Inlägg från: Mrs Sara |Visa alla inlägg
  • Mrs Sara

BF Oktober 2010 efter IVF

Jag har inte heller fattat det där med varför man ska ha dem på magen på golvet, Cornelia gillar verkligen inte det. Däremot så gillar hon att träna nacken om hon ligger på min mage tex. Men vi försöker ha henne på mage på golvet några gånger varje dag men det är svårt.
    Vi har inte varit på bvc på några veckor utan vi ska dit på onsdag, men jag har vägt mig med henne på vågen och då vägde hon 6 kg, blev 2 månader igår.
    Hon sover ungefär 6 timmar första gången för att sen äta och fortsätta sova i 3 timmar ungefär

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Mrs Sara

Elsa: Du har också ett stort barn, våran "lilla" tjej vägde 6300 gram på 2 månaders kontrollen. Har börjat gå över till stl 68 nu. Jag har också svårt att få gumman att sova på dagarna, vissa dagar är hon vaken i stort sett hela dagen men blir då så övertrött, idag är en sån dag. Så nu ligger hon i soffan och är lite små irriterad Härligt att han har blivt så stark i nacken.

Mika: Det viktigaste är ju att de följer sin egen kurva. Jag har redan köpt hem alvedon utifall att, ska ta sprutan den 9:e.

• Mrs Sara

trifolium: Vad skönt att han kan sova på dagarna.

Har ni funderat nåt på babysim? Vi har anmält gumman till en kurs som börjar i mitten av mars. Hoppas bara att hon gillar det lika mycket som hon gillar att bada och duscha.

• Mrs Sara

Vad roligt att höra att ni rekomenderar babysim, längtar ännu mer till att våran kurs ska börja nu.

Jag har en liten fråga som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med. Cornelia får bara ersättning ger henne semp 1 men hon har sån magknip på natten/morgonen så jag funderar lite på att byta till nan1 istället. Har hört att den ska vara mildare för magen, byter man ut lite i sänder då eller allt på en gång?
    Jag ger henne redan minifom men det hjälper tyvärr inte.

• Mrs Sara

Mika: Tack för tipset, jag hade redan hunnit köpa vanliga nan, så vi får se hur det här kommer att gå. Har gett 50/50 idag så imorgon ökar vi upp lite grann.

• Mrs Sara

Lena: Härligt med en ok stämpel! Vilken stor kille du har, nästa vecka är det dags för Cornelias vaccination.

I söndags hade vi dop för gumman, jag hade mycket svårt att hålla tårarna borta. Först i kyrkan då en kompis till mig sjöng två sånger, Välkommen till jorden och Underbarn. Sen hade hon skrivit en dikt om våran längtan som var så fin. Får se om vi får några frågor nu

• Mrs Sara

Lena: Jo det var riktigt bra! Kollade nyss på filmen från dopet och då kom tårarna igen, får väl skylla på alla hormoner som löper amok i kroppen
    Vad mysigt att ni har erat dop kvar!

• Mrs Sara

Lena: Det låter som att ni hade ett underbart dop. Jag längtar också tills vi får börja ge smakisar, tror inte att det kommer att bli något problem då hon håller på att äta upp hela skeden då d vitaminerna ska ges

Hur har era barn klarat sig från sjukdomar? För snart två veckor sedan fick Cornelia magsjuka, som sedan blev högfeber och åter igen magsjuka, hon var sjuk i 6 dagar, var riktigt jobbigt. Var 2 svänger till läkaren, sista besöket så var hon nästan uttorkad stackarn och då blev det tal om inläggning, men vi fick i henne lite vätskeersättning blandat med saft.
    Nu är hon samma vanliga pigga tjej igen.

• Mrs Sara

Glittran: Vad skönt att lilltjejen mär bättre men tråkigt att storasyster har blivit sjuk, måste vara riktigt jobbigt när det bara går runt...

• Mrs Sara

Elsa: Du har också en stor bebis Cornelia är rund och go´, på 3 månaders kontrollen vägde hon 6800 gram & var 62,5 cm lång.
    Vilka underbara nätter ni har! Cornelia äter vid 23 tiden för att sen vakna vid 03-04 för att äta och sen somnar hon om och vaknar vid 6-7 tiden för att kliva upp.

Vi har tjuvstartat med att ge plommonpuré då C är så hård i magen, men nu med hjälp av plommon så får hon bajsa 1-2 ggr per dag. Får väl se vad bvc säger när jag började 2 veckor för tidigt....

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF