• melina80

    BF Oktober 2010 efter IVF

    JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??


    Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

    natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

    BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Jelina068

    Vad bra Lena att allt såg fint ut.

    Understimulerade var ordet jag inte hittade igår, men det är vad barna blir hemma. Jag har bakat pepparkakor å småpysslat LITE med dom, men inte tillräckligt.

    Hur orkar ni ha julen hemma?? powerwomen!! I år ska vi äta hemma och sen iväg till en svåger på eftermiddagsmys med tomte m.m. juldasgen träffar vi min sida å byter klappar. Lugnt å skönt i år.

  • IdaVi

    Hej tjejer!

    Hur har ni det i julstressen? Här är det bra. Har bara två julklappar kvar att köpa och sen ska huset städas och vi ska fixa lite mat. Men det känns lugnare än vanligt faktiskt

    Tiden går så fort så man hinner nästan inte med. Har varit inne i stan med de små. Helt idiotiskt att ge sig iväg med bil och barn i det här vädret. Men det var inte så illa imorse när jag åkte. Men inte helt lätt att ta sig fram med barnvagnen nu heller

    Passar på att önska alla en riktigt GOD JUL om vi inte hörs mer innan dess. Passa på att njut av god mat och ha det lugnt och skönt! {#emotions_dlg.flower}


    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • Pemberly

    V har det bra. Vi ska resa till släkten över jul och nyår så jag planerar packning och tvättar kläder som ska med. De flesta julklapprna är inslagna. Eftersom vi ska resa bort ska vi inte fixa mat men jag har gjort lite julgodis som vi ska ta med.

  • Mrs Sara

    Här har vi det också bara lugnt och skönt. Har köpt hem nästan all mat till jul, har några små saker som jag tänkte handla på torsdag. Idag har jag tänkt att baka pepparkakshjärtan som vi ska ha som "placeringskort" på julafton.
    Imorgon ska vi på läkarekontroll med gumman, ska bli kul att se vad hon väger nu. Gissar på strax över 5 kg.

    Önskar er alla en riktigt god jul!


    Varje litet steg tar mig närmare målet
  • ElsaT

    Här är det också bra. Ska till föräldrarna över jul så behöver inte julfixa så mkt, har tagit på mig att göra godiset så det blir kvälls/nattgöra då sambon kan ta hand om skruttet. Klapparna är inköpta.

    Var på BVC i går, han fyller två månader i morgon och är nu ca 60cm lång och vägde 5970g! Fick gå upp till strl 3 på blöjor för nästan två veckor sedan, vad fort det går!

    God Jul på er alla!

  • Jelina068

    Den här veckan hade wilma gått upp 105g, nästan dubbelt så mycket än förut. Nu har vi gett henne en del tillägg i veckan så det ska vi fortsätta med.


    Har köpt så gott som all julmat. Var nere i ullared en sväng i söndags och fick köpt en del julklappar där men med man och barn med sig så stressade jag mig igenom leksakserna. Kolla inte någon annan avdelning eftersom alla var med.


    Så nu hoppas jag att jag kommer iväg en sväng i eftermiddag så jag får köpt dom sista klapparna.


     


    GOD JUL på er

  • Frozen

    Vi behöver inte heller fixa så mkt här hemma då vi firar julen borta, Julafton hos sambons bror med familj och Juldagen hos min familj, iaf skönt att slippa åka fram och tillbaka på samma dag och istället dela upp det i två dagar. Det var min familj som bestämde att vi skulle ha julafton hemma hos dem på juldagen istället så alla kunde fira julafton med sina respektives familjer utan stress och vi är 4 av 5 barn som har respektive, så lillebror som står utan flickvän är inte helt nöjd med upplägget...hehe

    Lilja hade gått upp 180g 10 dagar så bvc tyckte det var bra att fortsätta med två mål tillägg per dag och kanske även ett tredje.

    Är det ngn som har tps på Julklapp till en kille på 1 1/2 och en tjej på 14år? Är det för tidigt att köpa duplo lego till lillkillen?

    När svärmor här om dan sa att så små som Lilja får ju bara kläder i julklapp så sa jag att vi hellre vill ha leksaker, då undrade hon vad en 7 veckors behöver leksaker till men jag sa att det kanske går att köpa ngt hon kommer gilla när hon är 3-4 månader också...Det är ju inte som att hon blir besviken för att hon inte kan leka med sakerna direkt på julafton, som en 5åring kanske skulle bli, så lika bra att hon får saker nu som är kul senare.

  • IdaVi

    Vad skönt att alla barn verkar må bra och växa som de ska. Hoppas alla får en jättefin jul tillsammans med nära och  kära.

    Jag ska ta en dusch medan barnen (båda!) sover. Det har varit en liten orolig natt med amning, välling, bajsblöjor osv så de är väl trötta.

    GOD JUL alla underbara mammor och bebbar! Ha det bra nu!

    Kram!


    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • Jelina068
    mikafikaa, kanske ett biopresentkort till 14-åringen. Finns att köpa på pressbyrån och 7-eleven. Det har jag köpt till dom stora kusinerna.
    1,5år, visst kan du köpa duplo kommer ju till användning förr eller senare om inte annat.
  • IdaVi

    Kikar in med en något försenad GOTT NYTT ÅR-hälsning! Skål
    Hoppas alla mår bra och har haft en skön ledighet!


    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF