Inlägg från: Mrs Sara |Visa alla inlägg
  • Mrs Sara

BF Oktober 2010 efter IVF

Mika: Det tror jag också att hon kommer att säga, men C är ett riktigt matvrak så det är nog inga problem att få i henne annan mat

Elsa: Skönt att höra att det är nån fler som har ett stort barn

Lena: Härligt, förstår att du är stolt!

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Mrs Sara

trifolium: Vad roligt!

Lena: Aj det är inte skönt. fick det en gång i början Hoppas att det snart går över.

Igår fick Cornelia smaka gröt för första gången, första skeden var det grimaser men sen ville hon bara ha mer och mer, mitt lilla matvrak. När jag tyckte att det räckte så blev det ledsna miner   

• Mrs Sara

Mika: Jag har också tjuvstartat Cornelia blir 4 månader på tisdag. För ungefär 2 veckor sedan började vi med plommonpure då hon är så hård i magen och det hjälper. Sen så började vi igår med mild havregröt, man behöver ju inte berätta allt på bvc

• Mrs Sara

Jelina: Härligt att höra nån mer som tjuvstartar. Hoppas att ni har haft ett bra dop idag.

Jag har tidigare provat att ge Cornelia potatis och då började hon kräkas, idag gjorde jag ett nytt försök och efter kanske 2 timmar började hon kräkas igen. Vet inte om det bara är tillfälligt eller vad det kan vara?

• Mrs Sara

Jelina: Så himla söt hon är och vilken underbar dopklänning!!!! Jag saltar inte vattnet, vet inte riktigt vad det är med C och potatis, hennes moster var visst likadan när hon var liten

Lena: Vad skönt att mjölkstockningen är borta.

Elsa: Jag kanske gav potatisen för tätt inpå ersättningen, ska göra ett nytt försök om några dagar.

Mika: Vad kul att tänderna har kommit  Hur gammal är din tjej nu?

Idag blev Cornelia 4 månader och vände sig för första gången från rygg till mage, och sen tillbaka till rygg. Min lilla tjej håller på att bli stor

• Mrs Sara

Så underbart att höra hur alla barnen utvecklas!!!!

Igår var vi på bvc och jag fick inga bannor för att jag hade tjuvstartat med smakisarna    Cornelia vägde igår 8000 gram och var 66 cm lång, så det är en stor tjej för att vara 4 månader. Märker på kläderna att hon har växt på längde (3,5 cm på 1 månad)

• Mrs Sara

Mika: Min lilla gillar inte heller potatisen, tänk själv att bara äta potatis inte alls så gott

• Mrs Sara

Det är så underbart att få ge smakportionerna, min lilla tjej älskar matstunderna, blir alldeles galen när hon ser att det är mat på gång. Palsternacka och potatis fungerar att ge, broccolig och potatis var inte lika gott, så då körde vi broccoli med palsternacka. Funderar lite på när man ska börja tillsätta lite kött/fisk/kyckling?

Mika: Härligt att hon ligger bra på sin kurva.

Glittran: Jag har börjat att fundera lite på syskon, känns lite hemskt att säga det redan men jag skulle gärna vilja ha barnen tätt, tyvärr har vi inga frysisar kvar och jag vet inte om jag skulle orka gå igenom ett helt ivf försök till. Men som sagt vi funderar bara på det än.

• Mrs Sara

Vad roligt att höra att era barn också gillar babysimmet.

Jag har funderat lite på att ge majskrokar till Cornelia men inte vetat ifrån vilken ålder man kan börja. Hade ju varit perfekt att kunna ge henne en när vi tex äter mat. Måste nog köpa hem det.

Lena: Låter jobbigt för dig, hoppas att det ska bli bättre.

Mika: Hoppas att sömnen blir bättre nu när hon sover i egen säng.

Jag sitter och väntar och längtar just nu, jag ska bli moster igen. Min syrra har gått över 10 dagar idag och de säger att det blir en stor bebis. Storebror vägde 4220 gram och den här bebisen säger bm är mycket större.... Jag gissar på att bebisen kommer på tisdag för då fyller både jag och min lillebror år, hade ju varit kul med 3 i samma familj som fyller år på samma dag. Jag hade nog inte kunnat få en bättre 30 års present än det

• Mrs Sara

Lena: Härligt att höra att ryggen är bra! Jag har gjort päronpuré och Cornelia älskar det.

Elsa: Här är inte heller potatisen så populär, men det går bättre om jag ger potatis med tex palsternacka. Vi bor i norr så här är det rätt så kallt fortfarande, men vi har i alla fall fått låna en skaloverall som vi kommer att använda, sen har vi även köpt en vårjacka och ett par vindbyxor så jag tror att vi mest kommer att använda jackan.

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF