• melina80

    BF Oktober 2010 efter IVF

    JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??


    Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

    natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

    BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Mrs Sara

    Önskar er också ett riktigt gott nytt år! Vi tog det bara lugnt igår, vilket var riktigt skönt.


    Varje litet steg tar mig närmare målet
  • ElsaT

    Ja Gott Nytt År på er alla! Hoppas alla har har det bra.


    Här är det toppen. Två nätter i rad har Carl sovit 6 timmar i sträck och sen 3-4tim tillefter maten! Underbar start på det nya årett!

  • Mrs Sara

    Hmm vet inte vad det är med min kropp... för ungefär 15 dagar sedan fick jag tillbaka min mens och blödde då som en vanlig mens och nu har jag börjat att blöda igen. Är det vanligt att det blir så här efter förlossningen? Jag har inte tid för efterkontrollen förrän i mitten av januari,... 


    Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Pemberly

    Jag har också haft lite mysko blödningar, 3ggr med knappt veckors mellanrum har jag blött lite, bara 1-2 dagar och så lite att det räckt med trosskydd. Jag har ju aldrig fött barn förut, men jag gissar att hormonerna kanske är lite konstiga nivåer så att det kan ta tid innan man får normal mens.

  • Jelina068

    Jag började oxå blöda igen i förrgår, räcker med trosskydd. Har dock haft avslagsflytningar hela tiden så jag funderar om det är nåt avslut på det hela. För mensen tror jag inte det är än.

  • ElsaT

    Händer så mkt med Carls utveckling nuGlad! Märker ni det med era med? Går att busa och bryta ledsenhet med ljud och miner, han skrattar så han kiknar ibland och har så söta ljud för sigHjärta. Har långa utläggningar på skötbordet med sin lilla insekt som hänger där (den man fick med Liberostartpaketet, han älskar den), kan ta lång tid att byta blöja ibland då jag inte har hjärta att bryta hans snackSkrattande.

    Sovandet är fortfarande bra (hade två sämre nätter för ett par dagar sedan), sover 5-7tim första passet och sen 3-4till efter matningen. Tyvärr är han megapigg på förnatten så det är svårt att få honom somna innan 01 men det kommer väl det med...
    Får pumpa det bröstet han inte ska äta från efter första sovpasset för då är dom riktigt sprängfyllda, tar oftast lite ur det han ska amma med för att släppa på trycket. Hur gör ni andra som har långsovande bebbar? Vore ju underbart om han kunde sova ett sammanhängande pass på 8-9tim istället men hur blir det med brösten då?

    Hur går det med "ligga på magen träningen" för er?
    Carl blir antingen jättearg efter några minuter (ibland direktRynkar på näsan) eller så somnar han... Nu sover han på mage i gymet under övervakning...

    Har inte varit på BVC på ett tag nu och ska inte dit förens den 21/1, har vägt honom i min famn på badrumsvågen och stämmer det väger han 7kg nuFörvånad, börjar bli tung att bära omkring på.... Han blir 3mån 22/1. Vad väger era?

  • Pemberly

    Min lille väger 6 kg nu. Han har börjat uppskatta leksaker. Han fick en sorts skallra i julklapp som han tycker jättemycket om och så gillar han att ligga i babygymmet på rygg och slå med armarna på de nedhängande sakerna. Han vill inte ligga på mage mer än ett par minuter åt gången. Han sover som längst 5 timmar i sträck på natten under första sovpasset men oftast bara 4 eller ibland 3, jag önskar att han skulle vilja sova lite längre snart.

  • Frozen

    Lilja väger 4300g nu, 9 veckor gammal. Hon gillar inte heller att ligga på mage och jag har inte fattat varför man måste träna dem på det egentligen. Så att de kan ligga på mage och leka när de är äldre eller? För stark i nacke och rygg är hon ju ändå, mkt starkare än många andra 2 månaders konstaterade barnläkarn på 2 månaders kontrollen. Jag lägger henne på mage ibland om hon är på bra humör men nu har hon precis fått ett babygym och gillar att ligga på rygg och slå på sakerna i det
    Ofta sover hon 3-5 timmar innan första matningen och sen 3-4 innan nästa, men det kan verkligen varriera.

  • Mrs Sara

    Jag har inte heller fattat det där med varför man ska ha dem på magen på golvet, Cornelia gillar verkligen inte det. Däremot så gillar hon att träna nacken om hon ligger på min mage tex. Men vi försöker ha henne på mage på golvet några gånger varje dag men det är svårt.
    Vi har inte varit på bvc på några veckor utan vi ska dit på onsdag, men jag har vägt mig med henne på vågen och då vägde hon 6 kg, blev 2 månader igår.
    Hon sover ungefär 6 timmar första gången för att sen äta och fortsätta sova i 3 timmar ungefär


    Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

    Hallå alla trevliga människor!

    Ett litet, men kort, livstecken från mig. Hoppas alla mår bra! Hinner tyvärr inte läsa ikapp så noga idag. Prioriterar att vila istället när båda sover samtidigt

    Lever i ett vakum med sömnbrist och trotsig dotter. Hade verkligen sett fram emot dagisstarten imorgon, men Ida är sjuk så hon blir hemma imorgon också. Hon är enormt trotsig när hon mår dåligt och i natt har hon varit vaken flera gånger plus att jag ammat Ville. Känner mig helt slut.
    Började med minipiller för några dagar sedan och har börjat blöda och fått ont i magen. BM trodde jag skulle slippa mensen helt så länge jag ammade och tog piller, men det sket sig visst. Funderar på att sluta med dom igen, blir ju ändå inte gravid

    Apropå mens och blödningar så fick jag min mens redan efter 3 månader med Ida, trots att jag heltidsammade. Inget kul alls, trodde jag skulle slippa eländet då

    Sorry för tråkigt egoinlägg. Känner mig allt annat än rolig idag. Kikar in igen när Ida är på dagis


    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF