lite mkt på en och samma gång för henne. Vet inte alls hur jag ska göra egentligen, får som sagt se vad vågen säger i morgon och utgå från det. Hon har faktiskt inte fått tillägg nu på två dagar för jag känner att jag hellre ammar massor och ofta för att få upp produktionen om det nu skulle va problemet och hon verkade ändå inte nöjdare eller sov längre de 2 kvällar jag gav tillägg.

Sorry för långt svammel, känner mig bara så rådvill i frågan...

Angående bajsandet så har hon börjat bajsa bara en gång om dan sen vi började ge minfom i Torsdags, vet inte om det har ngt samband men tycker hon pruttar lite mer fast med en hel del besvär, verkar svårt för henne att få fram luften ändå. Och hon har börjat bli gnälligare på kvällarna, vet inte om hon bara är uttråkad eller har magknip...antar att jag är ganska rådvill i den frågan också...hehe

• ElsaT
    Frozen skrev 2010-11-21 18:56:00 följande:

Lilltjejen är lite drygt 2 veckor nu och på senaste BVC mötet när hon var 13 dagar hade hon inte gått upp hela sin födelsevikt ännu, hade 60g kvar, så bvc tyckte att vi skulle börja med tillägg...Jag gav henne det samma kväll då efter amning och det åt hon ur flaska. Skulle egentligen ha gett henne i kopp men hade ingen sån hemma, trodde det först, och kunde inte tänka mig att sitta hur länge som helst med en tesked. Jag har ju redan fuckat upp amningen genom att använda amningsnapp så vad spelar det för roll att hon får flaska vid ett par tillfällen. Jag vill egentligen bara amma och hoppas slippa tillägg egentligen, och det är ju inte som att hon inte går upp alls, hon har bara inte gått upp så snabbt och det handlar om 60g...Kanske dumt tänkt men om det visar sig att hon fortfarande inte gått upp på Måndag när vi ska dit igen får jag väl tänka om.
    Är lite frustrerande nu dock, egentligen vill jag ju sluta med amningsnappen men hon åt ju så dåligt utan den och jag ville ju att hon skulle gå upp i vikt, och att försöka sluta nu när hon inte gått upp helt samtidigt som jag ska ge tillägg känns som lite mkt på en och samma gång för henne. Vet inte alls hur jag ska göra egentligen, får som sagt se vad vågen säger i morgon och utgå från det. Hon har faktiskt inte fått tillägg nu på två dagar för jag känner att jag hellre ammar massor och ofta för att få upp produktionen om det nu skulle va problemet och hon verkade ändå inte nöjdare eller sov längre de 2 kvällar jag gav tillägg.

Sorry för långt svammel, känner mig bara så rådvill i frågan...

Angående bajsandet så har hon börjat bajsa bara en gång om dan sen vi började ge minfom i Torsdags, vet inte om det har ngt samband men tycker hon pruttar lite mer fast med en hel del besvär, verkar svårt för henne att få fram luften ändå. Och hon har börjat bli gnälligare på kvällarna, vet inte om hon bara är uttråkad eller har magknip...antar att jag är ganska rådvill i den frågan också...hehe

Förstår att du är frustrerad men det är väl ingen katastrof än, hon har ju gått upp iaf. Försök slappna av och amma som bara denGlad. Låter väl som att det kan vara bra att fortsätta med amningsnappen ett tag till om hon äter bättre då. Vad är det för nackdelar med den? Tömmer dom inte bröstet lika bra?

Verkar väldigt olika det där mad bajsandet! Hört om bebisar som bajsar var tionde dag och dom som min 10-15ggr per dag och båda är normaltFörvånad. Önskar att det kunde gå ner till kanske 5 om dan åtminstonde. Mamma kunde inte minnas att jag och syrran bajsade såhär mkt...
    Om Carl fortsätter att ha magknip på kvällen ska vi också testa miniform, i dag är han lugn änsålänge iaf. Undrar om det är vad jag äter till middag han reagerar på? Igår åt jag paprika och lök har man ju i det mesta... Får se vad magen säger om papparrotssåsen i dag, blev sen middag.
  • Frozen

Känns lite bättre idag faktiskt, hon hade gått upp till sin födelsevikt nu så upp går hon ju som sagt, bara inte så snabbt. Och då känns det ju egentligen dumt att stressa upp sig.
    Nackdelen med amningsnappen är egentligen bara att den besvärlig att ha med sig jämt och den ska ju helst steriliseras ganska ofta. En stor fördel med amning är ju att man hela tiden har maten med sig och inte behöver ngr tillbehör så att säga :) men så jobbigt är det ju inte, var man än går med bebisen har man ju blöjväskan med sig ändå i princip.
    Jag har dock en förstående BVC sköterska som inte är fördömmande på ngt sätt utan väldigt hjälpsam

Jag var uppe en natt och bytte 4 bajsblöjor för nån vecka sen, det tyckte jag var jobbigt, men hur är det inte så med 15 per dygn...Men jag har också hört att allt mellan 15 per dag och en per 15e dag är normalt.

Tränar ni era bebisar ngt? Låter dem ligga på mage och träna nacken tex, hur ofta och hur länge per tillfälle bör man göra det?

• IdaVi

Puh, har en gnällig 2-åring som är förkyld och  vägrar sova på dagen och en Ville som inte heller vill sova. Natten har varit bedrövlig med flera amningar och en lillkille som inte ville somna. Mitt tålamod är nere på noll nu för jag är själv så trött...

Ursäkta för ego-inlägget! Nu gnäller Ville, hans syster väcker honom med sitt gnällande hela tiden så fort han lyckas somna....

Kikar in imorgon när Ida är på dagis istället. SKöt om er tjejer!

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • Ewa

Hej på er tjejer!

Nu var det väldigt länge sen jag skrev här.
    Jag födde en son 24 oktober, 9 dagar över tiden. Förlossningen gick som en dans, allt flöt på bra.

Dagen efter gjordes rutin-undersökningen. POX-värdet togs och det var lågt, fler kontroller gjordes.
    Då fick vi reda på det värsta.......vår lille son var född med att allvarligt hjärtfel.Gråter

Två veckor fick vi vara på sjukhus. Lille grabben är nu opererad en gång, men ska opereras två gånger till i framtiden. Vi är hemma nu iallafall. 
    Han är så fin annars, man kan inte tro att nåt är fel.

Jag är så glad över min son, men samtidigt så är jag så ledsen.

Ville bara berätta detta. Jag kommer inte att fortsätta vara med här.
    Kram på er!!!

• Pemberly

Stort grattis till sonen Ewa. Jag förstår att det måste vara jättejobbigt med hjärtfelet. Jag hoppas allt går bra med kommande operationer.

• Frozen

Stort Grattis Ewa!

Jag förstår att det känns tungt att få ett sånt besked, är verkligen ledsen för er skull men glad att operationen gick bra och att ni fått komma hem. 

Stor kram till er, jag hoppas allt kommer gå bra framöver {#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF