• melina80

    BF Oktober 2010 efter IVF

    JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??


    Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

    natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

    BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Jelina068

    Hej på er tjejer!
    Jag hinner inte riktigt med att kika in här.
    Båda mina stora tjejer var hemma i två veckor pga kräksjuka/magsjuka, jag blev lite lätt dålig i magen och gubben åkte på det oxå.
    Nu är barna hemma igen från dagis pga personalbrist så tid vid datan är näst intill omöjlig.

    Wilma går upp väldigt sakta i vikt. förra veckan hade hon gått upp 150gram på två veckor, och nu 55gram på en vecka. Får se hur det ser ut nästa vecka. HOn äter bara längre stunder när hon sovit en länge, annars så suger hon ordentligt nån/några minuter och sen snuttar hon lite. Så vi tar en vecka i taget nu, hon verkar må bra annars.

    Usch vad jobbigt med förkylda bebisar, jag hoppas att vår lilla tjej klarar sig från det ett tag till. Dom stora hostar och är snuviga.

    Kikar in när jag kan för att inte tappa bort er helt.

    kram på er

  • IdaVi

    Har också haft ont o tid pga dotterns magsjuka och Villes slemhosta. Blir det sämre för honom måste vi nog till sjukhuset. Och i natt ska jag vara ensam med båda barnen då maken är bortrest. Pust!

    Kikar in och läser ifatt så fort det blir lite lugnare och jag har båda händerna fria. Ville vill ha närhet och sover så dåligt pga hostan och snorandet

    Sköt om er så länge!


    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • ElsaT

    Hoppas Ville kryar på sig snart nu Lena!

    Vad olika dom är bebisarna! I vår föräldragrupp var Carl yngst men klart störst trots att han inte vägde mest som nyfödd (3440g 52cm). Han vägde närmare 5,5kg i Torsdags så snart är han uppe i 6kgFörvånad. Har växt ur Liberos nr2 blöjor, de läcker som såll, får ge bort de jag har kvar.

    Har ni också märkt att strl på kläder skiljer jättemkt mellan olika märken?! Hade köpt tre st bodys på Lindex i strl62 men dom är för små redan innan jag hunnit använda domSkrikandes. Andra 62-kläder jag fått av olika märken är lite stora och vissa perfekta, Lindex var de enda jag köpt nya, typiskt... Av arbetskamraterna fick jag PoP kläder i strl68 och de såg gigantiska ut! Byxor kan han fortfarande ha i strl56, har han ovanligt lång överkropp kanskeObestämd.

    Besöket på jobbet gick bra men tog hela dagen så vi är trötta båda två. Carl har somnat i sittern nu och jag har precis ätit. Sambon är i fjällen med ett par kompisar så vi är ensamma över helgen...

    Ha det bra alla!

  • Mrs Sara

    Jag känner också igen det där med att titta på lampor. Tycker också att det händer jätte mycket nu.

    Igår var vi på bvc och nu hade Cornelia ökat bra i vikt, 360 gram hade hon gått upp på en vecka så fungerar så bra att ge ersättning och så får hon amma lite innan bara för att jag vill ha kvar den där mysiga känslan.
    Hon är nu 1 månad och 2 dagar och väger 4680 gram.


    Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Pemberly

    ElsaT jag har också märkt att storlekarna är väldigt olika i olika märken, (och ibland även inom samma märke). Lindex är minst enligt min erfarenhet och Polarn och pyret har stora kläder. Från PoP kan min son fortfarande ha vissa plagg i storlek 50, men från Lindex har han växt ur plagg i storlek 56 och använder 62. 

  • IdaVi

    Hej på er tjejer & bebbar!

    Ville är fortfarande helt rosslig, men har iaf ingen feber. Ska träffa barnläkaren på måndag så då får hon kolla på honom. Men det är förmodligen bara att avvakta tills det går över antar jag

    Håller med om att det är ett gissel med klädstorlekar. Jag tycker HM är ganska små, iaf det startset jag köpte i stl 56 som var för litet redan när Ville föddes och var 53 cm lång. Och PoP är stora i storleken tycker jag.

    Idag blev jag nerkissad av Ville för första gången och förstår vad folk menar när de pratar om pojkars kisstråle

    Jag hör av mig efter läkarbesöket på måndag och rapporterar längd och vikt. Ha en mysig helg så länge!


    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • Jelina068

    Lena, hur är det med Ville?
    HIhi, ja det där med kisset har man ju hört förr. En arbetskamrat la alltid en servett på snoppen så sonen inte kunde kissa uppåt.

    Wilma har gått upp 55g per vecka, två veckor i rad nu. Så det är fortfarande stenhård koll på vikten med henne, men hon mår ju bra iallafall - skönt.
    Vår 2-åring har troligtvis åkt på vattenkoppor, så nu är tjejerna hemma från dagis pga det. Så Om det är vattkoppor så lär dom ju bli hemma nästa vecka oxå :( sen har jag skrivit att dom ska vara lediga mellan jul och trettondagen så dom kommer ha varit på dagis en vecka under en 8 veckors period. Stackars barn att vara hemma med mig då jag blir så orklös så fort att jag inte orkar göra så mycket med dom. Men Wilma sitter oftast fast vid bröstet på dagarna.

    Snart julafton och jag som brukar vara så gott som färdig med julklapparna har knappt börjat iår än, HJÄLP! Hur ska det sluta...

  • IdaVi
    jelina: Skönt att Wilma mår bra, trots att hon inte går upp i vikt så mycket.
    Usch för sjuka barn! Jag tycker det är jättejobbigt att ha Ida hemma längre perioder för hon blir så understimulerad. Jag orkar inte leka med henne och sitter och ammar Ville på dagarna.
    Ida ska bara gå på dagis på tisdag nästa vecka, sen är hon hemma tills andra veckan i januari. Får se vad vi kan hitta på då

    Just det! Allt såg finfint ut på läkarkontrollen! Ingen bronkit eller lunginflammation, bara slem i luftrören. Han är hela 58 cm lång nu och har alltså vuxit 5 cm på 6 veckor! Vikten ligger på 4700 g, och det är lite under kurvan för hans längd. Men inget konstigt! Han väger nog ett kilo mer än Ida gjorde vid den åldern tror jag

    Börjar också få julpanik! Ska fira hos oss på julafton så jag måste städa, köpa julklappar, fixa revbenspjäll, gravlax, sås, dryck osv. Känner ingen julstämning alls, trots all snö ute

    Ha det bra tjejer!
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • Mrs Sara

    jelina: Säger som Lena så skönt att Wilma mår bra fast hon inte går upp så mycket i vikt.

    Vi ska också fira jul här i år med hela släkten (både min och gubbens sida) men vi är inte så många, tror att vi blir 11 personer. Så nästa veckan måste vi handla hem julmaten. Julklapparna är nästan klara, har kvar att köpa till min mamma.


    Varje litet steg tar mig närmare målet
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF