Inlägg från: Jelina068 |Visa alla inlägg
  • Jelina068

    BF Oktober 2010 efter IVF

    Här är det lugnt, ska snart lägga mig. Natti natti...

    Hoppas det blir nån bebis här i tråden inatt

  • Jelina068
    IdaVi skrev 2010-10-28 02:56:41 följande:
    Åker nog till förlossningen om en stund. Klockar värkar nu, blöder lite och har ont. SKa ringa förlossningen, mamma, packa klart och sen ta en dusch.

    Håll tummarna tjejer!!
    OJ, vad roligt Lena. Jag behöver verkligen piggas upp lite och det gjorde du nu

    Det blev ingen hinnsvepning då BM inte kom åt, tyckte inte att hon la ner energi för att ens försöka heller. Fick en tid till läkarn idag kl.14 om samtal för förlossning. För helt plötsligt tänkte inte BM ringa förlossningen heller fast det var hon själv som sagt att hon skulle ringa idag. Men läkarn jag fick tid hos sen jobbar även på förlossningen så vi får hoppas han tycker att det finns en idé att jag ska komma på den bokade tiden. NU vill jag ha ett snittdatum så jag vet när sista dagen är. Eftersom tappen är fortfarande bakåt så känns det lite hopplöst just nu.

    Men som sagt så blev jag lite gladare av att se att Lena åkt in
  • Jelina068

    Sara, men det skulle väl vara roligt om den lille kom på lördag

    Träffade läkarn nyss och han tyckte det var konstigt att jag inte redan fått en snittid, nu fick jag en tills på tisdag. Så imorgon ska jag iväg på inskrivning där jag ska träffa Bm, läkare och narkosläkare.
    Känns skönt att ha ett slutdatum nu, puh
    Men nåt jag inte riktigt förstod var att han sa OM det drar igång självmant nu ska du åka upp akut, med andra ord så tycker han inte att jag ens ska försöka vaginalt (tror jag). men vi får väl se vad jag gör OM det skulle hända.

    kram på er

  • Jelina068

    Mika, förstår att du blir avis när jag har ett slutdatum såpass "tidigt". Hoppas att det sätter igång för dig snart.
    Tänk om vi alla kunde lyckas klämma ut bebisarna innan helgen är slut, det hade varit skoj

  • Jelina068

    GRATTIS Lena


     


    Var på inskrivningssamtal idag och läkarn tror att dom kommer snitta mig först på tisdag pga att jag har två snitt sen tidigare. Så kl.06.30 ska vi vara på förlossningen. Tycker lite synd om mina tjejer som vi kommer stå på dagisdörren kl.6.00. Så tidigt har dom aldrig varit där.

    Allt bra med er Mika & Sara?? Själv har jag haft rätt mkt SD idag, så jag hoppas att det ska gå över till värkar under helgen, vill så gärna slippa snitt.

  • Jelina068

    Vaknade nu och jag tror vattnet börjat gå och så har jag mensvärk... Hör ni inget ifrån mig imon så är jag nog på förlossningen... håll tummarna

  • Jelina068

    Klistrar in här vad jag skrev i en annan tråd här. Uppdatera lite noggrannare när jag kommer hem.


    Hej allihop. Kikar in en snabbis från östra.

    Åkte in natten till lördag pga av vattenavgång, fick stanna på mölndal pga av mina två tidigare snitt. Gjorde ctg i ca 1 timme vid närmare lunch och hade några riktiga värkar. Vi avslutade ctg med att ta en temp, 37,5. Gick tillbaka till bb, började frysa redan innan vi gick från ctg´n. när vi var på väg upp i hissen så började jag frysa så jag hackade tänder. Gick in på mitt rum och gubben gick och hämtade lunch. Värkarna började komma  med 4-5 minuters mellanrum.
    Efter ca 30-40 minuter åkte vi ner igen och fick göra nytt ctg och när dom sen tog tempen så hade jag 38,8 och lillan hade höga hjärtljud.
    Så kl.14,30 kom vår lilla Wilma genom ett tredje snitt, 3916g och 49cm.
    Hon ligger nu på neonatal på östra, vi fick åka hit samma dag, pga infektion i lungorna och dålig syresättning. Nu är på god bättringsväg så allt känns faktiskt bra.

    Kikar in när jag/vi kommer hem. Ha det gott, kram på er.
  • Jelina068

    Snart är det iallafall era tur Sara å mika. Låter positivt med slemmisen Sara.

    Idag har vår lilla Wilma blivit av med alla slangar, men har kvar sonden då hon inte tar bröstet riktigt än. Sen har hon en nål i huvudet för antibiotikan. Så idag har hon varit med mig på BB Bara hon börjar amma ordentligt så får vi åka hem.
    Är så less på att vara här nu, känslorna sitter på utsidan av kroppen.

    Godnatt

  • Jelina068

    SONDEN är borta håll tummarna att hon ammar bra resten av em/kvällen och natten så vi kan få åka hem imon. Jag fick verkligen lyckorus när dom tog sonden för en liten stund sen. Tidigare idag så grinade jag som ett litet barn för att jag inte vill vara kvar.

    TREVLIG helg hela gänget. kram på er.

  • Jelina068

    OJ, vad rligt sara

    Hur går det för mika?

    Efter ronden nu på förmiddagen får jag veta om vi får åka hem på permiss istället för att ha permissen på bb.

  • Jelina068
    Grattis Mika skönt att allt gick så bra.

    Sara, låter jobbigt med blödningar och värkar. Hoppas du ligger å snuttar med liten nu. Ska kika in å läsa din blogg, om jag inte blir störd av min lilla sessa.

    Wilma blev utskriven igår och får nu antibiotika här hemma de sista tre dagarna. Så skönt att äntligen vara hemma.

    Barnmorskan som var med på förlossningen ringde nu ikväll, hur gulligt och omtänksamt är inte det?!!
    Hon sa att man såg Wilmas ansikte genom livmodersäcken/väggen... OJ, nu tappade jag hela ordförådet... Livmoderväggen var ju väldigt tunn. Vi pratades nog vid i tio minuter. Tänk vad omtänksamma personer det finns, hon har inte kunnat släppa oss ur tanken utan undrat hur det gått, hon har ju läst min journal men det står ju inte så mycket om bebisen där.
    Sen ringde även min BM från mvc tidigare idag och undrade hon hur det var med oss, även hon hade läst min journal. WOW, det är inte ofta man märker av sådana omtänksamma människor i dagen stressiga samhälle också ringde det två stycken till mig på en och samma dag

    BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet, dotter föddes 21/10
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet, pojke föddes 26/9
    BF 25/10, Jelina 35år Göteborg, tredje barnet, Wilma föddes 30/10
    BF 26/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet, flicka föddes 5/11
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 1/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet, Carl föddes 22/10
  • Jelina068

    Hej på er tjejer!
    Jag hinner inte riktigt med att kika in här.
    Båda mina stora tjejer var hemma i två veckor pga kräksjuka/magsjuka, jag blev lite lätt dålig i magen och gubben åkte på det oxå.
    Nu är barna hemma igen från dagis pga personalbrist så tid vid datan är näst intill omöjlig.

    Wilma går upp väldigt sakta i vikt. förra veckan hade hon gått upp 150gram på två veckor, och nu 55gram på en vecka. Får se hur det ser ut nästa vecka. HOn äter bara längre stunder när hon sovit en länge, annars så suger hon ordentligt nån/några minuter och sen snuttar hon lite. Så vi tar en vecka i taget nu, hon verkar må bra annars.

    Usch vad jobbigt med förkylda bebisar, jag hoppas att vår lilla tjej klarar sig från det ett tag till. Dom stora hostar och är snuviga.

    Kikar in när jag kan för att inte tappa bort er helt.

    kram på er

  • Jelina068

    Lena, hur är det med Ville?
    HIhi, ja det där med kisset har man ju hört förr. En arbetskamrat la alltid en servett på snoppen så sonen inte kunde kissa uppåt.

    Wilma har gått upp 55g per vecka, två veckor i rad nu. Så det är fortfarande stenhård koll på vikten med henne, men hon mår ju bra iallafall - skönt.
    Vår 2-åring har troligtvis åkt på vattenkoppor, så nu är tjejerna hemma från dagis pga det. Så Om det är vattkoppor så lär dom ju bli hemma nästa vecka oxå :( sen har jag skrivit att dom ska vara lediga mellan jul och trettondagen så dom kommer ha varit på dagis en vecka under en 8 veckors period. Stackars barn att vara hemma med mig då jag blir så orklös så fort att jag inte orkar göra så mycket med dom. Men Wilma sitter oftast fast vid bröstet på dagarna.

    Snart julafton och jag som brukar vara så gott som färdig med julklapparna har knappt börjat iår än, HJÄLP! Hur ska det sluta...

  • Jelina068

    Vad bra Lena att allt såg fint ut.

    Understimulerade var ordet jag inte hittade igår, men det är vad barna blir hemma. Jag har bakat pepparkakor å småpysslat LITE med dom, men inte tillräckligt.

    Hur orkar ni ha julen hemma?? powerwomen!! I år ska vi äta hemma och sen iväg till en svåger på eftermiddagsmys med tomte m.m. juldasgen träffar vi min sida å byter klappar. Lugnt å skönt i år.

  • Jelina068

    Den här veckan hade wilma gått upp 105g, nästan dubbelt så mycket än förut. Nu har vi gett henne en del tillägg i veckan så det ska vi fortsätta med.


    Har köpt så gott som all julmat. Var nere i ullared en sväng i söndags och fick köpt en del julklappar där men med man och barn med sig så stressade jag mig igenom leksakserna. Kolla inte någon annan avdelning eftersom alla var med.


    Så nu hoppas jag att jag kommer iväg en sväng i eftermiddag så jag får köpt dom sista klapparna.


     


    GOD JUL på er

  • Jelina068
    mikafikaa, kanske ett biopresentkort till 14-åringen. Finns att köpa på pressbyrån och 7-eleven. Det har jag köpt till dom stora kusinerna.
    1,5år, visst kan du köpa duplo kommer ju till användning förr eller senare om inte annat.
  • Jelina068

    Jag började oxå blöda igen i förrgår, räcker med trosskydd. Har dock haft avslagsflytningar hela tiden så jag funderar om det är nåt avslut på det hela. För mensen tror jag inte det är än.

  • Jelina068

    Här lägger jag lillan på mitt bröst eller över mitt lår när hon tränar att ligga på mage. Har ett sånt där "babygym" där man lägger bebisen på mage och så finns det en kudde som stöd och en spegel man kan ställa framför henne och lite annat på filten. Men jag har inte användt den på wilma än men använde den en del på mellanbarnet.
    Nu har ju dagis dragit igång igen, ÄNTLIGEN. Dom har haft vattenkoppor och varit jullediga så det var så skönt att dom kom iväg idag och att jag får ensamtid med Wilma. Nu när det blir lite lugnare här hemma tre dar i veckan så kanske jag orkar ta fram det gamla babygymmet och använda det en stund då och då. Har ett vanligt babygym som jag tog fram igår och hon tyckte det var roligt att titta på.

    Var och vägde henne idag och då vägde hon 4730g, så hon har gått upp 215g på en vecka. Mkt bättre än tidigare.

  • Jelina068

    Vi tjuvstartade oxå med smakisar, redan vid 3mån 1 vecka. Har gjort det med dom stora töserna oxå. Nu äter hon "allt" hon får. Har bara lagat potatis och morot en gång till henne, hon har fått sempers barnmat annars. Det är lite tuffare nu när man har tre tjejer än när dom bara var en eller 2 stycken, tiden går mkt fortare nu än tidigare - hur är det möjligt .

    Dop imorgon så det är dax att slänga mig i sängen.
    Ha det gott tjejer.

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF