• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • ElsaT

Har haft några nätter på sistonde då han inte kan ligga själv och jag tycker det är läskigt att ha honom bredvid mig så då sover jag inte... Då har vi ändå ett babynest mellan oss i sängen som fungerat utmärkt innan men nu har han vaknat så fort man lagt honom där och varit hysteriskt otröstlig. Läst att det är en femveckorsfas att vilja vara nära hela tiden...

I natt har gullungen sovit lite bättreKyss.
    Satte på honom sovpåsen jag köpt på Ikea, inte blivit av att jag testat den innan... Vet ju inte om det berodde på den men i natt har det funkat mkt bättre. Sov 4 timmar första passet sen har han vaknat med två timmars mellanrum men inte varit hysterisk utan ammat och somnat direkt och jag har kunnat flytta honom till nestet utan att han vaknat. Kanske beror på att det inte blir någon temperaturskillnad vid flytten då han ligger i sin påse? 
    Vi får hoppas att det funkar i fortsättningen med.

• IdaVi
    Elsa:  Hoppas det håller i sig nu. Jag brukar försöka lägga Ville i sin vagga när vi går och lägger oss. Men sen när han vaknar så liggammar jag och då orkar jag ofta inte lägga ner honom i vaggan igen så han får sova bredvid mig. Men man sover ju inte helt bra, även om det är mysigt samtidigt.

Vad är en sovpåse för något?

Puh, nu har jag varit ute i all snö med syskonvagnen! Snacka om bra träning, är genomsvett! Sen försökte jag skrapa bilen som var full med snö och is och skotta gången. Nu sover båda barnen så jag ska läsa tidningen/se på TV och dricka te med bulle till! Får passa på!
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • Glittran

ElsaT: Skönt att det går bättre. Sovpåse är säkert bra, jag har också tänkt att bli lagd på en kall plats är nog inte så kul.

Jag har också hört av min mamma att jag och min syster sov gott hela nätterna. Vande oss av med nattamningen på BB. Det stämmer säkert. Men inställningen till amning/flaskmatning var ju helt annorlunda då. Mat var 4e timme, vägning före och efter och tillägg av sockervatten(!) om bebisen vägde för lite... Så kanske inte så konstigt om bebisen fick in mer rutiner då.

Min lilla sover ca 4 timmar i sträck, vaknar, äter och somnar om i sin korg. (Eller ligger vaken en stund, fast utan att skrika). På morgontimmarna har hon ibland svårt att sova, då liggammar jag henne och flyttar henne sedan försiktigt lite uppåt i sängen så hon hamnar mitt i sängen mallan oss.
    Det enda som är besvärligt är att hon är trång i näsan och rosslar när hon andas. Jag har svårt att sova när jag lyssnar på det. Har inbokat läkarbesök imorgon, så då hoppas jag han kan se om hon har några problem med luftvägarna eller andningen.

• Frozen

Nu har vi äntligen bestämt namn på vår lilla tjej, hon kommer heta Lilja {#emotions_dlg.flower}

Det här är väl en uppdaterad lista, låg längre bak i tråden och jag fyllde i de som saknades.

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet, pojke föddes 24/10
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet, dotter föddes 21/10
    BF 20/10, melina80 29år onsala, första barnet, Pelle föddes 11/10
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet, pojke föddes 26/9
    BF 25/10, Jelina 35år Göteborg, tredje barnet, Wilma föddes 30/10
    BF 26/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet, Cornelia föddes 8/11
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet, Lilja föddes 5/11
    BF 29/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet, Ville föddes 28/10
    BF 1/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet, Carl föddes 22/10

• ElsaT

Lena: Sovpåsen är som en sovsäck och pyjamas på samma gång. Hål för huvud och armar och dragkedja runt så man kan kolla/byta blöja utan att ta av den. Har en långärmad t-shirt under för det är inga ärmar på den.

• IdaVi
    Glittran: Tuttarna måste ju bli jätteömma om de sover hela nätterna?!  (försöker tänka positivt över att man får amma 1-2 ggr/natt )

Mika: Bra jobbat! Hade glömt att det fanns en sån lista!

Elsa: Ok, det verkar ju smidigt! Jag köpte en typ av påse när Ida var liten. Med knytband nertill. Jättesmidigt när det behöver bytas blöja på natten. Men jag har bara en tyvärr.

Fy vad knöligt det är med alla kläder på barnen! Imorse var det -13 grader när vi skulle till dagis. Tar ju sån tid att sätta på dom alla kläder inför dagis. Men det är väl för tidigt att längta till våren va?!
  • Mrs Sara

Elsa: Så skönt att ni har haft en bättre natt!

Lena: Jag har köpt en sovpåse på lindex, den har tryckknappar längst ner och så har jag lånad 2 av min syrra. Tycker att de är helt suveräna. Förstår att det är jobbigt med kläderna, själv tycker jag också att det är jobbigt och då har vi bara 1 barn. Här har vi -19 grader nu...

Jag sa innan Cornelia föddes att hon inte skulle sova med oss, men nu ligger hon varje natt mellan oss i sängen och hennes vagga är tom... 

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi
    Sara: Ahaaaaaa, då ska jag ta en titt på Lindex! Brr, -19 är KALLT!
  • Pemberly

Min lille har börjat sova längre på nätterna nu. Sedan en dryg vecka sover han oftast ett pass på 5 timmar och inatt var det tom 6 timmar, sedan 2-3 timmar igen efter matning och blöjbyte. Det är skönt att få sova längre oavbrutet tycker hela jag utom mina bröst som blir väldigt spända, men brösten verkar börja anpassa sig de har inte gjort lika ont nu de senaste dagarna.

• IdaVi
    trifolium: Vad skönt, din lille är ju förebild för våra små som kom lite senare.Hoppas de lär av honom!
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF