• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Mrs Sara

Jelina: Tummarna hålls självklart här!

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • ElsaT

Grattis Lena!!!

Håller tummar för dig Jelina!

Hos oss är allt bra, dagarna flyter på med amning, blöjbyten och släktbesök :) Inte hunnit in här på ett par dagar men ska läsa ikapp snart...

• ElsaT

Hur går det för er tjejjer?

Jelina är väl på BB, spännande!

• Mrs Sara

Jag har varit in en sväng till förlossningen idag då jag upplever att pyret har rört sig mindre igår och idag. Så då ville de att jag skulle komma in för kontroll. Jag blev uppkopplad till ctg och de såg att jag hade värkar men oregelbundna. Pyrets hjärtslag var bara bra. Sen kollade de ett ultraljud och allt ser bara bra ut, min moderkaka var visst jätte fin.
    Bebisen verkar inte bli överdrivet stor som den förra läkaren sa, för 3 veckor sedan fick vi veta att bebisen då vägde 3500 gram idag sa läkaren 3600 gram, så nån av dem hade fel.

• Jelina068

Klistrar in här vad jag skrev i en annan tråd här. Uppdatera lite noggrannare när jag kommer hem.

Hej allihop. Kikar in en snabbis från östra.

Åkte in natten till lördag pga av vattenavgång, fick stanna på mölndal pga av mina två tidigare snitt. Gjorde ctg i ca 1 timme vid närmare lunch och hade några riktiga värkar. Vi avslutade ctg med att ta en temp, 37,5. Gick tillbaka till bb, började frysa redan innan vi gick från ctg´n. när vi var på väg upp i hissen så började jag frysa så jag hackade tänder. Gick in på mitt rum och gubben gick och hämtade lunch. Värkarna började komma  med 4-5 minuters mellanrum.
    Efter ca 30-40 minuter åkte vi ner igen och fick göra nytt ctg och när dom sen tog tempen så hade jag 38,8 och lillan hade höga hjärtljud.
    Så kl.14,30 kom vår lilla Wilma genom ett tredje snitt, 3916g och 49cm.
    Hon ligger nu på neonatal på östra, vi fick åka hit samma dag, pga infektion i lungorna och dålig syresättning. Nu är på god bättringsväg så allt känns faktiskt bra.

Kikar in när jag/vi kommer hem. Ha det gott, kram på er.
  • Mrs Sara

Jelina: Ett jätte stort grattis till eran dotter!

• Pemberly

Grattis till dottern Jelina! Hoppas hon kryar på sig snart så att ni får åka hem med henne.

• IdaVi

Jelina: Jättegrattis till dottern! Hoppas hon piggnar till snart och att ni får komma hem till resten av familjen.

Hur mår ni andra?

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF